stoppen met roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missm, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    De kogel is door de kerk. Ik heb een borduurpakket besteld en zo snel deze binnen is stop ik met roken. Dan heb ik tenminste wat in de vingers. Nu nog een spaarpot kopen en daar gaat het bespaarde geld in. Mijn lieve man heeft beloofd dan buiten te gaan roken en het geld wat hij hiermee bespaart gaat ook de spaarpot in. Al het geld van de spaarpot kan dan besteed worden aan leuke dingen voor de babykamer (mocht deze er ooit komen). Bezig met ronde 7 en hopelijk snel raak zucht. Meer mensen gestopt of die willen stoppen met roken ivm kinderwens?

2. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Hallo MissM.
    Allereerst: Wat een dapper besluit!!
    Ik ben in augustus 2010 gestopt met roken. Ook in verband met de naderende kinderwens. Ik heb meer adem, meer uithoudingsvermogen en ik ruik een stuk lekkerder!
    Letterlijk een verademing!
    Ik ben gestopt in eerste instantie met hulp van Zyban ( medicijn ) maar al na 1 week heb ik dat opgegeven in verband met alle bijwerkingen. Eigenlijk ging bij mij het stoppen vrij aardig. Mijn man rookte destijds nog door. Ik wilde absoluut niet dat hij buiten ging staan, want ik vond dat ik er doorheen moest.Ik moet je eerlijk bekennen dat ik mijn levenlang op mijn gewicht moet letten en ik vind dieeten dan ook moeilijker dan stoppen met roken.

Heel heel veel succes! Denk vooral aan je rookvrije leventje wat er aan komt! Geen paniek meer omdat je even niet kan roken, niet bij elke gelegenheid: "nu eerst een peukie" of "nog een sigaretje en dan gaan we"...
    Hou vol, en stuur me een pb als je daar behoefte aan hebt!

ToiToiToi!

3. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik gestopt eind augustus 2011 samen met mijn vriend. Moet zeggen het valt me nog steeds ontzettend mee. Telt wel mee denk ik dat dit ook echt onze eerste stoppoging is geweest, en we hier helemaal achter stonden. Eerste 2 weken was het wat zwaarder maar was ook nog wel te doen, hebben geen hulpmiddelen gebruikt. Niet meer roken heeft zoveel voordelen, het ruikt hier fris in huis, kleding en haren stinken niet meer, merk het aan conditie en we besparen elke maand wel 175 euro, wat nu allemaal naar de spaarrekening gaat.

ik wens je heel veel succes, als je het even niet meer ziet zitten gewoon doorzetten, je kan het!!!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Kop op!!!!!
    Ik ben morgen precies 5wk gestopt!
    Ik ben meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was!
    En het gaat super!

5. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    bedankt voor jullie reacties... ik wil voornamelijk stoppen in de hoop dat dit mijn vruchtbaarheid goed doet...als je toch een test kon doen waaruit zou blijken wat je vruchtbaarheidspercentage uberhaupt is!! zucht;)

6. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hoi,
    ik ben in juli 2008 gestopt met roken, omdat ik graag zwanger wilde worden en het geschikte moment vond. en na ronde 2 zwanger!
    vond het heel moeilijk maar de salmiak lolly's vlogen erdoor heen! en de kilo's ook ;) .
    heel veel succes en hopelijk snel raak!
    gr miesje

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik ben nu bijna 5+5 weken..
    en ik ben oom gestopt puur voor de kleine
    maar k heb t er echt moeilijk
    mee..

ze zeggen als je heel
    erg gestresst ben kan je beter af en toe nog 1 roken dan dat je je helemaal druk gaat maken om
    een sigaret dat is ook
    niet goed voor je kleine

8. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    behappy helpt het niet om afleiding te zoeken? ik ben zo suf om juist weer te gaan borduren....heb ik wat in mij vingers zak salmiakballen binnen handbereik en ondertussen kan ik nog steeds lekker tv kijken. alleen mijn vent wordt helemaal gek van de draadjes overal. maar dat is zijn probleem tis voor het goede doel...:D

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

jaa ik ga denk ik weer lekker tekenen en creatief doen !

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben 3 maanden voordat we voor een baby gingen gestopt met roken, nu alweer 2 jaar gestopt! Af en toe nog wel zin in een sigaretje hoor, maar ik doe het niet. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben, het kost veel geld, het is slecht voor je, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ik NOOIT meer zal roken..

overigens rookt mijn man nog wel (buiten dan), dit maakt het er niet makkelijker op. Maar hopelijk komt er een dag dat hij er ook genoeg van heeft, al vermoed ik van niet..

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ben 1 januari 2011 tegelijk met pil en sigaretten gestopt. In April zwanger geraakt en nu sinds 25 december trotse mama van een dochter.

Ik rook na een jaar en bijna 3 maand nog steeds niet en ben het ook niet van plan.

Ik ben gewoon gestopt zonder pleisters etc...

12. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    2 weken voor kerst ben ik gestopt met roken..
    Eigenlijk kwam het er zomaar van (vraag me niet waarom) maar ik heb geen sigaret meer opgestoken na die tijd..
    Heb het er behoorlijk moelijk mee als mijn schoonzus naast me zit en dan snuif ik nog even de lucht op want ik mis het soms toch wel..
    Maar.. het scheelt me een hoop geld en ik voel me veel gezonder :D bezig met ronde drie voor onze beeb <3

13. Lisa1

Lisa1 Actief lid

15 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik rookte wel eens, absoluut niet veel, maar een dag na de positieve zwangerschapstest abrubt gestopt. Sowieso rookten we al buiten, dus dat scheelt al. Nu moet vriendlief nog stoppen...

Deel Deze Pagina