Metal Rock concert in mijn 8e zwangerschaps mnd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Judi, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Hoi allemaal,

Zoals je al aan mijn onderwerp heb kunnen zien. Ga ik in mijn 8e maand naar een Metal Rock band. Om precies te zijn in Paradiso te Amsterdam. Het En ik heb er zoooo'n zin in.

Echter zal het best vermoeiend zijn, omdat ik natuurlijk een aardig eindje opweg ben in den zwangerschap.

Het gaat om het volgende: ik weet niet of het schadelijk is voor de kleine, wat betreft decibel. Zelf ga ik nix raars doen ofzo en gelukkig mag er ook nergens meer gerookt worden (ook opluchting), maar doet het geluid wat met je kindje?

Mensen ervaring of tips, gaarne!

2. Voor zover ik weet wordt het afgeraden om in de zwangerschap naar concerten e.d. te gaan (in ieder geval vanaf de 20 weken). Dit omdat het inderdaad het gehoor van het kindje kan beschadigen of in ieder geval niet al te best is voor de kleine. Maar wie weet is die mening ondertussen alweer verouderd, misschien je vk even bellen?

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

tja, ik zou het idd bij je vlos neerleggen, die zal het wel weten. Het lijkt me geen kwaad te kunnen, mss dat de kleine het zelf niet zo prettig vind maar verder?

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen, omdat het me niet fijn lijkt voor de kleine, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk!

4. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Volgens mij mag het gewoon hoor, voor jezelf zal het vast vermoeiend zijn, maar ik heb altijd begrepen dat je kindje goed beschermd zit.
    Zelf ben ik met 7,5 maand nog naar Graspop geweest (ook veel metal...) en dat ging prima!

Naar welke band ga je?

5. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb met 21 weken een concert van Marco Borsato gepland. Nu doe ik zelf altijd oordoppen in voor de bescherming van mijn gehoor omdat het bij concerten belachelijk hard staat. Maarja, de baby.. ik twijfel heel erg hoor of ik zal gaan. Stel je voor dat je kind slechthorend ter wereld komt, dan blijf je altijd denken 'stel dat het door het concert komt', dat de baby daar gehoorbeschadiging heeft opgelopen..

6. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    het kindje zit goed "verpakt" en zwemt heerlijk in het vruchtwater wat een natuurlijke demper is van geluid en schokken... Ik zou me geen zorgen maken over het gehoor. Ik zou zelf met 8 maanden eigenlijk naar extrema zijn gegaan. Maar trok het zelf gewoonweg niet. Vanaf de 36e week vond ik de zwangerschap echt enorm zwaar worden, dat ik mezelf niet een hele dag op extrema zag. Trok dat gewoonweg niet.....

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Met deze vraag zat ik ook te worselen, aangezien ik 17 oktober ook naar Marco Borsato ga. Kan me niet voorstellen dat je van hem een gehoorbeschadiging kan krijgen ;), maar of het nou helemaal goed zal zijn voor het kindje.....ik denk toch dat ik het bij de verloskundige neer ga leggen......

8. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Een metalconcert zou ik zelf niet zo snel doen. Je kindje kan echt schrikken van harde geluiden, en dan zit je een paar uur in de herrie. Lijkt mij dat de baby dan al die tijd wel aardig in de stress zit.
    Maar als je wel gaat, kun je natuurlijk altijd in de gaten houden hoe je jezelf voelt, en of de baby bijv. heel erg gaat schoppen ofzo. Dan kun je altijd nog weggaan.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Judi,

Lekker gaan hoor het is een wezenlijk deel van de opvoeding :)
    Ik denk niet dat je je te druk moet maken. Ik ben zelf meerdere malen naar concerten geweest; waaronder 1 van Metallica. Ik draai hier gewoon Slayer voluit en ja dan voel ik weleens een schopje maargoed. 't Is niet onoverkomelijk. Afgelopen dinsdag zat ik nog voor het podium in de kroeg te luisteren naar mijn eigen rockband (speel zelf niet meer mee vanwege zwangerschap). Maar ik heb t/m 28 weken gewoon achter het drumstel gezeten.
    Je kindje zal ongetwijfeld de muziek horen en het wellicht niet leuk vinden maar je doet zoiets niet iedere dag. En je zegt er superveel zin in te hebben, dan voel je je waarschijnlijk goed en niet gestresst en das weer goed voor je beeb ;)

Even nieuwsgierig: naar welke band ga je?

Trouwens: Marco Borsato of Slayer; van alletwee loop je gewoon gehoorbeschadiging op als je geen bescherming draagt. Concertgeluid is gewoon altijd te hard. Mocht je dat zelf vervelend vinden, zou ik oordoppen dragen. Dan ben je ook minder gestresst. Ik neem altijd oordopjes mee. Als je ze tussendoor even uit doet merk je pas hoe hard de muziek is :confused:

10. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    whahha snap niet dat je kindje niet gek wordt van Slayer :p ik kan daar niet tegen als mijn vriend t opheeft :D
    ben zelf ook naar 2 concerten geweest toen ik zwanger was van mijn zoontje , geen last van gehad :) was ook heftig , king diamond en cradle of filth nou niet echt zacht om zo maar te noemen :)
    Misschien is dat wel de reden dat hij nu gewoon niet luisterd haha weet t niet :) .

11. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ik ga 9 november naar de Deense band: VOLBEAT echt helemaal te gek vind ik dat en ik kan niet wachten tot zij weer spelen.
    De laatste keer heb ik ze gezien in de Max (zelfde gebouw Melkweg) in Amsterdam. En toen benne we zwanger geworden.

Het is ruig niet schreeuwerig muziekaal gigantisch goed en de zang mmmm. Zalig. Metal Rock ROCKS YEAH

Gaan er nog meer liefhebbers?

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet niet of het kwaad kan voor je kindje...

Maar of het voor jezelf nog lekker is... Ik ben op het end naar bevrijdingspop geweest, daar was ook een rockband aan het spelen. Kreeg er echt onwijs krampen en harde buiken van.

13. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Tja, als ik merk dat het niet oke gaat, dan ga ik gewoon weg of verder naar achteren staan.
    Natuurlijk zal het enorm zwaar zijn. Staan is voor mij nu al een ... pfff gedoe. Maar ik neem een rolstoel mee. Mocht het te zwaar worden, ga ik gewoon zitten.

Het kindje gaat voor.
    BUT ik heb ook echt wel zin in ... deze geweldige muziek.

YEAH

14. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    hoi,

ik zou ook gewoon gaan. een aantal weken geleden ben ik naar Iron Maiden in assen geweest. Niks aan de hand. waarom zou je niet gaan.
    dan mag je niks meer doen als je zwanger bent.

Lekker genieten.

groetjes Myla

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja gewoon gaan hoor als je je er goed bij voelt toch?

Geluiden komen wel bij je baby, maar door het vruchtwater enzo gedoe klinkt het gedempt. Je gaat toch niet voor de boxen staan?

En het geluid dat je hoort is redelijk 'constant', het lijkt me voor je baby vervelender als losse 'knallen' hoort waar jij je van schrikt, als dat gebeurt komt de adrenaline ff later ook bij je baby.

Maareh als mama zich er goed bij voelt voelt de baby zich ook goed hoor! En als je baby gaat schoppen ofzo omdat ie zich niet goed voelt merk je dat toch...

Lekker gaan zou ik zeggen en heel veel plezier!

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik ga niet.....hoe graag ik ook wilde...heb nog nooit een concert gemist van Marco maar ja...dit word de eerste.
    Ik ga niet het risico lopen dat de kleine straks mega druk is en ik me schuldig voel en vervolgens naar huis moet.
    Plus dat ik het gevaarlijk vind...met al die mensen, drukte etc.
    Inderdaad het scheelt wel dat er niet meer gerookt mag worden!

Maar ieder zijn mening voor zich..ik merk gewoon aan de kleine wanneer ik de muziek hier al hard aan heb dat ze druk word.
    Ik zou het bij de VK leggen!

17. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ben ook 16 aug bij Maiden in Assen geweest, omdat ik die kaarten al had voor ik zwanger was.
    Hebben toen in een hotelletje vlakbij overnacht. Maakte het beter vol te houden.
    Ik ga nu ook niet naar concerten meer (hou ook van o.a. metal), maar das niet vanwege de muziek maar vanwege de drukte. Wil geen risico nemen om per ongeluk een stomp in mijn buik te krijgen ofzo. Maar de kleine went toch wel aan deze muziek aangezien wij die thuis ook vaak draaien.

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zo bedoelde ik het ok niet hoor! :) bedoelde het eigenlijk als grapje, snap ook wel dat je van alle soorten concerten gehoorbeschadiging kunt krijgen ;)

19. Tijdens de zwangerschap mag u niet worden blootgesteld aan schadelijk geluid (80dB maximaal gedurende acht uur per dag). Met name het ongeboren kind is gevoelig voor schadelijk geluid. Vanaf welke zwangerschapsmaand het gehoor van het ongeboren kind beschadigd kan worden, is niet precies bekend.
    bron: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

Geluid en lawaai op het werk

Hard geluid kan schadelijk zijn voor het kind in je buik. Zorg daarom dat je niet wordt blootgesteld aan geluid dat harder is dan 80 dB (A). Om te weten of geluid te hard is, kun je de volgende regel hanteren: als je je stem moet verheffen tegen iemand die tegenover je staat omdat er omgevingsgeluid is, dan betekent dat dat de grens is overschreden. Een popconcert of disco levert dus ook teveel lawaai op.

Werknemers in de (metaal)industrie, kinderopvang, zwembaden en in de varkenshouderij krijgen al snel te maken met een geluidsoverschrijding.

bron: http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... hure_g.htm

ik zou zelf niet gaan! ik zou niet het risico willen lopen dat ik persongeluk een stoot of duw krijg of.. dat iemand iets in mijn drankje gooit, te harde muziek.

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik persoonlijk zou niet gaan! Ik heb begrepen dat je ook last kan krijgen van harde buiken en dt lijkt me net echt goed voor je kleintje.

Deel Deze Pagina