Hey meiden, Ik ben nu 13 weken zwanger en ik heb nog steeds allerlei kwaaltjes.. Ik ben vanaf week 5 ongeveer 4 weken giga misselijk geweest, zonder overgeven weliswaar en daarbij ongelovelijk draaierig.. En dat laatste ben ik nu nog steeds, met daarbij een giga suis in mijn oren, ik ga niet meer alleen de deur uit en als ik met mijn man in de supermarkt loop kan ik me alleen maar concentreren op het feit dat ik niet flauw wil vallen.. en eigenlijk ga ik alleen maar mee omdat ik het zo zielig vind dat ie iedere keer alleen moet.. Ook in huis ben ik flauw, als ik bijvoorbeeld naar zolder loop om de was te doen, sta ik te hijgen als een vrouw van tachtig met de sterretjes voor mijn ogen.. kan niet langer dan een kwartiertje computeren en als ik heb gedoucht moet ik een half uur op bed liggen om bij te komen Daarnaast heb ik bijna geen eetlust, ik eet wel wat; crackers, appeltje, banaantje en wat avondeten en ik drink heel veel, maar ook puur omdat ik dat van mezelf moet.. Ik snap wel dat er misschien een verband is met het weinige eten en de draaierigheid, maar zelfs als ik mezelf volstop met boterhammen, yoghurt, dextro's en een aquarius voordat we ergens heen gaan voel ik me zo.. Nou zit ik zonder werk en ontvang ik een WW uitkering, maar omdat ik niet meer zelfstandig kan reizen om op een afspraak te komen moest ik me ziek melden, nu krijg ik een ziektewet uitkering en heb ik komende maandag een telefonische afspraak om te bespreken hoe het met me is.. Ik kan natuurlijk niet meer dan vertellen hoe ik me voel, en ik ben ergens allang al blij dat ik nu geen werk heb want ik had dan al een maand of twee ziek thuis gezeten maar voel me zo lullig erover.. Mijn bloed is vorige week afgenomen voor een uitgebreid onderzoek rondom de zwangerschap, als er bijzonderheden zouden zijn zou ik gebeld worden en anders zou ik de uitslag op 17 juli krijgen dat is mijn eerstvolgende afspraak bij de VK. Heb de 26e eerste echo gehad en kindje zag er goed uit, maagje was gevuld.. Alles wat ik voel kan ik terugvinden op internet, er zijn meer vrouwen die het ondervinden.. Maar heeft iemand concrete tips? Word zo MOE van mezelf...
Ik heb helaas geen tips. Wel weet ik precies hoe je je voelt en dat dat gewoon erg kl*te is. Doordat ik steeds minder kon eten ben ik ook 2x opgenomen geweest en heb ik 4 weken sonde voeding gehad. Ik hoefde ook niet over te geven, maar bij alles moest ik kokhalzen. Ook van patat! Ik was dood en dood op en alleen maar duizelig. "Gelukkig" werk ik niet en hoefde ik me daar verder geen zorgen om te maken. Eerst hoopte ik me na 12 weken beter te gaan voelen, toen werd het 16 weken want dan heb je de hoogste piek gehad van HCG. Maar na 20 weken ben ik me langzaam beter gaan voelen. Nu ben ik 28 weken en voel ik me gelukkig weer goed. Ben wel snel moe, maar dat is niks vergeleken met hoe ik me gevoelt heb. Snap dus precies wat je doormaakt. Ik zat absoluut niet op een roze wolk terwijl ik niets liever wilde dan zwanger zijn. Ik wil het ook nooit meer mee maken hoe ik me toen voelde. Het was echt verschrikkelijk. Hopelijk word het bij jou snel beter. Tussen de 13 en 17 weken had ik mijn grootste dip. Toen heb ik dus ook 2 dagen en 1x een week in het ziekenhuis gelegen. Neem goed je rust en denk aan jezelf. Zelfs nu doe ik nog geen boodschappen omdat dat gewoon te vermoeiend is.
Ik was niet zo duizelig als wat jij zegt maar wel een beetje. Neem nu elke dag smorgens een glas roosvicee ferro en gaat al een stuk beter! Hopelijk krijg je snel uitslag!
Ik zit ook te denken aan ijzer tekort, je kunt er ook floradix voor drinken. Dat wordt vaak aangeraden in de zwangerschap. Verder zou het ook een te lage bloeddruk kunnen zijn, is die onderzocht? Dan zou iets met zout (bouillon, zoute drop etc) wat moeten helpen. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over dat je ziek bent. Er zijn veel vrouwen die in die mate ziek zijn van de zwangerschap dat ze niet kunnen werken. Daar kun jij toch niets aan doen? Is natuurlijk wel heel vervelend, maar vooral vervelend voor jou! Jij moet het allemaal maar dragen. Hoop dat er snel een oorzaak komt!
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties! Mijn bloeddruk was prima de eerste keer dat ik bij de verloskundige was, maar heb ook gelezen dat die tussendoor kan dalen en je dat idd met een zoutig iets kunt opvangen, mijn man is nu boerderijdrop aan het halen haha ik bof maar met hem, soms denk ik wel eens als ik nu toch alleen zou zijn pff respect voor alle single mama's! Ijzertekort kan misschien ook, denk dat ik de vk maar een belletje geef om te vragwn of de uitslag er al is.. Hoop dat ik gauw een dagje kan gaan shoppen voor mn beebje Liefs, Sanne
Floradix voor ijzertekort ook via vk geadviseerd! Wondermiddel, ik gebruik het nu ook en je raakt er ook niet van verstopt. Ik kan gewoon normaal naar de wc. Dat Roosvicee werkte wel maar dan kon ik weer niet poepen (sorry).
Ijzer te kort is goed mogelijk, maar bij mij was en is mijn ijzer gewoon 8.1 Bij mij kwam en komt de vermoeidheid dus niet daar door. En de duizeligheid ook niet dus Bij jou hoop ik wel dat het daardoor komt, want dan is het goed op te lossen. Sterkte nogmaals.
Nou heb vandaag de verloskundige gebeld om naar de bloeduitslagen te vragen en mijn Hb was 8,7! Hartstikke hoog dus (gelukkig), volgens de verloskundige is het allemaal hormonaal.. Ik kon de huisarts contacten voor een eventuele oplossing, maar ik wil eigenlijk geen medicatie ofzo ivm mn beebje..