Gisteravond voelde ik mijzelf zo vreemd. Ben morgen 36 weken! Het begon rond 9 uur, kreeg een harde buik die al vervelender voelde dan de "gewone" harde buiken. 10 minuten later kreeg ik het weer. Ben het toen gaan bijhouden tot half 11. Resultaat: om de 10 min een vervelende harde buik. Ze hielden 30 tot 40 seconde aan. Ook had ik enorm last van mijn rug; zowel onderin als aan de zijkanten. Was heel erg misselijk. 'S nachts ben ik heel vaak wakker geworden van de harde buiken en van de kleine die continu aan het bewegen was. Vanmorgen bij het plassen heel veel slijm en afscheiding, meer dan normaal. Heb vanmorgen de oudste naar school gebracht en op de terug weg voelde ik het continu lekken beneden, bij thuiskomst was het gewoon waterige afscheiding. Weet nu niet wat ik moet doen, de harde buiken zijn nu wat onregelmatiger. Heb morgen een afspraak staan bij de Vk. Of is het verstandiger om vandaag te bellen hiervoor? Dit is wel de derde zwangerschap, maar deze dingen zijn absoluut niet herkenbaar van de vorige zwangerschappen.
Zeker even bellen. Mocht het wel begonnen zijn, moet je zeker bij een derde zw.schap wel zeker zijn dat je kindje goed is ingedaald.
Als de harde buiken nu weer onregelmatig zijn is de kans groot dat het voorweeen waren. Echte weeen komen ook vaker dan om de 10 min. Maar als je twijfelt altijd bellen
Ik herken deze klachten, bij mij braken spontaan 's avonds mijn vliezen, en ik ben met 36.2 weken bevallen. Beter een keer te vaak gebeld dan een keer te weinig toch?
Gisterochtend heb ik gelijk gebeld, ze zeiden dat het indalen is. Ze vonden het niet zorgelijk genoeg om meteen te komen. Moet wel de harde buiken in de gaten houden. Vandaag willen ze voor de zekerheid wel een test doen voor een blaasonsteking. En ze willen bij de echo gaan kijken of er nog genoeg vruchtwater is. Helaas is de afspraak pas vanmiddag dus moet nog even wachten. Ze vroegen ook om wat "afscheiding" mee te nemen vandaag, maar dat lukt mij niet. Heb echt geen idee hoe ik dat moet opvangen.
Neem aan dat ze willen zien of je vruchtwater verliest. Dat moeten ze ook kunnen herkennen op een maandverband of inlegkruisje.
Ja, ze wouden inderdaad kijken of er vruchtwater verlies is, dat is gelukkig niet zo. Heb helaas wel opnieuw een blaasontsteking. Aangezien ik mezelf al een week niet erg lekker voel, kan het zo zijn dat die ontsteking er al een week zit. Ze willen geen ab geven, maar afwachten of mijn urine na het weekend nog een blaasontsteking aangeeft. Kan dit geen kwaad? Een blaasontsteking kan toch weeen opwekken? Wil echt niet te vroeg bevallen! Kleine moet nog minstens 1 (liever 2) weken blijven zitten. Dat moet gewoon!
Overleg even of je cranberrycapsules mag nemen. Ik heb altijd een pot in huis van De Tuinen. Eerste twee dagen verspreid over de dag 8 capsules nemen en daarna kan je vaak al heel snel afbouwen. Ik heb er inmiddels 2 stevige blaasontstekingen mee weg gekregen en het werkte sneller dan ab.
Ik heb tijdens me zwangerschap ook vaak blaas ontstekingen gehad, Wat bij mij nog wel eens hielp was Cranberry Sap van Ocean Spray, Dit mag je gewoon drinken tijdens de zwangerschap want dit zijn verder geen medicatie ofso Ik dronk eind van me zwangerschap zelfs soms per dag een hele fles op Oeps ! Hahaha
Ik had ook veel blaasontstekingen. Ons meisje is met 32.6 geboren. Wist niet dat dat weeën op kon wekken...
hier wil ik toch nog even op reageren want dit blijkt in de praktijk toch echt niet altijd zo te werken zo is mijn jongste dochter dus geboren met 37 weken en geen échte wee gehad enkel lichte krampjes/voorween dacht ik, toch heb ik toen de verloskundige gebeld en gelukkig kwam zij wel even kijken en bleek ik 8 cm te hebben, terwijl ik die echte weeen met 5 bevallingen toch echt wel zou herkennen, dus bij twijfel altijd bellen
Bij blaasontsteking werkt bij mij altijd cranberry sap (ongezoet), zure yoghurt(drink) en vooral geen suiker. Succes, ik hoop dat je er snel vanaf bent en je baby nog even blijft zitten.