Veel zin in ongezonde snacks!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bodille1988, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben 14 weken zwanger. Tot en met vorige week ontzettend misselijk geweest. Nu ook nog steeds, maar het gaat in elk geval een beetje beter als ik maar genoeg eet. Ik ben al blij dat ik uberhaupt wat kan eten en een stuk fruit is soms waterig waardoor ik een hol gevoel krijg en dus misselijk wordt. Dan is iets hartigs toch lekkerder.... Ik eet elke dag 2 stuks fruit en probeer goed op te letten dat ik mijn groentes binnen krijg. Maar oehhh ik heb vaak zo trek in lekkere, maar ook ongezonde snacks. denk aan chips of liever pizza dan aardappels. Ik probeer dit niet dagelijks te eten, maar soms voel ik me echt een slecht. Straks krijgt mijn kindje niet genoeg gezonde voedingsstoffen, maar wel vetten binnen. Dan stop ik weer een hand chips in mn mond of ik eet een pizza. En wat ik al zei, echt niet elke dag. Wie herkent zich?

    Groetjes van Bo
     
  2. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Ik herken het wel hoor... Ben nu zelf 7 weken en al 2 weken flink misselijk. Normaal was ik een ontzettende zoetekauw en best een gezonde eter, maar nu kan ik bijna niks aan eten meer zien. Ik probeer vooral nog wat eten binnen te krijgen, ook al is dat dan soms wat ongezonder... Heb nu zelf ook vooral zin in hartig voedsel en ik eet al helemaal niet volgens de schijf van vijf nu. Krijg dat echt niet voor elkaar met die misselijkheid!

    Volgens mij kan het niet zoveel kwaad hoor. Aan de meeste vitamines/mineralen heb je wel een voorraadje die je kindje kan aanspreken als het nodig is. En een vitaminesupplement is ook snel genomen voor de zekerheid. Maar natuurlijk blijft het belangrijk ook gezond te eten als het (weer) kan!
     
    Bodille1988 vindt dit leuk.
  3. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik zorgde dat ik enigzins gezonde alternatieven in huis had die goed vulden (blokjes kaas, zoute stick of gekookt ei) of maakte zelf havermoutkoekjes, want ik moest echt om de 2 uur wat eten en wou niet tonnetje rond worden.
    Of een klein bakje chips vullen en dit in de woonkamer opeten, maar daar moet je wel zelfbeheersing voor hebben haha.
     
    Noorie en Bodille1988 vinden dit leuk.
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook als ik niet zwanger ben :D
     
    Noorie, medj1983, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik dacht altijd dat je lichaam trek zou hebben in gezond eten wanneer je zwanger was, als een soort instinct.

    Helaas hier alleen maar zin in alles wat “niet goed” was; chips, cola etc. Alleen bij de huidige zwangerschap had ik in het begin zin in druiven.

    Denk dat t lichaam vooral veel behoefte heeft aan energie. Zou me niet te druk maken. Misschien ongezoute noten, wat snoepfruit/groente om de trek wat te stillen.
     
    Bodille1988 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    In tegenstelling tot hierboven zou ik er wel een beetje mee uitkijken. Puur omdat alle extra gewicht die je aankomt door ongezond te eten (dan heb ik het dus niet over de extra boterhammen of extra schaaltjes yoghurt) er na de bevalling aan blijft plakken. Als je niks binnen kunt houden is het een ander verhaal, maar ik lees dat je je nu beter voelt.
    Tuurlijk hoef je jezelf niet alles te ontzeggen. Ik eet met dit weer ook gewoon af en toe een ijsje en in het weekend eet ik rustig een koek bij de koffie.
    Doordeweeks ben ik echt heel strikt. Heb ik trek? Dan een extra boterham met bijv. kipfilet of geprakte avocado met een beetje zuivelspread. Of een extra schaaltje magere yoghurt met een handje ongebrande noten o.i.d. Ik ga geen honger lijden, maar ik wil ook absoluut na de bevalling mijn oude figuur weer terug. Ik heb dat de vorige keer ook zo gedaan en kon vrij snel mijn oude kleding weer aan. Alleen die slappe buik kon ik natuurlijk niet zoveel aan doen ;)
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik had in de beginperiode ook wel echt extra trek en zorgde idd ook voor de blokjes kaas, maiswafels, stukjes komkommer, extra stukje fruit, paar walnoten, bouillon etc etc!
     
  8. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.679
    3.465
    113
    Ik ben tijdens mijn zwangerschappen altijd van begin tot eind doodziek en kan simpelweg de meeste dingen niet eten. Zeker de eerste helft van de zwangerschap is het enige dat ik weg kan krijgen beschuit, koekjes en snoepjes. En water. Heel langzaam komt daar dan weer thee, bepaalde soorten fruit en wat dun geschaafde reepjes wortel bij, wat hele heldere groentesoep en nu op het laatst af en toe een broodje met wat boter of pindakaas. Niet heel gevarieerd dus, maar iets anders krijg ik er gewoon al maanden niet in. Mijn kinderen zijn prenataal dus allemaal gegroeid op m.n. vitaminepillen. Verre van ideaal, maar toch tot nu toe gewoon 2 gezonde kinderen op de wereld gezet en 1 die bijna af is, maar wel gewoon keurig gegroeid is, dus ik ga er vanuit dat zij ook in orde is. Maak je dus niet al te veel zorgen. Ik zou natuurlijk je best doen om zo gezond mogelijk te eten, maar je lichaam zit slim in elkaar en je kindje neemt wat het nodig heeft (zeker als je zelf wat reserves hebt ;)). Ik kom in ieder geval altijd wat slanker uit m’n zwangerschappen dan ik er in ga (al raad ik deze methode niet aan...).
     

Deel Deze Pagina