Ervaring co-trimoxazol tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Smoothie123, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    223
    67
    28
    Hallo allemaal

Ben nu 17 weken zwanger en heb een blaasontsteking. Nitrofurantoine kuur heeft niet geholpen helaas. Urine is op kweek gezet, uitslag is inmiddels binnen. Ik heb nu van de huisarts een andere kuur gekregen. Co-trimoxazol. Deze moet ik een week gebruiken, 2x per dag.

Op internet weinig over bekend tijdens zwanerschap. Tijdens eerste trimester extra foliumzuur slikken. Dit doe ik zowiezo nog steeds (multivitamine van davitamon). In de latste weken van de zwangerschap kan het ook beter niet gebruikt worden. Daartussen is er weinig bekend.

Iemand van jullie ervaring met deze antibiotica kuur tijdens de zwangerschap? Maak me toch druk maar begrijp ook dat ik anders niet van die blaasontsteking af kom.

Groetjes !

2. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Cotrim is nog steeds een van de minst invasieve antibiotica die je kan krijgen. Samen met Peniciline en Amoxiciline.
    Nitro is vaak de eerste keus bij een blaasontsteking omdat 9 van de 10 bacteriën daarvoor gevoelig zijn. Helaas is dat bij 1 soort bacterie niet het geval en moet er iets anders gegeven worden.

Persoonlijk word ik erg ziek van nitro dus ben altijd blij als ik iets anders kan krijgen.
    Blaasontsteking tijdens zwangerschap komt ontzettend vaak voor en het is heel fijn dat je cotrim kan krijgen ertegen.

Deel Deze Pagina