Het is duidelijk dat vele zwangere vrouwen vooral in het begin erg misselijk kunnen zijn... Maar nu vraag ik me af: in welke mate ervaren jullie die misselijkheid? Bij mij begint het (heb er al last van vanaf week 5) van zodra ik 's morgens opsta maar soms ook 's nachts doet m'n buik vreemd. Als ik opsta doet niet alleen m'n buik vreemd maar voel ik me erg onprettig vanbinnen. Ik verplicht me ertoe onmiddellijk iets binnen te spelen, hoe moeilijk het ook is. Ik heb beschuiten gekocht maar deze kan ik inmiddels niet meer ruiken of zien. Dan eet ik een sneetje brood, het enige wat op een nuchtere maag nog lukt. Een uurtje later begint de misselijkheid opnieuw. En zo gaat het bijna de hele dag door. 's Avonds gaat het dan wel iets beter. In de winkel weet ik niet wat kopen want vele dingen doen me kokhalzen... Het is alsof ik ziek ben, ik voel me draaierig en heel onprettig vanbinnen, ook ben ik heel erg moe, futloos... Zelfs huishouden lukt moeilijk. Kortom, ik moet me doorheen de dag trekken en zou het liefst de hele tijd slapen om niet misselijk meer te hoeven zijn Sorry voor deze klaagzang maar ik wilde het toch even van me afschrijven Ik word in het algemeen niet snel ziek en ik ben niet iemand die vlug klaagt, maar ik heb nu althans wel de indruk dat ik het wel heel erg te pakken heb. Ik vraag me af hoe jullie die misselijkheid ervaren of ervaren hebben? Hebben jullie er ook zo'n last van en is dit wel normaal? Of is het bij jullie allemaal wel draaglijk?
Ik ben praktisch heel de zwangerschap erg misselijk geweest. Gelukkig hebben de meesten er maar last van tot de 3e maand. Hopelijk jij ook. Maar je zou eventueel aan je huisarts kunnen vragen voor emesafene. Das voor de misselijkheid tegen te gaan en is veilig om te gebruiken tijdens je zwangerschap. Als je niet meer misselijk bent dan krijg je vanzelf weer wat meer energie. Ik at redelijk veel danoontje omdat dat een van de weinige dingen was die ik binnen kon houden. Ongebonden soep hielp ook goed (bv ossenstaartsoep) en vanilleyoghurt en crackers met kaas of jam. Niet gelijk opstaan als je wakker wordt, maar even blijven liggen. Desnoods wat eten naast je bed en rustig aan doen. Veel rust nemen. Heel veel succes en sterkte! Hoop dat je ondanks alles toch veel van je zwangerschap kunt genieten
hier hetzelfde probleem ben 7 weken onderweg en eigenlijk de hele dag en avond misselijk de ene keer erger als de andere keer maar wel de hele dag. Meestal ga ik eten en dan voel ik me weer even goed maar dan gaat het weer mis. Heb ook al twee mijn eten eruit gegooid. Zonde hihi. Ze zeggen dat je wat moet eten voordat je opstaat maar ik zou niet weten hoe moet de hele nacht doorlopend naar de wc hihi. Klaag ook veel tegen mijn vrouw en ze heeft erg te doen met me. het huishouden ligt hier echt even stil want soms voel ik me zo beroerd dat er echt niks uit handen komt ontzettend moe veel slapen dat is heerlijk. Borsten doen wel iets zeer maar niet continu vooral mijn tepels zijn overgevoelig heb er ook nog piercings inzitten dus de gevoeligheid stijgt. Hoop dat ik me straks na de 12de week iets beter ga voelen want dit is echt shit Wens je sterkte meid. Groetjes Diana
ik geef jullie een hand. ik word er helemaal gek van en ook zo futloos en heb het gevoel dat niemand me begrijpt en irriteer me ook ik irriteer me zelfs aan me huis ik wil alles veranderen want ik vind er niks aan maar ja me vriend wilt het niet grrrrrrr maar ja we wonen er net 5 maanden...
Ik word er ook zo'n beetje gek van, ik wil eigenlijk vanalles ondernemen zoals werk zoeken, een uitstapje met vriend organiseren, interieur in huis veranderen (want ben het ook zo beu), lekker koken, maar voor al deze dingen kan ik de moed niet bijeenrapen, dit is echt erg! Ik voel me stilaan net als een oude oma van 80 jaar, je zou voor minder een dipje krijgen
Ik heb gelukkig amper nog last van misselijkheid. Ik was er nog maar net achter dat ik zwanger was en ik was een paar dagen flink misselijk en een dag een paar keer overgeven, maar dat bleek later gelukkig een buikgriepje te zijn. Ik ben alleen ietwat misselijk als ik mijn bed uitkom, maar dit trekt weg als ik wat eet en drink. Verder eet ik de rest van de dag geregeld iets, want als mijn maag leegraakt, wordt ik wel misselijk. Ik merk wel, dat naarmate de weken vorderen, de misselijkheid steeds minder wordt. Daar ben ik wel erg blij mee!
nou mano wij zitten echt in het zelfde schuitje, ik kom net van het zwembad af met me zoontje voor zijn zwemles en ze zeggen dat ik met super kwade kop rond loop. en ging even snel naar de supermarkt maar ben toch maar met een kant en klare maaltijd thuis gekomen,heb echt geen zin om te koken terwijl ik het atijd leuk vond....ik hoop dat it rot gevoel snel over is
jij hebt ernstig last van nestdrang wacht maar dat wordt nog erger vlak voordat je gaat bevallen. Opeens moet alles af zijn en hele huis moet schoon zijn...
Ben jij van plan om borstvoeding te gaan geven? Tip: haal dan staafjes voor in je tepels, die kun je makkelijker in en uit doen (of gebruiken om af en toe door te prikken want tis eerlijk gezegd geen doen om ze bij elke voeding eruit te halen, spreek uit eigen ervaring) Als je net bevallen bent haal je piercings dan eruit vanwege de stuwing gaan je borsten opzetten en worden dan extreem gevoelig! (kon zelfs niet op zijn zij slapen omdat mijn overvolle borst pijnlijk in de weg zat) Enne, voor degene die echt veel misselijk zijn en veel moeten overgeven... je kunt bij de dokter Emesafene krijgen (veilig voor de baby) Beetje misselijkheid hoort erbij maar hoeft niet te betekenen dat je je de hele dag slecht moet voelen en geen energie meer hebt daardoor (en nog eens flink sjaggie van wordt) Ik heb ook veels te lang met mijn misselijkheid rondgelopen, ik ben pas in de 16e! week ervoor naar de dokter gegaan en die verklaarde mij voor gek dat ik zo lang had gewacht. Want met extreme misselijkheid kun je zelfs uitdrogen met gevolg dat je in ziekenhuis wordt opgenomen)
nee ik ben niet van plan borstvoeding te gaan geven. Ik zie wel hoe de rest van de zwangerschap gaat lopen met mijn tepels. Wat betreft de misselijk een goede tip had het ook al in een tijdschrift gelezen maar durf ook niet zo goed naar de huisarts te stappen we hebben een oudere man en ben bang dat hij daar geen voorstander van is maar proberen kan geen kwaad. Groetjes Diana
Hey meiden Ik ben echt de hele dag door slap en sjaggie. Ga van elk geurtje dat ik ruik kokhalzen. Het begon bij mij aan het eind van de dag, en heb het nu de hele dag door. Ik lees dat verschillende meiden het hier hebben over Emesafene. Ik durf dat niet zo goed te nemen omdat het nog zo nieuw is (bij DES dacht men ook dat het de kans op een miskraam zou verkleinen, maarheeft grote gevolgen gehad). Misschien dat iemand die onzekerheid kan weghalen....
aangezien ik steeds beroerder wordt en meer moet spugen heb ik vanmiddag de doktor maar gebeld en heb emesafene gekregen in zetpil vorm. Neem er straks een in ze werken 12 uur zei de apotheek dus ik ben benieuwd. Groetjes Diana
Ik heb Emesafene gebruikt tijdens de zwangerschap van mijn zoon. Ik was heel erg misselijk en hield niets binnen. Nadat ik drie weken in bed had gelegen en alleen maar de wc pot van dicht bij had gezien, heb ik de huisarts gebeld want ik hield het niet vol. Hij schreef mij deze zetpillen voor en echt geweldig. Ik hield weer wat eten binnen en vooral belangrijk vocht. Ik kreeg zelfs de mededeling van hem als deze pillen niet zouden werken dan moest ik naar het ziekenhuis voor een infuus. Dus wacht niet te lang en bel je huisarts. Met mijn zoon is er niets aan de hand en is inmiddels alweer anderhalf! Sterkte ermee
Hier nog 1! Ik kan me aansluiten bij dit clubbie. Eten? Pfff... weet niet eens meer wat dat is. Leef de laatste tijd op crackers. VRESELIJK! Ik heb echt onwijze honger, doet gewoon zeer in mn buik, en alles staat mij tegen! Brood? Nee hoor, laat maar zitten. Gewoon eten? Bleh... alleen groenten enz hou ik erin. Kom niet beginnen met ook maar iets wat een beetje zurig is, sinaassappel(sap) appel(sap) cola-sinas-7up, alleen thee gaat goed. Eten? Ik heb nu nog niet gegeten, omdat ik er gewoon tegenop zie om het maar te maken, sta ik weer kokhalzend bij de wasbak. Ben al bij de ha geweest, die heeft mijn urine gechecked. Maar geen afvalstoffen te vinden, dus krijg geen medicijnen. Heb nu rennies gehaald, kijken of dat helpt? En van vsm tegen ochtend misselijkheid, maar omdat ik nog niet gegeten heb, word ik hier ook misselijk van. En daardoor voel jeje waarschijnlijk ook futloos, je krijgt gewoon geen energie binnen. Zooooooooo lucht op..... een beetje..
Ik heb iets en ik weet niet of het vreemd is, maar ik word helemaal niet misselijk ik begin gewoon meteen over te geven, zonder enige waarschuwing! Ik heb het nu al 3 ochtenden achter elkaar gehad. Ik sta op en dan ga ik ontbijten en na een half uurtje komt een deel plotseling weer naar buiten. Ik durf dan nog niet naar college te gaan uit angst dat het plotseling weer komt, maar gelukkig is dat nog niet gebeurd. Hebben andere mensen dit ook?
Heb ik ook gehad, maar dit komt bij mij door een plotse felle geur waardoor ik moet kokhalzen en tweemaal heb moeten overgeven. Pff meiden het hoort er dus wel echt bij hoor, mijn vk zei me gisteren dat dit normaal is, ook dat futloze hoort erbij. Wel heeft ze me aangeraden vitaminen te slikken maar dat deed ik al... Heb ook vaak veel speeksel in m' mond en smaken proeven anders en meestal vreemde smaak in mond, heel raar. Hoop dat het gauw betert.