Zwemmertjes niet goed

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door angel1978, 2 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo,

Wij hebben vrijdag de uitslag gekregen van het zaad van mijn man.

Hij had maar 1,4 miljoen zwemmers en ze waren te langzaam.
    Volgende week moet hij weer zaad inleveren.

Ik moet wel zeggen dat hij onder eneorme stress is moeten klaar komen toen hij zijn zaad moest gaan inleveren.

Als zijn zaad nog steeds slecht is moeten we naar het AZM voor IVF behandeling. Als het goed is kunnen we doorgaan met onze behandelingen.

Ik zie het echt niet meer zitten, ik ben al het hele weekend aant huilen en ik weet het allemaal niet meer.

Wie kan me opvrolijken?
    We willen zo graag kinderen.

Groetjes Angele

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik snap dat je van de uitslag helemaal ondersteboven bent. Dat mag ook, sta jezelf dat toe. Ik wil je wel opvrolijken, maar het gevoel van onmacht blijft.
    Aan zaadkwaliteit valt niet zoveel te doen, wel kan het erg verschillen (qua aantal). Een zaadcel doet er 72 dagen over om te rijpen. Dus over drie maanden kan er best een andere uitslag uitkomen.

Wat hij zelf kan doen? Is stoppen met roken, minderen met drinken, gezond eten, vitaminepillen (met zink, foliumzuur en vitamine C). Dan kan het zijn dat het verbeterd.
    Verder komt de klap hard aan, maar er zijn zeker nog mogelijkheden. Je hebt maar 1 goede zaadcel nodig om het eitje te bevruchten. De wetenschap is zover, maar zekerheid kan niemand je geven. En hoe moeilijk het ook is, daar moet je dus mee proberen om te leren gaan.

Wat bij mij erg geholpen heeft, is er met anderen over praten. Veel dingen opzoeken op internet en natuurlijk op dit forum kijken.

Verder zeg je dat als het goed is dat jullie doormogen met je behandelingen.
    Welke behandelingen ondergaan jullie dan?

Mocht je nog vragen hebben. Ik kom regelmatig even hier kijken. Misschien kan ik ze voor je beantwoorden (of anderen).

Heel veel sterkte. En een hele dikke knuffel.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mijn vriend waren er de eerste keer ongeveer 2 miljoen zwemmers. De tweede keer waren het er 9 miljoen (hij is wel gestopt met roken). Wie weet is het de volgende keer ook wel beter.

Zijn jullie nu bezig met ronde vier? Waarom hebben jullie de zwemmers laten testen?

4. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik hoop voor jullie dat de tweede test veel beter is en misschien komt het door de stress of iets anders. Ik duim voor jullie dat jullie alsnog een spontane zwangerschap krijgen. Liefs Jolie

5. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt, mijn vriend en ik hebben deze uitslag een week eerder gekregen en ik ben zelfs een paar dagen niet naar mijn werk geweest omdat ik me zo kl*ten voelde!
    Ik had de hele dag het gevoel dat ik keihard moest huilen en dat deed ik dan soms ook wel :cry: , dat luchte gelukkig wel op, verder heb ik inderdaad hier veel gelezen en reacties gekregen die me erg goed deden...
    Nu voel ik me al weer een stuk beter, tuurlijk als ik er goed over na ga denken word ik niet vrolijk, maar het is nu goed te doen, ik heb zelf weer hoop dat het ons nog steeds gaat lukken.... :D :D :D

Liefs Lieselot!

6. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo allamaal,

Bedank voor jullie lieve woorden.

Ik heb gisterenavond bijna de hele avond moeten huilen.
    Ik voel me nu al een stuk beter.

We zitten inderdaad pas in ronde vier, 6 maanden gestopt met de pil.

Ik ben naar de huisarts geweest omdat ik een erg onregelmatige cyclus heb en de ha heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis.

Daar hebben ze meteen het zaad van mijn man laten controleren.

Bij mij waren ze bezig om te kijken of ik een eisprong heb dmv een inwendige echo. Afgelopen vrijdag, was dag 18 van mijn cyclus, had ik nog geen eisprong. Als het zaad van mijn man goed geweest zou zijn zouden we beginnen met een hormoonbehandeling voor mij.
    Dit moeten we uitstellen omdat het zaad niet goed is.

Mijn man is 25 en het is voor ons moeilijk te begrijpen dat zijn zaad niet goed is.

We zijn er dus eigelijk per toeval achtergekomen.

De arts zei ook als de 2e keer zijn zaad niet goed is meoten we naar een academisch ziekenhuis voor IVF behandeling en konden ze verder niets meer doen voor ons in het ziekenhuis.

We wachten het maar af en hopelijk zijn z'n zwemmertjes nu wel een stuk beter. :D

Groetjes Angele

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zie in mijn glazen bol, dat het uiteindelijk allemaal goed gaat komen. ;)

Misschien niet helemaal op de natuurlijke manier, maar uiteindelijk zal jij ook zo'n lief klein babytje mogen verwelkomen.

8. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hoi Angele, gelukkig dat je je een beetje beter voelt, ik kan je die onzekerheid jammer genoeg niet wegnemen. Ik begrijp dat jullie van die testuitslag niet vrolijk worden maar je moet er wel in blijven geloven anders wordt het leven niet zonniger erop. Wij zitten in de 17e ronde en ik blijf er ook in geloven. Ik en de meiden van dit forum helpen je er wel doorheen. Liefs Jolie

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik begrijp je verslagenheid meid...en eigenlijk kan ik je niet opvrolijken! Denk ook dat je dat eigenlijk niet wilt....
    Het enige positieve aan dit soort verhalen is dat je nu weet waar je aan toe bent en een gepaste behandeling kan gaan krijgen!
    Heel veel succes meid, ik hoop dat jullie kinderwens gauw in vervulling gaat.

Liefs Elmo

10. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Dank jullie wel allemaal, we gaan er gewoon voor!

Mijn man is gestopt met roken, hij rookte alleen door de week 5 sigaretten per dag, en hij slikt nu vitaminen tabletten.

Ik denk ook wel dat alles uiteidelijk wel goed komt.

Prinses wat leuk van je glazen bol. :p

Jolie al in ronde 17, pffff, ik hoop dat het bij jullie binnenkort ook raak is.

Groetjes Angele

11. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen! Net wat Elmo zegt; opvrolijken zal moeilijk gaan, maar we kunnen er voor je zijn, omdat we allemaal in (bijna) hetzelfde schuitje zitten.

Liefs Maamaa

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend rookte alleen in het weekend (op feestjes en als hij een biertje dronk). Toch denk ik ook dat als je vriend stopt met 5 sigaretten per dag, dat dat zeker een vooruitgang kan gaan betekenen. Daar hopen we dan maar op.

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hey meis,

Wat een naar nieuws om te krijgen he.... :cry: Een hele klap! Deze hebben wij helaas ook gehad.
    Wat Elmo al zei, opvrolijken kunnen we je niet, maar waarschijnlijk wil je dat ook niet....Je mag verdriet hebben! Wij hebben ook samen een potje gejankt toen we het hoorden (al was dat al een week erna...mijn man moet nl eerst binnenvetten...).
    Bij mij was het wel een soort van opluchting dat ik eindelijk wist waarom het maar niet lukte....Wat bij jullie een voordeel is, is dat jullie het al zo snel weten...! Ik hoop nog steeds voor jullie dat de tweede uitslag beter is!
    Wij hebben volgende week een gesprek in het AZM. Voor ons wordt het zeer waarschijnlijk IVF/ICSI...
    Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van deze eerste harde klap!
    Dikke knuffel Elvira

PS;je woont trouwens op steenworp afstand van me ;)

14. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Vandaag gaat het alweer een stuk beter met me.

Mijn man bekijkt gelukkig alles van de pisitieve kant, dat scheelt wel een heleboel.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nog een klein vraagje, waar staat MMM voor?

Groetjes Angele

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

MMM is nou de Medische Malle Molen meid...welkom in de wirwar van gevoelens.
    Lucht ja hart maar lekker hoor! Wij vangen de druppels wel op ;)

Elmo

16. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Dank je wel Elmo. :p

Ik hoop dat ik nu al mijn druppels verloren heb. Misschien is het over 2 weken weer nodig als we de 2e uitslag krijgen van het zaadonderzoek van mijn man.

Groetjes Angele

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik sta klaar met mijn emmertje ;)

18. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Me too :D al hoop ik dat dat emmertje niet nodig is!

19. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi 19 december 2006 intake de Mortel-Gemert voor ICSI i.v.m. slechte zwemmers!

Deze maand nog 1 IUI.

Groetjes en dat voor ons allen 2007 een geluksjaar mag worden!
    Marjo

20. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Vadaag weer de zwemmertjes ingeleverd van mijn man.
    Mijn man zei dat het er beter uitziet dan de vorige keer, het was meer en vaster van kwaliteit, of dat goed is. geen idee.

Vrijdag 15 december krijgen we de uitslag, om 9.15 uur hebben we een afspraak.

Hopen op een goeie kerst dit jaar! ;)

Groetjes Angele

Deel Deze Pagina