hallo dames, ik ben nu net 25 weken en ben nu al bang voor het laatste trimester. Bij mijn dochter was het laatste trimester niet echt gezellig. vanaf 27/28 weken was het steeds problemen. ecg maken i.v.m vele harde buiken toch niets aan de hand volgens het ecg dus terug naar huis. Met 30 weken weer ecg weer niets aan de hand. 32 weken nog een ecg een nachtje blijven slapen want waren te vroege weeën alles weer weg gezakt dus volgende dag mocht ik weer naar huis. Met 34 weken weer terug naar ziekenhuis weer een ecg toch nog een keer nachtje blijven. Urine werd gecontroleerd blaasontsteking waar de te vroege weeën vandaan kwamen. Antibiotica gekregen en weer terug naar huis. Met 36+2 mocht ik 's avonds uiteindelijk toch naar het ziekenhuis van de verloskundige want ik had mijn dochter niet veel gevoeld. Ik had haar toen gebeld omdat ik vocht lekte al de hele dag, die vk dacht dat het urine was. In het ziekenhuis hebben daar een heel simpel testje voor gedaan bleek dus geen urine te zijn maar een scheurtje in mijn vliezen, dus gelijk een echo gemaakt ja u mist inderdaad best veel vruchtwater. Blijft u maar even een paar dagen hier. Omdat ik nog geen 37 weken was werd er verder ook niet veel gedaan. uiteindelijk zeiden ze met 36+5 dat ze me met 37 weken dan wel zouden gaan inleiden. In de tussentijd steeds weeën maar zakte steeds weg. Uiteindelijk is toen de bevalling van mijn dochter in de nacht dat ik 37 weken werd begonnen dus ben uiteindelijk niet ingeleid. nu ben ik dus bang dat ik weer zo'n traject ga meemaken en dat ik dus in de laatste periode weinig kan genieten van mijn dochter. Wat ik dus wel graag wil want ik heb haar nog maar even alleen.
Oh, wat een gedoe zeg, snap dat je daar niet nog een keer op zit te wachten. Enige advies wat ik je zou kunnen geven is te proberen om op andere dingen te focussen. Of het gaat gebeuren weet je niet en kun je waarschijnlijk toch niet voorkomen/heb je geen invloed op. Enige dat kan helpt is zo relaxed mogelijk zijn nu, zoveel mogelijk ontspannen dus! Misschien helpen oefeningen of yoga oid. Hoop voor je dat dit je bespaard blijft!