Ik ben nu 5w4d zwanger. Sinds 4 dagen ben ik enorm misselijk, en krijg ik geen eten (of nauwelijks ook drinken) naar binnen. Als ik eet, wordt de misselijkheid erger. Dit herken ik niet van de zwangerschap van mijn zoontje. Krijg nu alleen nog maar een hapje van een beschuitje, of droge boterham binnen. Op die vier dagen ben ik al meer dan 3kg afgevallen. Iemand tips...?
Niet te lang wachten met eten en steeds hele kleine beetjes eten. Als ik te lang niet gegeten had kwam het er net zo snel weer uit, maar als ik maar continu kleine beetjes at ging het goed. Het is even zoeken naar wat wel werkt qua eten en drinken, maar gewoon lekker eten wat nu wel lukt.
Ik heb van 8 tot 12 weken ook maar weinig kunnen eten. Er zat een heel dun lijntje tussen misselijk door eten, en door niet eten. Als ik te weinig at werd ik misselijk, maar als ik vervolgens ging eten werd ik ook weer misselijk. Wat @Fristi2012 zegt idd, De hele dag door hele kleine beetjes eten, dit werkte bij mij ook. Gelukkig groeide de kleine wel goed, dus dat ik een paar kilo kwijt was, was geen ramp. (die hoeven er na de bevalling dan ook niet meer af ) Na 12 á 13 weken was het bij mij weer als vanouds, weer dol op eten. Ik ben nu bijna 23 weken, en zit nu op het gewicht dat ik was voordat ik zwanger werd, en het komt er langzaam bij.
Idd, steeds kleine beetjes eten en vraag desnoods je huisarts om iets tegen de misselijkheid. Emesafene is keuze nr 1, bij mij hielp dat niet, Metoclopramide kan ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Ik had ook tabletjes tegen reisziekte, Suprimal, daar nam ik er `s morgens 1 van en dat hielp ook net de heftigheid van het misselijke weg te halen. Eet dat waar je op dat moment trek in hebt of waarvan je denkt het binnen te kunnen houden. Ik werd kotsmisselijk van idee water te moeten drinken, zelfs als ik het voor een ander inschonk. Ik heb wekenlang alleen appelsap gedronken, soms wel 1,5 liter op een dag. Verder leefde ik op tomaatjes en worteltjes. Nu ruim 14 weken en sinds een week kan ik weer eten, water drinken en na het avondeten nog een poosje opblijven
Oh meid wat een herkenning. Ik ben ook zo misselijk. Krijg ook niks door m'n keel. Zonder medicijnen hang ik dag en nacht boven de pot. Gelukkig heb ik nu er wat tegen en ben ik alleen maar misselijk suf en moe. Ff deze weken doorbijten. Probeer idd te blijven eten. Sterkte, ik lijdt met je mee hihi....
Hier heb ik inmiddels alleen nog heel af en toe misselijk. Ik heb emesafene gehad van de huisarts, dat hielp mij goed.
Ik herken het ook helemaal. Ik ben nu 8 weken en ook de hele dag door misselijk. Als ik niet eet ben ik misselijk als ik wel eet ben ik misselijk. Ik merk wel dat ik van bepaalde voeding extreem misselijk ben zo krijg ik geen chocolade meer door mijn keel zonder misselijk te zijn. Kiwi's doen voor mij dan weer wonderen. Ik hoor ook veel goeie dingen over gember bij misselijkheid, misschien kan je dat eens proberen.
Hier ook sinds een week al misselijk en overgeven. Heb emesafene zetpillen gekregen en die werken super. Ik drink wel erg veel, mijn urine is gewoon helemaal blank. Ik eet ook veel waterijsjes.
Het lijkt alsof ik mijn verhaal lees. Ik had het ook en het begon bij mij ook.bij 5 weken en 4 dagen ongeveer. Uiteindelijk 7 kilo afgevallen. Wat bij hielp was ..niks. Probeer iig wel goed te drinken om uitdroging te voorkomen. Misschien dat je gemberpillen kan proberen? Schijnt te helpen bij sommige of toch even naar de HA voor andere medicatie. Gefeliciteerd met je zwangerschap en sterkte met de kwaaltjes.
Vervelend zeg! ik zou inderdaad niet te lang wachten. ik ben ook 3 maanden misselijk geweest helaas.. Ik ben op den duur wel naar de huisarts geweest voor een tabletje tegen de misselijkheid. De huisarts zei toen ook van liever geen medicatie in een zwangerschap, maar niks tot weinig binnen krijgen van voedsel is ook slecht voor de baby. Oh en vanille vla! althans als je al misselijk ben haha.. ik deed soms een hele middag met een schaaltje maar dan kon ik de misselijkheid wel wat onderdrukken
Ja heel herkenbaar. Van 5 weken t/m 15 weken ontzettend misselijk en spugen ook flink afgevallen. Probeer vooral vocht binnen te krijgen. Zelf kreeg ik water echt niet meer weg, maar appelsap weer wel. Of eet waterijsjes en schijfjes komkommer. En anders even de huisarts bellen voor medicatie tegen de misselijkheid, dat kan best goed helpen. Sterkte en het is echt even aftellen!
Dank voor al jullie tips en herkenning! Ik heb gisteren gelukkig wel wat kunnen eten, maar niet zo heel veel. Echt heel raar hoe ik vorige week nog alles at, en nu moet kokhalzen als ik nog maar aan eten, of zelfs water!, denk. Hoe doen jullie dat trouwens met het innemen van foliumzuur?
Ik was alleen heel misselijk, het overgeven viel wel mee bij mij, de foliumzuur bleef binnen dus bij mij.
Foliumzuur nam ik 2 a 3 uur na het avondeten in (wat dus allemaal weer was uitgekotst) ik nam het met een sloje water vlak voor ik ging slapen en dat bleef er dus gelukkig in. Ik ging ook gelijk slapen. Doe ik trouwens nog steeds zo.