Hoe aantal weken tellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Knuffie85, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hallo dames,

Misschien een domme vraag maar ik vroeg me af hoe ze de telling doen van het aantal weken.
    Als ik op een zwangerschapscalculator intype de laatste dag van mijn menstruatie da was 17 september. Dan is mijn uitgerekende datum 27 juni 2014.
    Nou heb ik een banner geplaats en daarop staat dat ik 4 weken en 3 dagen zwanger ben. Maar als ik dan mijn agenda erbij pak en vanaf 17 september ga tellen 4 weken en 3 dagen later zit ik op 18 oktober.:( Maar het is vandaag toch echt 21 oktober. Betekend dat dan niet dat ik morgen 5 weken ben.
    Niet dat die paar dagen me wat uitmaken maar ik vond het nogal vreemd.
    Misschien weet iemand van jullie hier een antwoord op.

2. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Dat ligt aan de duur van je cyclus. Als niks invult gaat de calculator uit van 28 dagen en dan zou je inderdaad nu 5 wkn zwanger zijn, precies twee weken na het begin van je menstruatie heeft de bevruchting plaatsgevonden.
    Duurt je cyclus langer bijv 30-31 dagen dan heb je de 5 wkn nog niet bereikt. De bevruchting heeft dan later plaatsgevonden. Dan kan je weken dus niet tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie maar vanaf enkele dagen later.

3. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    vermits je zwanger bent geraakt met IUI vermoed ik dat je wel weet wanneer je eisprong was (of toch ongeveer op een dag ofzo na)

dan is het makkelijkste om te rekenen vanaf je eisprong, bij vele zwangerschapscalculators kan je kiezen: berekening vanaf menstruatie of vanaf eisprong ;)

4. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

Jul 11, 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Je berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus je moet in de calculator de eerste dag invoeren en niet de laatste dag.

5. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ok thnx dames. Ja mijn eisprong kan idd iet moeilijk zijn na iui. Zon beetje een dag erna. Maar ik zal us gaan kijken.
    Ik geloof het ook wel maar vond het zo raar. Maar nu snap ik het. Dank jullie wel voor reacties

Share This Page