Hallo allemaal, Deze vraag is vast al 1000x gesteld: hoe voelt bij jullie het bewegen van de baby? Ik lees telkens over plopjes en vlindertjes en zou wat ik voel niet zo omschrijven.. Heb zelf meer het gevoel van steekjes, kan dat ook de baby zijn? En hoe lang duurt het gekriebel? Hoeveel plopjes voelen jullie achter elkaar? Hoeveel tijd zit er tussen, kan dat ook een paar seconden zijn? Bij mij ligt de placenta voor, dus het kan goed zijn dat ik de baby voorlopig nog niet voel. Vraag me dus ook af: als de placenta voor ligt, waar voel je de bewegingen dan? Alleen in je zij/blaas of toch ook voor bij je buik? Ik ben heel benieuwd!!!
Bij mij voelde het in het begin gewoon alsof mijn darmen een interne verhuizing hielden Nu zijn het echt schotjes en verschuivingen
Mijn placenta lag ook voor (inmiddels issie helemaal omhoog gekropen), dus voelde heel lang, tot week 23 ofzo alleen diep onder in mijn buik baby gekriebel. En omdat mijn placenta steeds een beetje meer naar boven ging voelde ik steeds meer. Ik kan het eerste gevoel ook het beste omschrijven als het borrelen van m'n darmen, alleen dan op een andere plek. Later (bij mij vanaf 19 weken ofzo) voelde het meer als duwtjes. En inmiddels zijn het echt stootjes zeg maar. Bij mij duurde de bewegingen in het begin nooit zo heel lang geloof ik, en steekjes zoals jij omschrijft kan ik niet echt plaatsen eerlijk gezegd..
Ik voelde 1 heel duidelijk plopje in mijn buik en het waren zeker niet mijn darmen. Het was toch echt een ander plopje 😃. Wat ik ook veel hoor is dat het kan voelen alsof iemand je van binnen met een veertje kietelt. Leuk allemaal he!!!
Ik voel steeds kriebeltjes onder in mijn buik, steeds op een andere plek, soms heel kort en soms wat langer en soms heel snel achter elkaar en soms zit er uren tussen.
Weet niet of je dat gevoel kent wanneer je lucht in je darmen hebt wat je voelt verschuiven? Je weet dan dat het zich naar beneden verplaatst om de weide wereld in te trekken zeg maar haha. Zo voelt het bij mij ook wel. De plopjes heb ik ook! En wanneer je kindje de hik heeft voelt het een beetje als wanneer je ooglid ineens(jaja je ooglid) spastisch begint te trillen maar dan iets langzamer en uiteraard in je buik, klinkt vaag maar hoop dat je het snapt! Het voelt vooral HEERLIJK!!
Nou, volgens mij voel ik 'm dan nog niet, haha. Ik herken niks van jullie beschrijvingen, misschien over een paar weekjes lijkt me leuk! Dank voor de reacties. Word nu wel erg nieuwsgierig naar de hik
hahaha be careful what you wish for Dat zei ik toen ook.. nu heeft mn beeb gerust vijf keer per dag de hik, giga hard En op een gegeven moment als t niet snel genoeg over gaat wordt ie n beetje nijdig en begint ie boos rond te schoppen.. Bij mij voelde de schopjes overigens gewoon als schopjes denk ik? Vanaf 18 weken voelde ik echt schopjes/schokjes. Daarvoor was het inderdaad meer een vage kriebel of een plopje waarvan ik niet dacht dat het de baby was (achteraf wel natuurlijk). Maar mijn placenta ligt achter, dus dat zal nog wel verschil maken
Inderdaad be careful what you wish for, want ik vond het toen ik het écht begon te voelen helemaal niet zo fijn.. Doe plopjes (de buikborrels) waren wel te handelen, maar wat daarna kwam.. Ik schrok gewoon iedere keer. Zoals wanneer je een stroomschokje krijgt. Heb er echt dik 10 weken aan moeten wennen, en nu kan ik het wel redelijk aan. Maar om nou te zeggen dat ik het heel fijn vind.. Neu.. Maar goed, da's echt voor iedere vrouw anders.
In het begin voelde het alsof je een pingpongbal in een bak water duwt, onder water, en hem dan loslaat zodat hij naar boven schiet Een soort drukverplaatsing. Nu voelt het nog steeds wel eens zo, maar dan groter.. een voetbal haha.. ik vermoed dat dat een lengtedraai is. En schopjes.. als plopjes of bubbels.. Ik voel ons kindje trouwens vooral als ik zelf heel rustig ben, bijvoorbeeld 's avonds voor ik ga slapen of 's nachts.
ik ken de plopjes ook niet, meer darm achtige bewegingen, soms een schopje (dat herken je vanzelf wel!), verplaatsen van water, dus soort hobbels. ook idd als ik rustig ben, dan gaat de kleine actief worden.
Ja, ik hem hem gevoeld!! Gisteravond toen ik al een tijdje op de bank zat, voelde ik nu en dan een soort luchtbel ofzo. Mijn vriend kon het zelfs van buiten voelen, het was best sterk. Had niet verwacht dat het zo snel al zou komen, maar het is zeker erg leuk allemaal! Voel nu ook van alles, maar dat komt doordat ik heel erg honger heb