Oooh ja hier ook! Ik heb 9 kilo aardappelen gekocht en de man maakt er elke dag wat anders van, maar in ieder geval alles in de trant van gebakken, gefrituurd, rösti, met veel mayo hahaha. De broccoli die er voor de vorm bij gaat krijg ik echt niet meer weg.....
Ja aardappelen vind ik nu ook erg lekker. Rijst gaat nog. Pasta moet ik niet aan denken. Pizza lukt nog wel. En sommige van die gevulde stokbroodjes haha
Haha oh ja pizza lukt hier ook nog goed!! Zo raar hé. Ik zou zo graag gezond willen eten, maar het lukt écht niet. Ik zei altijd; zodra ik zwanger ben geef ik mijn kindje de beste start in het leven, dus géén suikers eten. Nou.... dat werkt dus niet
Wat gek ik heb eigenlijk hetzelfde qua gebakken aardappels met mayo gaan prima en pizza ook maar pasta niet. Heb wel een fase van 2 weken gehad dat ik bijna iedere dag pasta met rode saus at, dat was iets too much. Nu met 16 weken gaat het allemaal wel beter. Minder misselijkheid maar nog wel de vreetbuien (of neiging daartoe want houd me ook in hahaha)
Ik heb dus diezelfde avond van mn vriend een broodje kroket gehad, want mn avond eten die avond smaakte totaal niet, en hij viel hier wel goed gelukkig Gebakken aardappeltjes gaat hier dus totaal niet.. ook niet met mayo
Hier gaat pizza, pasta, rijst echt super goed! Groente (boontjes enzo) die niet.. ik wil ook zo graag gezond eten, maar kindjelief denkt er anders over.. iknword gewoon beroerd als ik een hap boontjes neem ook gebakken aardappeltjes (krieltjes) lukt hier niet.. Tja dan word de keuze erg beperkt.. rijst it is i guess
Oh wat fijn de herkenning hier. Ik heb het zwanger zijn geromantiseerd (na 7 jaar wachten), maar man wat heb ik me ellendig gevoeld vanaf week 6. De eerste weken waren goed te doen: af en toe een slaapje tussendoor en wat vaker eten, maar nog niet eens gekke dingen ofzo. Vanaf week 6 sloeg de vermoeidheid, futloosheid en ellendigheid in als een bom. Continue het gevoel hebben dat ik iets moest eten, maar alleen kleine porties, wat de ene dag nog smaakte, moest ik de volgende dag bij wijze van kotsen, alles wat ik at was heel ongezond en daarnaast bijna fulltime winterslaap (op werkdagen ging ik om 19 uur naar bed). Ik weet echt niet hoe dames dit doen die al kinderen hebben en/of naar kantoor moeten: diep respect. (Mijn man zegt wel: mogelijk kun/geef je er ook meer aan toe, omdat je ook de ruimte hebt: ik werk thuis en ben aan het afronden, omdat ik in januari begin met een nieuwe baan). Vorige week vrijdag om 22 uur nog een pizza laten bezorgen en in bed opgegeten (als ik daar nu aan denk, ga ik over mijn nek. Achterlijk, nog nooit zo iets gedaan). Sinds zaterdag eindelijk komt mijn eetlust wat meer terug: eindelijk weer wat gezonds gegeten (verse curry) en sinds gister ben ik verslaafd aan honingtomaatjes (op een cracker of boterham met kipfilet). Onze jongste kat is obsessed van mijn man, komt bijna nooit bij mij, nu wil hij elke middag bij mij slapen, ook bizar (en als hij dan per ongeluk op mijn (.)(.) loopt: mijn god wat kunnen die dingen pijn doen zeg). Oh en ik ben opgegroeid met een beker melk per dag, maar drink dat sinds jaaaren niet meer. Sinds vorige week heb ik daar duidelijk behoefte aan. Bijzonder hoe je lijf aangeeft wat het nodig heeft! Laatste klaag dingetje: mijn stoelgang is helemaal van slag. Dat vind ik echt vervelend (en die was al nooit top zeker niet voor schildklier). Hier dus braaf om de dag een zakje Macrogol. Zo, geen idee of het de bedoeling was van dit topic, maar heerlijk om even van me af te kunnen zeiken . Ik hoop voor iedereen op betere tijden en vooral een goede zwangerschap!
Wat bij mij wel hielp nog waren soepjes om wat groenten naar binnen te krijgen. En de zwangerschapsvitamines helpen natuurlijk ook haha. En anders als rijst als enige werkt dat is het idd maar rijst
Jeetje 7 jaar das echt lang zeg, zo fijn dat het nu eindelijk goed gaat. En dat je je eetlust weer wat terug krijgt Ik vond het bij mij al lang duren en heftig met 5 miskramen en heb ook echt gedacht laat me maar kotsmisselijk 9 maanden in een kamer liggen als ik maar zwanger blijf (had heel weinig symptomen bij die miskramen). Zo erg is het niet geworden gelukkig maar als je er dan in zit is het gewoon echt enorm ellendig. Ja en het valt allemaal echt niet mee joh qua lichamelijke (en soms ook wel geestelijke) kwaaltjes. Hier nu bijna 16 weken en ik kook weer en eet het meeste met plezier (gelukkig maar want eten is een hobby van me hahaha). En katten en zwangerschap blijft gek toch! Je hoort dar zo veel dat ze dan op je schoot gaan liggen. Jij ook een hele voorspoedige zwangerschap toegewenst!!
Hier ook alleen zin in vette hap, terwijl ik normaal extreem gezond eet. Ik heb het liefst alleen frietjes (maar dan wel van een tentje hier 15 minuten vandaan rijden, want die heeft echte verse friet. 2 tentjes hier in de buurt met normale friet, hoef ik dan weer niet) Turkse pizza of gewone pizza's etc. Maar iedere keer als ik zoiets vettigs eet word ik weer kotsmisselijk. De afgelopen dagen eet ik zelfgemaakte soep en brood met kaas 's avonds.. dat blijft goed zitten. Als ik het eten van mijn zoontje ruik, krijg ik meteen een misselijke vlaag door mijn buik. De overall misselijkheid is nu wel minder gelukkig, want ik bleef vreten bij het leven om maar even verlichting te voelen .. het is wat, zwanger zijn.
Natuurlijk mag je er over 'klagen'! We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Maar hier precies zo. Wat de ene dag lekker is, kan ik de volgende dag wel van over mijn nek gaan. Ik heb zelf een trage schildklier. Dus de stoelgang is hier ook wel een dingetje... Onze kat komt ook ineens meer op schoot. Dacht dat het aan het koudere weer lag. Maar de kat van mijn ouders die nooit bij iemand op schoot zit kwam laatst ineens een hele tijd bij me op schoot zitten. Toen moest ik de test nog doen. Dus dat was wel vaag. En qua vermoeidheid is het hier ook vreselijk. Ik heb nog 'mazzel' dat ik aan het reïntegreren ben van een burnout. Dus ik werk momenteel maar 50%. Dan kan ik in de middag als de kinderen nog op school/crèche zitten nog even voor pampus liggen op de bank.
Toevallig was ik net op zoek naar dit onderwerp. Ik heb in mn vorige vijf zwangerschappen de tot14 weken geen eetlust gehad en dehele dag misselijk. Toen kon ik ook echt niets eten of t kwam eruit en ik leefde op beschuitjes met hagelslag. Deze zwangerschap begint zo anders, ik hoef (nog) niet over te geven, maar wat ik t meest apart vind is dat ik nu juist extreem veel honger heb en als ik niet eet wordt ik alleen maar misselijker. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en nu al 1.5 kilo aangekomen door te eten eten eten. En vooral vlees. Ik ben normaal en zoetekauw maar wil alleen maar dingen zoals tostis, worstenbroodjes, broodje met van die sate bakjes, broodjes frikandellen. Zolang ik eet voel ik me ok. Tien minuten erna ben ik alweer misselijk en een uur daarna alweer zoveel honger alsof ik juist een maaltijd heb overgeslagen. Weet nou niet wat ik fijner vind, op beschuitjes leven of dit.
Hopelijk gaat het na 12 weken weer beter! Bij mij was alles weer redelijk normaal. Behalve dat ik heel veel eten nog steeds niet lekker vind of dat ik er misselijk van word 9f maagzuur van krijg. Rond de 11 weken had ik ineens een paar dagen dat het weer veel erger was. Nu ben 8k 12+5 en gaat het gelukkig weer beter.
Ja het is echt aftellen hé. Vorige zwangerschappen werd t bij mij met 14 weken beter. En dat voelt nu echt nog als een eeuwigheid haha. Mn jongste heeft nu ook nog eens roodvonk en is er goed ziek van en dat komt nu echt zo rot uit. Hij slaapt niet langer dan 20min achter elkaar en begint weer te huilenik heb voor de maagzuur Omeprazol gekregen. In t begin werkte dat ook beetje tegen de misselijkheid. Maar die misselijkheid wordt nu echt elke dag erger helaas. Ik wens je een hele Fijne zwangerschap toe. Fijn dat t bij jou beter gaat.