Hele rare hcg verloop? Kan dit wel goed zijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jodenter, Mar 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jodenter

Jodenter Niet meer actief

7 februari was ik 5 weken en 2 dagen zwanger doormiddel van ivf. 2 cryo's teruggeplaatst gekregen in een kunstmatige cyclus. Die ochtend op het werk kreeg ik een hele zware bloeding met vele grote klonten. Heel verhaal maar miskraam wat weer een feit.
    HCG daalde niet hard, maar daalde en de laatste keer dat het geprikt was op 15 februari en toen was mn hcg 1500

Nu ging ik vrijdag 22 februari naar Geertgen, voor evaluatie en hoe verder ivm meerdere miskramen. We hebben besloten om vervolg onderzoeken uit te breiden en naar Gebt te gaan. Dat hadden we al besloten als het weer mis zou gaan.

MAAR NU;

Ik kreeg bij geertgen een echo en wat bleek en zat een vruchtzakje, mooi rond van vorm. De grond zakte echt onder mn voeten vandaan. Hoe kan dat nou weer, tijdens een eerdere controle echo was ik schoon en nu 15 dagen na de miskraam weer een vruchtzakje. Onmogelijk dus naar mijn gevoel, maar echo loog niet.

Dus wij weer naar huis en gelijk het zh in mn woonplaats gebeld en daar ben ik diezelfde dag nog geweest. Weer een echo en ja idd een mooi vruchtzakje. Bloed geprikt HCG was 2600. Zondagochtend terug HCG was nu 3200 en vruchtzakje gegroeid. Maandag weer terug want het was toch allemaal een raadsel nu was hcg 4000. Volgende dag weer terug, nu naar mn eigen gyn. Weer echo en weer gegroeid, maar nog geen vruchtje te zien. Bloedgeprikt 4300 hcg.

Naar mijn eigen inzien totaal niet goed, maar volgens hem 50 50 kans op een goede zwangerschap en curreteren doen ze nu nog niet. Donderdag weer bloedprikken geen echo, hcg bleek 6600. Nu moet ik morgen weer terug, maar ik word echt gek. Het kan naar mijn inziens nooit om een goede zwangerschap gaan, maar zei zeggen van wel.

Iemand ervaringen hiermee?

22 februari 21:30 uur hcg 2600
    24 februai 10:30 uur hcg 3200
    25 februari 13:30 uur hcg 4000
    26 februari 08:30 uur hcg 4300
    28 februari 08:30 uur hcg 6600

2. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Sorry geen ervaring, maar wel veel sterkte! Liefs

3. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Het kan voorkomen dat een vrichtzakje door blijft groeien na een miskraam.. Denk zelf niet dat je nog zwanger bent aangezien hcg om de dag verdubbeld en dat doet het bij jou niet..

Maar hoop natuurlijk dat ik het mis heb en er de volgende keer wel een vruchtje te zien is! Sterkte..

4. Jodenter

Ik heb een controle echo gehad en ik was schoon. Een heel mooi wit dun lijntje.

HCG hoeft dus niet te verdubbelen met 48 uur. Ja tot 1200 HCH en dan tot 6000 HCG mag het verdubbelen in 96 uur tijd. Dat valt onder de catogorie normale hcg verdubbeling. Vanaf 6000 mag het zelfs meer dan 96 uur zijn.

Dat is dus ook de reden dat de gyns niets willen doen, omdat ik toch binnen die 96 uur stijging val.

5. Jodenter

Maar zelf geloof ik er ook niet in. Ik moet afwachten, maar dat is vreslijk. Ben benieuwd of er meer bekende vergelijkbare situaties zijn?

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik ga voor je duimen dat het toch goed zit!

7. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Bijzonder dit.
    Ik zou in dit geval op je gyn vertrouwen.
    Zij hebben tenslotte de expertise en ervaring.
    Zou je niet te gek laten maken door zwangerschappen die volgens het boekje gaan hoor. Natuur gaat zijn eigen gang.
    Spannend voor je!
    Sterkte!

8. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

Nov 13, 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid wat een vreselijke onzekerheid. vanaf hier een dikke knuffel ik hoop dat julliesnel meer zekerheid hebben. De weg die jullie moeten gaan is al zo zwaar en dan nu weer die onzekerheid. Sterkte.

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je hcg al.zo hoog is hoeft het niet meer om de twee dagen te verdubbelen hoor! Ik zou toch hoop houden!
    Enne, ik weet je achtergrond niet, maar is er een kans dat je spontaan zwanger bent geraakt na je miskraam? In dat geval kan je dus ook iets Mi.der ver zijn. Aangezien je zei dat er nog geen vruchtje zat op de echo...
    De 'oude' hcg (van je miskraam) is dan nog aan het dalen, maar de nieuwe zwangerschap maakt dan aan. Het netto resultaat is dan ook dat je hcg-bloedwaarde iets minder hard lijkt te stijgen.

10. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    Hallo, ik heb je verhaal gelezen, wat een onzekerheid!, maar je geeft aan twee cryo's zijn er terug geplaatsd, wat als er alle twee wel goed waren en dus ook hcg aanmaakte en een is er uiteindelijk toch fout gegaan? dat kan verklaren dat hcg even daalde en nu weers tijgt.
    heel veel sterkte want zoveel onzekerheid is echt ondraaglijk lijkt me...

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Inderdaad, kan je via de "normale" weg wellicht daarna zwanger zijn geworden?

Ik hoop dat het een goede zwangerschap is. Voor nu sterkte met deze onzekerheid!

12. Jodenter

Ja ik kan op de natuurlijk weg bevrucht zijn. Zelf maak ik alles netjes, bms en ei. M'n man zaad is de boosdoener, maar heel slecht is het niet meer bleek na de 2e IVF. Wat je over hcg zegt dacht ik zelf ook aan, ik weet niet of dat kan, lijkt me wel. Ben benieuwd wat morgen de uitslag is.

13. Jodenter

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Morgenochtend hoop ik meer duidelijkheid te krijgen. Het wachten is killing. Ik laat het morgen weten.

14. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend! Sterkte!hoop voor je op een heel mooi en welkom wonder!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    en.. al nieuws?

16. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Ik hoop mee voor goed nieuws!

17. Jodenter

Hcg 8100 en vruchtzak weer gegroeid. We zagen geen dooierzak of vruchtje. Wel zagen we dat er wel in het vruchtzak grijze plekken. Maar niet zo duidelijk om te zeggen dat is dat en dat. Ze willen dat ik donderdag weer terugkom. Pff ik word er wel langzaam gek van.

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pffff, gekmakend dit!
    Konden ze aan de hand van de grootte van het vruchtzakje iets zeggen over hoe ver ze dachten dat je zou zijn?
    Sterkte maar weer met wachten. Killing dit...

19. Jodenter

Ze denken 5 weken en paar dagen. Vruchtzak was zichtbaar voor me gegroeid. Zonder dat er al gemeten werd. Zit ook mooi hoog in baarmoeder, met een mooie dikke witte rand. Het wachten is echt verschrikkelijk, je hoopt het toch ergens dat het allemaal goed zit. Maar ook ben ik terughoudend. Gelukkig kom ik de dagen wel goed door met m'n twee zoontjes en stiefzoon en m'n man niet te vergeten. Ik probeer echt bezig te zijn.

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan kan het heel goed hoor, dat je nog geen vruchtje ziet!
    Volhouden daar!

Share This Page