Kerstdiner school

Discussie in 'De lounge' gestart door Meril, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Dit jaar ons eerste kerstdiner op school, leuk!
    Maar dan, wat neem je mee, maak je er veel werk van of lekker makkelijk?

Had deze rendier cakjes gezien gezien en vind superleuk, zou ze alleen de avond ervoor moeten maken voor gebruik rond 18h volgende dag dus, blijft dat dan lekker? ( ben niet zo'n bakker, haha). Wil dan chocoglazuur doen op kant en klare en dan neus, ogen erop etc...

Blijft dat lekker denken jullie?
    Andere leuke makkelijke tips ook welkom!

2. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Leuk idee opzich, als je ze afgesloten bewaard blijven ze wel vers.

Vorig jaar hier eerste kerstdiner op school... ze hadden een boom met kerstballen op de deur en daarop stonden dingen die je kon maken, zodat er een divers aan eten was. Ik had toen knakworst in bladerdeeg gedaan en daar kerstboompjes van gemaakt, was erg geslaagd!

Dit jaar geen kerstdiner op school, maar een kerstfeest in de kerk. Doen ze om en om.

3. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Zou inderdaad eerste even informeren wat er al gemaakt wordt of dat er een keuze uit een aantal dingen gemaakt kan worden. (Is er een intekenlijst?)
    Anders hebben de kinderen (bijvoorbeeld!!) alleen maar cakejes, smarties en choco muffins ;)

En ook het aantal. Als een andere ouder ook cakejes maakt, kan je samen overeenstemmen hoeveel je er maakt.
    Als iedere ouder namelijk voor de hele groep iets maakt, kan je 80% daarna weggooien. Cakejes kan je iig goed bewaren tot de volgende dag.

Succes!

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Lees mee :D

Dochter heeft ook kerstdiner en ouders moeten ook wat maken, maar heb geen flauw idee wat.

5. knap

knap Niet meer actief

Eerste maakte ik er veel werk van na de hand werd ik makkelijker en gaf minder mee. Of koos ik ervoor om de chocolade melk te kopen.

Pannenkoeken gemaakt krentenbollen van alles en nog wat wel leuk om te doen volgend jaar mag ik dat ook weer gaan doen met dochterlief.

Ben benieuwd.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Mijn dochter wilde vorig jaar cupcakes maar er waren al 2 anderen die dat gingen maken. Nu waren wij de eerste en mag ze eindelijk cupcakes meenemen. :)

7. Maia

Maia Niet meer actief

Bij ons hing een intekenlijst, de juf had samen met de kinderen een lijst gemaakt wat ze lekker vinden en daarop konden wij ouders aangeven wie wat zou maken of meenemen

8. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Uhhmm.... zie veel zoetigheid etc voorbij komen.
    Maar je kan/mag gewoon maaltijden maken hoor! Of leuke 'gezonde' hapjes. Dan kan een cakje of muffin het toetjes zijn :D

- Sateprikker met snoeptomaatjes, mozarella, een stukje kaas, komkommer, ananas, gehaktballetjes, meloen, ham etc etc
    - Wrap met zalm en roomkaas.
    - Gevulde eitjes.
    - mini clubsandwich

En ga zo maar door!

9. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier ook een intekenlijst met dingen die je kan maken/kopen.

Ik heb dit jaar gekozen om de gehaktballetjes te maken:).

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Krentebrood uitsteken als een ster...

Dan roomboter er op en versieren met kleine glitterbolletjes ( cake versiering)

Je kunt in plaats van krentenbrood ook cake nemen

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Bij ons hebben ze lootjes moeten trekken en moeten voor een ander kindje een mooie luncbox zelf knutselen en de lunch verzorgen.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ga die twee ingrediënten pannenkoekjes maken, die van ei en banaan. Lekker en gezond.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.830
    4.203
    113
    zo gaat het hier ook om te voorkomen dat iedereen hetzelfde maakt en er bijvoorbeeld niemand drinken mee neemt

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook keuze's van de kids op kerstballen dit keer. Anders was er altijd een intekenijst. Zei van de week nog hier dat ik poffertjes met fruit ging maken, maar samen met dochter iets anders bedacht, wij maken het toetje: een toren driehoek van slagroomsoesjes met groene glazuur erover= kerstboom en dan parelsnoepjes en smarties als kerstballen.

15. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier ook kerstballen op de deur maar geen idee wat er opstaat en aangezien ik het echt de avond vantevoren al moet maken even aan het kijken naar wat handig is...

Wraps is ook nog een mogelijkheid ja, of gewoon gezonde tomaatjes, paprika en komkommer

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik maak voor mijn dochtertje ook knakworst in bladerdeeg voor op school, maar hoe maak je er dan kerstboompjes van?

17. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

ik had een koekjesuitsteker in kerstboomvormpje gebruikt, die in bladerdeeg 2x en dan knakworstje ertussen en ff de oven in ;)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.830
    4.203
    113
    Dat heb ik ook een keer geprobeerd maar vervolgens ging dat in de oven uitzetten en leek het een ontploft stuk bladerdeeg ipv een kerstboom ;):)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Haha oeps...sorry dit zie ik helemaal voor me;)

Voor degenen die dat maken en iets anders willen dan gewoon bladerdeeg dichtvouwen: het is ook leuk om reepjes van het bladerdeeg te snijden en die om je knakworstje heen te draaien...erg feestelijk.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Helaas hebben ze het hier zo gemaakt dat de leraren beslissen wat er gegeten word. Ze maken dan een kerstboom met ballen er in ( van papier allemaal ) en op die ballen schrijven ze dan wat je als ouder mee kan nemen, iedere ouder pakt dan een bal en neemt dat gene mee wat er op staat. Op zich wel handig maar ik vind het persoonlijk altijd wel leuk om lekkere dingen te maken.

Dit jaar hebben we ook geen kerst diner maar een kerst ontbijt, dit omdat ze de avond er voor een kerst voorstelling hebben.

Ook weer eens wat anders :)

Deel Deze Pagina