Misselijk, lusteloos, maar honger!? HELP!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door SushiLover123, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dames, ik heb jullie hulp nodig.
    Vrijdag begon het. Ik was slap en energieloos. Mijn lichaam gaf aan dat ik moest eten. Alleen ik was ook misselijk en lusteloos. Ik had nergens trek in en de misselijkheid maakt het er ook niet beter op. De kraamverzorgende gaf aan dat het toch belangrijk was goed te blijven eten, en dat ik dan maar tegen heug en meug moest eten. Maar toen de boterhappen eenmaal voor mijn neus stonden, werd de misselijkheid erger. Ik heb een hap genomen, maar na 20x kauwen op 1 hap, gaf ik het op (heb het wel doorgeslikt hoor, maar met tegenzin). Het werd alleen maar erger. Alleen wat lichte dingen kon ik hebben, zoals mandarijntjes en aardbeien. Drinken ging wel.

Ik was ook heel slap, maar door de misselijkheid kon ik de slaap niet vatten... En toen kwamen ook de kraamtranen.

Later die middag werd het wel beter. Toen mijn man aan het avondeten begon, kreeg ik eindelijk trek en heb ook zonder problemen een goed bord op.

Maar de volgende dag begon het verhaal opnieuw. Vooral brood stond me erg tegen. Zelfs appeltaart, die toch niet zo droog is als brood, werkte niet. 's Avonds trok het weer bij en heb ik wel weer met de pot mee kunnen eten.

Vannacht heb ik na een voeding een beschuitje kaas op en dat was geen probleem, maar vanmorgen begon het dus weer. Heb met tegenzin 2 boterhammen appelstroop op (korstje eraf scheelde wel, maar het was toch moeilijk) en nu had ik zelfs moeite met thee!

Nu zit ik hier op de bank, mijn man naast me die de kleine een boertje laat geven, voor ik hem aan de andere borst leg. Ik ben nog steeds slap en misselijk, maar voel aan mijn lichaam dat ik eigenlijk moet eten. Naast die twee boterhammen heb ik nog een mandarijntje op en een glas melk, thee en een yakult. We hebben nog wel cup-a-soup, die ga ik zo proberen. Maar graag vind ik wel een oplossing! Onze kraamhulp komt rond 1 uur en die gaat ook weer om 5 uur naar huis. Dat zijn haar laatste uurtjes bij ons. Misschien dat het de zenuwen zijn, dat ik er vanaf morgen alleen voor sta? Mijn man gaat dan namelijk ook weer werken.

HELP! Herkent iemand dit probleem? Wie weet er een oplossing?
    Alvast bedankt!

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Mooie naam....

Ik heb niet een oplossing om je te laten eten tegen heug en meug want dat kan ik zelf ook niet. Wel is het herkenbaar hoor, de eerste weken na mijn bevalling at ik ook heel slecht, geen eetlust, te moe, enz. Mijn ervaring is dat het iig niet hielp om me er te druk over te maken want daar werd het alleen maar erger van. Uiteindelijk kwam mijn eetlust beetje bij beetje terug en nu moet ik weer opletten wat ik eet as usual :).
    Eet gewoon alleen de dingen waar je trek in hebt (die aardbeitjes bijvoorbeeld of eventueel ander fruit), anders wordt het zo'n ding. Het wordt echt beter!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn man bedacht net iets heel slims. Die misselijkheid komt en gaat namelijk (en gaat dus niet als ik eten voor me heb staan). Hij zegt dat ik niet moet eten als ik honger heb, maar als ik net even niet misselijk ben, ook al heb ik op dat moment geen honger.

Dat doe ik nu ook. Ik ben een beschuitje met kaas langzaam aan het opeten. En mijn man heeft wat olijfjes neergezet (waar ik normaal dol op ben) en ik kijk of die me bevallen.

Bedankt voor je reactie, trouwens. Het lucht al op te weten dat ik niet de enige ben.

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hai

het hongergevoel en de misselijkheid daar kan ik van meepraten
    maar dat duurde maar 1 dag, en heb mezelf gedwongen van alles op te eten
    daarna gn lastmeer gehad, enkel totaal uitgehongerd tijdens de kraamweek
    heb nog nooit zoveel gegeten als toen ;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik had het vlak na de bevalling ook, ik kreeg echt niets door m'n keel. Niet zo erg als jij beschrijft maar toch. Bij mij is het langzaam beter gegaan.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vanmorgen om half 8 twee boterhammen op. En melk en thee. Ging prima. Toen werd ik weer misselijk, een half uur later. Om 10 uur kwam m'n moeder en die heeft een Opkikker voor me gemaakt. Die ging er wel in, hoewel ik me wel eerst over die sterke geur moest zetten. Daarna is het langzaam beter gegaan, maar ik ben nog steeds een beetje shaky.

7. Maia

Maia Niet meer actief

heb je nıet ıjzertekort ofzo

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nope. Daar is op geprikt. ;)
    Heb wel blaasontsteking, trouwens. Niet dat ik denk dat het daar van komt, maar de kuur die ik nu heb gekregen, heeft ook nog eens misselijkheid al bijwerking. Jippie! :(

Deel Deze Pagina