Stel dat je ovulatietest op zaterdag om 18:00 uur positief is. 's Avonds om 00:00 uur test je weer, en dan is de ovulatietest negatief. Heeft de eisprong dan al plaatsgevonden of is dat niet zo? Of vind de ovulatie dan plaats tussen zaterdag 18:00 uur en maandag 18:00. Steeds als ik die dingen gebruik, vraag ik me af op welk moment je dan het beste kunt klussen. Bij ons neemt dat extra nauw, aangezien mijn vriend zwak zaad heeft. Te veel klussen is dan niet goed voor de kwaliteit. En we moeten ook kort op de eisprong klussen, aangezien de zaadjes minder lang leven. Vandaar ook mijn vraag. Weet iemand dit? Ik probeer het steeds te beredeneren, maar kom er niet uit.
Na de posi test komt het ei binnen 12-48 uur. Als de test nega is dan wil dat niet zeggen dat je ei al is geweest. Het is eigenlijk niet te zeggen wanneer die precies komt en dat kan elke keer weer anders zijn. Ik voel hem bijvoorbeeld erg goed en meestal komt mijn ei op dezelfde dag/nacht als de posi test. Vandaar dat je moet klussen zodra de test posi is, vervolegns laat je er een dag tussen en dan weer klussen (ivm zwak zaad 1 dag overslaan), dan zit je altijd goed (ook na de eisprong kan je namelijk bevrucht worden binnen 24 uur).
Met zwak zaad is het natuurlijk extra lastig. Als je er een dag tussenlaat, en net op die dag springt je ei, dan leven de zaadjes misschien al niet meer...Zijn natuurlijk minder krachtig. Ik heb ook altijd gelezen dat je het op de dag van posi test moet doen en dat je dus idd 12-48 uur na de piek (kan ook al iets voor je posi test zijn) je ei krijgt. Gewoon het advies van Me2 opvolgen dus. Wil wel nog even opmerken dat het zaad van mijn man na 1,5 dag onthouding echt niet slechter was dan na 3-4 dagen onthouding....Misschien dus toch 2 dagen achter elkaar proberen na posi test...
We hebben het de afgelopen week, iedere dag gedaan. Aangezien ik een hele late postieve ovutest kreeg, ben ik begonnen met klussen op het moment dat ik cervixslijm waarnam (zoveel had ik nog nooit gehad). Dus eigenlijk te vroeg begonnen en toen kwam toch ineens die positieve test, dus nog maar even doorgegaan. Het zaad van mijn vriend was de eerste keer 2 miljoen (1,5 dag onthouding). En de tweede/derde keer 9 miljoen (4 dagen onthouding). Volgende maand ga ik proberen om pas te klussen als ik een positieve test in handen heb, en niet eerder. En dan toch iedere dag of om de anderhalve dag (het zaad blijft minder dan 48 uur in leven). De gyn vertelde ook iedere dag te klussen, zodat er steeds zaad in opwachting blijft. Ik wist niet dat je eitje ook al iets eerder kan springen dan de positieve test, want dan ziet mijn tempkaartje er ineens een stuk beter uit (zie onderwer onder vruchtbaarheidsbehandeling: positieve test, geen tempstijging). Bedankt Elvira, you make my day. Me, jij natuurlijk ook bedankt voor je antwoord. Ik ga volgende week nog maar eens aan de gyn vragen, wat het beste kluspatroon is.
Oh nee...je begrijpt me verkeerd. Ei is zeker niet geweest voor posi test, maar het begin van de LH piek kan wel al eerder zijn dan je posi test. Bijv. positest om 18 uur. Begin Lh piek was bijv 3 uur (toen had je dus niet getest) Dan kan je ei dus al 12-48 uur na 3 uur zijn ipv na 18 uur...snappie? Hoop niet dat ik je dag nu weer verpest heb... Mij lijkt ook idd elke dag klussen va posi test het beste gezien het korte leven van de zwemmers. En dan niet pas de eerste keer klussen op de dag van posi test (want dat zaad is dan alweer te oud)...maar eigenlijk zorgen dat je op de dag van posi test zo'n 3 dagen onthouding hebt gehad...als dat enigszins te plannen valt uiteraard Suc6 en nogmaals sorry voor mijn onduidelijke uitleg...
Maar mijn ovutest was ook vrijdag al positief (streepje even donker). Zaterdag was het streepje om 18:00 uur nog donkerder. Wil dat dan zeggen, dat hij daarvoor dus nog niet gesprongen is (voor zaterdag 18:00 uur). Sorry voor alle vragen, ben momenteel erg onzeker.
Dan was ie zaterdag idd dus nog niet gesprongen Weet precies hoe je je voelt hoor...Je wilt gewoon geen enkele kans missen! Ik hoop dat er minimaal 1 topzwemmertje bijzat meis. Schaam je niet om vragen te stellen! Als ik je kan helpen, doe ik dat graag!
Laten we ze nog even aanmoedigen: Hup, hup, hup .... ZWEMMEN, ZWEMMEN, ZOEK HET EI, ZOEK HET EI Alleen is de eisprong waarschijnlijk al achter de rug, dus een beetje mosterd na de maaltijd (hihi )
Heb je ze geen navigatie meegegeven dan? Hahaha Go zwemmers Go zwemmers! Ga mijn nestje eens opzoeken. Truste meis