ik kan niet tegen het foliumzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moedertjevj, 7 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    hallo iedereen,

    ik heb ontdekt dat ik misselijk wordt van de foliumzuurpil!
    ik heb ze een week en half niet genomen en had niks, juist een beetje misselijk, maar niet overgegeven, nu neem ik ze terug 2 dagen en ik geef terug over!

    zou er iets inzitten waar ik ni tegen kan?
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het zou kunnen. Ik weet niet zo goed tot hoelang je ze het beste kunt slikken, maar anders zou ik toch even met de ha of vk overleggen. Het schijnt toch wel belangrijk te zijn!
     
  3. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Zou best kunnen hoor, maar je hoeft maar tot 10 weken foliumzuur te slikken, dus nog 2 dagen ongeveer.
    Ik gebruikte daarna van die vitaminepillen van VSM (nu nog steeds trouwens).

    Groetjes Miep
     
  4. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Neem je ze in op de lege maag? Want dat schijnt ook misselijkmakend te kunnen werken.
     
  5. jetteke

    jetteke Bekend lid

    21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Probeer eens een ander merk of een multivitamine voor zwangeren. Misschien ligt het aan een bijgevoegde stof in het tabletje. Zou toch zonde zijn als je je foliumzuur daar niet door neemt..
    Als je er echt niet tegen kunt zou ik de huisarts vragen wat te doen. Een foliumzuurrijk dieet missschien?
     
  6. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Wat jetteke zegt: probeer een ander merk. Misschien reageer je wel op een van de stoffen waar het tablet van wordt gemaakt!
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Inderdaad, ik had eerst van die VSM mama pillen, nou daarvan ging ik binnen 10 minuten over mijn nek. Daarna heb ik Gravitamon genomen en daar had ik geen last van. En die kleine pilletjes van de etos eigen merk met alleen foliumzuur gingen ook wel goed. Per persoon verschillend.
     
  8. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik ben begonnen met Foliumzuur van de Apotheek tot 10 weken en daarna de multivitamine met foliumzuur van VSM... Nergens last van maar ik neem ze tijdens het eten in!
     
  9. AmanChel

    AmanChel Bekend lid

    6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    In mijn eerste zwangerschap kon ik ook niet tegen folliumzuur..

    Nu heb ik van Vsm die mama vitamine en die moet ik echt in nemen na het avond eten.. Dus misschien een tip, ze pas in nemen na het avond eten ;)
     
  10. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    ik had het ook
    nam ze zelfs vlak voor het slapen maar werd misselijk wakker snachts en bleef heel de dag misselijk. ben er toen mee gestopt en de misselijkheid was over.
     

Deel Deze Pagina