Ik ben 10 dagen geleden bevallen van een prachtige dochter. Alleen merk ik dat ik de laatste 4 dagen ontzettend aan het vloeien ben. Het leek af te nemen, maar helaas kwam het weer terug. Het is nog steeds helder rood slijmerig bloed. Is het normaal dat je weer helder rood bloed hebt? Ik had namelijk begrepen dat het inmiddels donkerrood moet zijn.
10 dagen geleden bevallen is natuurlijk nog niet zo heel lang geleden. Ben je de laatste dagen wat actiever geworden in het huishouden bijvoorbeeld? De eerste week doe je over het algemeen natuurlijk rustig aan en als je eenmaal weer wat actiever wordt (bijvoorbeeld vaker de trap op en af loopt) dan kan het zijn dat het bloedverlies tijdelijk weer wat toeneemt. Mijn ervaring is dat helderrood bloed verliezen 10 dagen na de bevalling niet abnormaal is. Maar als je twijfelt kan je gerust je vk hierover bellen!!
Ik had vanmorgen ineens hetzelfde. Normaal start ik redelijk rustig op maar nu meteen van alles gaan doen en voelde het gewoon lopen. Was met 4 dagen al donkerrood en vanmorgen dus ook helder rood. Je bloedsomloop word beter door meer beweging en dan stroomt het wat makkelijker.
hier werd ik op dag 10 ongesteld...gyn bevestigde dat...dus zal dan wel kunnen ook. was 5 dagen weer heftig vloeien en toen was het over... na bevallen was het na 3 dagen heftig vloeien ook bijna over, rozig bruin nog beetje tot aan dag 10 en ineens weer veel donker rood en daarna helder rood met slijm en dan weer bruinig voor dus 5 dagen...