Leeg vruchtzakje, hoe groot is die kans?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Richa, Nov 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Hoe zit nou dat precies? Je kan ook zwangerschaps kwaaltjes hebben en niet ongesteld worden en positief testen, maar dat het eitje toch niet
    bevrucht is...... Dit kan toch?
    Zijn er dan ook tekenen waaraan je dat kan merken? Of merk je het pas met je echo?
    Hoe groot zijn die kansen?

Maak me weer overal druk om zoals jullie zien...

Liefs

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb dit een aantal jaar geleden gehad. Had toen alle tekenen van een zwangerschap, maar achteraf (als ik het vergelijk met nu) minder dan nu. Wij kwamen er pas achter bij de eerste echo, volgens mij is er ook geen andere manier om hier achter te komen. Er is dan overigens wel een eitje bevrucht, maar dat heeft zich niet goed ontwikkeld (zo werd mij uitgelegd). Uiteindelijk wordt een leeg vruchtzakje altijd afgestoten en krijg je dus een miskraam.

Ik heb geen idee wat de kansen op een leeg vruchtzakje zijn, ik denk niet zo heel groot. Misschien kun je dat googlen? Als je je hier trouwens heel veel zorgen over maakt, kun je natuurlijk altijd naar de huisarts of vk gaan voor een verwijzing voor een echo. Dan krijg je waarschijnlijk een inwendige echo, maar daar kun je al heel veel op zien. Zeker met 9 weken. Bij mij zag je (bij mijn huidige zwangerschap) met 6,5 week al een kloppend hartje!

Weet niet of dit je een beetje geruststeld, ik zat er zelf ook heel erg over in. Hoop dat je je net als ik zorgen om niets maakt!

Succes, Rosa

3. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Ik had mijn eerste echo pas met 12 weken, dus ik maakte mij ook steeds ongerust. Zou er wel een vruchtje zijn, is het niet buitenbaarmoederlijk,... Uiteindelijk was ik heel gerustgesteld na mijn echo en achteraf gezien had ik beter naar de gyneacoloog gebeld om een echo eerder te hebben.
    Dus als je er echt mee zit, zou ik dat zeker doen hoor! En anders nog een paar weekjes afwachten, want de kans dat er geen vruchtje is, is volgens mij niet zo heeeel groot hoor.

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Ik had mijn eerste echo pas met 12 weken, dus ik maakte mij ook steeds ongerust. Zou er wel een vruchtje zijn, is het niet buitenbaarmoederlijk,... Uiteindelijk was ik heel gerustgesteld na mijn echo en achteraf gezien had ik beter naar de gyneacoloog gebeld om een echo eerder te hebben.
    Dus als je er echt mee zit, zou ik dat zeker doen hoor! En anders nog een paar weekjes afwachten, want de kans dat er geen vruchtje is, is volgens mij niet zo heeeel groot hoor.

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0

6. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    Ik heb zelf vorig jaar een leeg vruchtzakje gehad.
    Kwam in de 7de week voor een echo en in de 8e week weer en er was nog niks te zien. Uiteindelijk in week 9 nog eentje gehad en weer niks.
    Het vruchtzakje groeide wel door en ik begon al licht te groeien.
    Uiteindelijk heb ik besloten om een curretage te doen omdat ik anders de miskraam moest afwachten. Omda tik groeide vond ik het niet fijn om alsnog te wachten.

VOlgens mij is de kans hierop erg klein overigens...

Zou me niet teveel zorgen maken hoor
    al weet ik hoe moeilijk dat is...
    ik heb donderdag een echo ik weet alleen nog niet precies hoever ik ben. Ben ook nu erg bang dat het weer niet goed is...
    liefs nannie

7. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ik heb dit vorig jaar december gehad.Begon gelukkig al uit mezelf te vloeien,dus mijn lichaam gaf al aan dat het niet goed zat!

probeer er een beetje vertrouwen in te hebben meis,anders duren drie weken echt nog lang!

8. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Je krijgt dus altijd een miskraam als het zakje leeg is?
    Met hoeveel weken gebeurt dat over het algemeen? Weet iemand dat?

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat verschilt volgens mij heel erg. Bij mij zagen ze dat ontwikkeling ongeveer tot een grote van 7 weken was gekomen, maar met 11/12 weken (toen ik dus de echo kreeg) was er nog geen sprake van een miskraam. Ik heb toen gekozen voor een curretage omdat ik niet wilde afwachten. Vond het een naar idee om er mee rond te lopen.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit is momenteel ook mijn grootste angst.. vandaar dat ik overweeg om met 9 weken een pretecho te gaan laten maken... gewoon om hopelijk een kloppend hartje te zien en het daarna te vertellen aan de oma's en opa..

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Rond de tien weken krijg je toch gewoon standaard een echo? Dat is dan toch geen 'pretecho'? Hier is dat in ieder geval zo. Ik krijg hem volgende week vrijdag (eindelijk!), maar op zich mocht het ook eerder, als ik erg ongerust was. Ik ben zo bang dat ik straks niets zie op de echo... Doordat je er nog best veel over leest, lijkt die kans best wel groot.

12. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Hier krijg je met 12 weken een echo, en dat is soms echt wel lang om te wachten hoor :). Ik heb echt zitten aftellen en de tijd ging ZO traag. En nu na die 12 weken vliegt het, heb volgende week zelfs al mijn tweede echo!

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier hebben we officieel met 10 weken de intake en dan krijg je een verwijsbrief mee voor de echo van 12 weken... en ik vind dat idd te lang :) .

14. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    miskraam is niet altijd sprake van hoor. Bij mij zeiden ze dat het ook wel 4 maand kon duren voordat het lichaam het zou afstoten!
    Heb daarom voor de curretage gekozen met name ook omdat het vruchtzakje wel groeide en ik dus dikker begon te worden!
    Heb vandaag de echo gehad... En we hebben een kloppend hartje gezien en zelfs al gehoord! echt super mooi!

15. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik heb dus vanmorgen gebeld met de VK, en ik mag dus as dinsdag komen voor een echo!
    Hoef gelukkig niet nog 2 weken te wachten!
    Nu maar hopen dat alles goed is..... Duimen jullie voor me?!

16. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ik ga voor je duimen meis!

Share This Page