Foliumzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nina Sanders, Feb 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik kan het morgen ook vragen tijdens d termijnecho, maar ik lees op diverse sites / in boekjes dat in de 11e week van je zwangerschap het slikken van foliumzuur niet meer nodig is. Nu slik ik gewoon een multi van Kruidvat (zwanger met vit. D en foliumzuur). Ik ben geneigd om hier gewoon de hele zwangerschap mee door te gaan, of het is toch beter 'losse' supplementen te nemen omdat je misschien van de ene vitamine meer nodig hebt dan de andere?

2. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    In t ziekenhuis raden ze juist aan om meerdere supplementen te pakken. Ik heb gravitamon.
    Vandaag nog te horen gekregen dat ik die ook moet blijven slikken tijdens de bv.
    Dus ze hebben liever dat je de hele zwangerschap foliumzuur, vit d, ijzer enz enz slikt.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Door blijven gebruiken dus? Dit is gewoon een multi voor zwangeren, dus geen 'losse'..

4. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Daar zat ik van t weekend inderdaad ook aan te denken :) Ik denk, juist ook vanwege de andere vitamines die er in zitten dat het verstandig is om door te slikken.

Vaak staat er ook op de potjes, voor, tijdens en na de zwangerschap (ivm borstvoeding)

Evt losse foliumzuur zou je mee kunnen stoppen, maar volgens mij kan het ook geen kwaad om wel door te slikken als het in een combinatie pil zit..

Ben benieuwd wat je er morgen over te horen krijgt :)

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Geen probleem, gewoon slikken :)

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Da's geen probleem hoor, je kunt de hele zwangerschap gewoon doorslikken. (houdt wel rekening met de max. dosis, slik dus niet op eigen houtje extra vit. naast de multivit. doe dit altijd in overleg met de verloskundige/huisarts/gynaecoloog)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik gebruik wel losse foliumzuur omdat ik de multivitaminen niet kan inslikken. Die foliumzuurtabletjes zijn lekker klein.

8. AmyW

AmyW Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,327
    867
    113
    Ik heb vsm mama, vitamine d, magnesium, visolie... hoofdsponsor van de vitaminstore ☺️

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Eerst gebruikte ik vit. B complex, foliumzuur en een multi extra krachtig. Toen ik zwanger werd ben ik gestopt met B complex en losse foliumzuur en ben ik over gegaan op deze multi. Juist omdat dit al alles in 1 is. De tabletten zijn mega groot maar daar heb ik geen moeite mee ;) Grote slok appelsap of thee 's ochtends en weg is het ;) (wel heel erg zuur als ik me vergis in de temperatuur van de thee, dan rollen de tranen me over de wangen haha).

Ik zal morgen even laten weten wat de vk zegt! :)

10. Lizzie93

Lizzie93 Actief lid

Aug 8, 2012
    277
    163
    43
    NULL
    NULL
    Ik begreep van mijn verloskundige dat je alles gewoon kan slikken alleen dat je op moet letten met vitamine a. Dat kan wel schade geven. Maar in de speciale Multivit voor zwangere is dan aangepast

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Onze baby was 3.7 cm en lag exact op schema! De uitgerekende datum is 4-9 en t was énorm beweeglijk! Zo bijzonder! Wij zijn helemaal verliefd. En natuurlijk prachtige fotootjes mee!

De multi kon ik volgens de VK gewoon door blijven gebruiken! Kon geen kwaad. Aparte supplementen waren niet nodig want hier zat alles in. Het is bij een multi belangrijk ook om te kijken of er voldoende vit. D in zit!

12. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

Dec 14, 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed was. Dat verliefde gevoel snap ik helemaal.

Wel interessant onderwerp ook. Mag ik vragen hoeveel voldoende vitamine d is?

13. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Hoeveel vit D is voldoende? Dan kijk ik dat vanavond thuis meteen ff na :)

14. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

Sep 1, 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Die kan je idd gewoon door blijven gebruiken! :) Heb ik bij mn vorige zwangerschap ook gedaan en nu weer. Zo weet ik dat mn baby iig wel de vitamines krijgt die het nodig heeft ;)

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    10 microgram éxtra in supplementvorm is voldoende! Zit vaak al in een zwangerenmulti!

16. Memommy

Memommy Actief lid

Dec 10, 2016
    209
    2
    18
    Ik slik multi vitamine van davitamon nog steeds

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik moest zelf 30 Mg vitamine D slikken, omdat ik een tekort had, maar daar prikken ze ook nog op als het goed is.

18. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Goed onderwerp! Ik slikte alleen nog maar foliumzuur, maar heb gisteren ook meteen van davitamon pillen gehaald. Vanaf nu maar trouw slikken.

Fijn dat de echo goed is 'Nina Sanders'. Lijkt me een heerlijke bevestiging!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Is het ook 😉
    Ja niet alle vitaminesupplementen mogen nu gebruikt worden dus altijd even de verpakking checken!

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Ik slik de mama plus van davitamon. Deze ook geslikt tijden mijn hele vorige zwangerschap en de borstvoedingsperiode.
    Afgelopen donderdag de bloeduitslagen gekregen en alles is goed, ook de vitamine d. De verloskundige zei dat dit waarschijnlijk door de vitamines kwam dus dat het verstandig is om die door te blijven slikken.

Share This Page