Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal29, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Bij mijn man zijn alle onderzoeken in het ziekenhuis afgerond. We kregen in het ziekenhuis het advies mij ook te laten onderzoeken door een gynaecoloog.
    Dus verwijsbriefje gekregen en nu een afspraak maken.
    Wat kan ik verwachten?
    Met andere woorden wat voor onderzoeken doen ze? Of verschilt dat per persoon/situatie?

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het verschilt per situatie en gynaecoloog. Meestal krijg je een vragenlijst en vervolgens een inwendig onderzoek en uitstrijkje en/of een inwendige echo.

Het valt allemaal mee hoor! Succes meid.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik zie er heel erg tegenop. Mijn mannetje is verminderd vruchtbaar en er moet nu gekeken gaan worden of er bij mij niks mis is.
    Maar goed ik laat het maar allemaal op me afkomen wat kan ik anders

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het kan ook zijn dat er met jou niets aan de hand is. Ze willen dat gewoon uitsluiten. Dus gewoon positief blijven denken tot het tegendeel is bewezen.

Mijn mannetje is ook verminderd vruchtbaar en ik heb PCO en ik blijf ook gewoon positief denken. De medische wereld kan heel veel tegenwoordig.

Heel veel succes meid en sterkte!

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben toen ook volledig onderzocht, terwijl mijn man verminderd vruchtbaar was. Ze doen dat inderdaad om uit te sluiten dat er wat met je is, omdat het anders zonde is om met een behandeling te beginnen. Het valt inderdaad allemaal reuze mee. De spanning en stress voor de uitslagen vond ik het vervelendste. Heel veel sterkte! Stiekem hoop ik dat al die onderzoeken niet meer nodig zijn, omdat je zwanger raakt. Succes!

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Is natuurlijk ook wel heel begrijpelijk dat ze dat doen. Maar het is wat jij aangeeft, gewoon weer de spanning en stress van het wachten op uitslagen. We hebben net alle uitslagen van mijn man binnen en nu begint het circus weer opnieuw, maar we moeten er wat over hebben toch?

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het is heel vervelend meis. Ik ken het gevoel. heb je een beetje een regelmatige cyclus?

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Er zijn inderdaad leukere dingen te bedenken... :rolleyes:

Maar we moeten het maar over ons heen laten komen toch?

Prinses volgens mij heeft ze regelmatige cyclussen aan haar onderschrift te zien. :D

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Oke, dank je! Dat had ik nog niet gezien.

Mijn gyn zei dat als je regelmatige cyclussen hebt, dat er dan meestal niets aan de hand is. Vraag anders nog eens aan de gyn, waarom ze deze onderzoeken willen doen en leg je gevoelens uit die je erbij hebt. Hij/zij kan je vast geruststellen. In je hoofd is het altijd zoveel groter dan in werkelijkheid (tenminste bij mij wel). ;)

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ja hoor cyclussen zijn vrij regelmatig, en de eisprong ook volgens de ovulatietesten dan....

@prinses, ik denk dat het voor jezelf altijd erger is, in het ziekenhuis relatieveren ze ook werkelijk alles niet?

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat relativeren heeft mij toen op de been gehouden. Ik vond het echt heel pittig allemaal.

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ja dat is ook wel waar en ik probeer dat zelf ook, maar je krijgt soms uitslagen in het ziekenhuis die goed klinken en als je er dan naderhand zelf over na gaat denken dan kom je er eigenlijk achter dat je concreet nog niks weet en dus eigenlijk geen stap verder bent gekomen.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Al je vragen opschrijven en de volgende keer stellen. Ook altijd met zijn tweeen naar de gyn. Twee horen meer dan 1.

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Het probleem is denk ik ook dat artsen zich niet aan bepaalde uitspraken vast willen leggen en dat je daarom vaak van die vage antwoorden krijgt.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het verschilt misschien ook per arts. Die van mij was aardig concreet!

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Die van mij is tot nu toe af en toe best vaag. En omdat je soms met je mond vol tanden staat ga je weg zonder alle antwoorden. Maar goed dat ligt ook aan onszelf.

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Die van ons absoluut niet. We konden spontaan zwanger raken maar kon langer gaan duren, nou dan weet je iets! En op basis van zo'n mededeling met je gaan beslissen of je de MMM in wilt

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Die van ons zei concreet. Gahet nog maar een half jaar proberen, want de kans bestaat dat je gewoon nog spontaan zwanger kan raken. Ben je na dat half jaar niet zwanger, dan straten we met iui-behandelingen.

Vraag gewoon eens aan hem, wat raadt u ons aan? Of wat zou u doen in onze situatie?

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    hoi,

wij zitten sinds 4 maart in de mmm.
    en tot nu toe is er bij ons niets gevonden waardoor we niet zwanger kunnen raken.
    ik keek er erg tegenop dacht ook dat het allemaal een eeuwigheid zou gaan duren.
    maar dat valt reuze mee!
    op 4 maart hadden we de afspraak met de gyn, vragenlijsten besproken, inwendige echo gehad..ze zag dat het er goed uitzag.
    toen besproken of we het rustig aan gaan doen, wat de onderzoeken betreft of versnelt wij hebben gekozen voor versnelt.
    zaadtest van mijn man was die week ervoor ingeleverd en uitslag was goed.
    ik kon die dag gelijk weer bloed laten prikken.
    week daarna uitslag bloed: goed!
    26 maart kreeg ik de hsg foto.
    op 31 maart de samenlevingstest gehad.
    21 april hebben we weer een gesprek met de gyn over wat we gaan doen.....en de uitslagen worden dan besproken, maar ik weet al dat ze goed zijn.....dat heeft de gyn verteld die de hsg en samenlevingstest deed hij kon gelijk al zien of het slecht of goed was.

het enige waar wij voor hebben moeten wachten met uitslagen waren de zaadtest en bloedonderzoek. van de rest kreeg ik het gelijk te horen.

sterkte!

groetjes silvana

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Had hij dat gezegd was ik dik tevreden geweest. Nu ligt het allemaal aan onszelf, want waar trek je de grens wanneer zeg je ik ga de MMM in?!
    Ik ga nu eerst naar de gyn mss dat die wat concreter kan zijn

Deel Deze Pagina