Zo ontzettend ziek ervan...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope123, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Hoi iedereen, ik ben in blijde verwchting maar ben sinds ik de 6de week inging wel zo ziek ervan. Kan niks ben zo zwak van spugen en zo moe en kan weinig prikkels hebben.
    Dit is zo vervelend ben normaal een erg druk persoon en lig al twee weken plat, kan nu iig ff op de pc das ook al bijzonder op zich...
    Wie heeft dit ook of er last van gehad en wat kan er een beetje helpen en hoe lang kan het duren?

Groetjes

2. Shalina

Shalina Lid

1 sep 2007
    72
    0
    0
    als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bijdeze zwangerschap heb ik eigenlijks niet veel last gehad ,alleen sávonds doodmoe en lag bijna tegenlijk te slapen als mijn dochter. Maar bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik bijna 3maanden plat gelegen, had 3mnd lang migraine, spugen en kon niks verdragen. Daarna heb ik nergens geen last meer van gehad.

Maar iedere zwangerschap en mens is weer anders , dus zou niet durven zeggen hoelang het gaat duren. Kan alleen zeggen beterschap en hoop dat je je snel weer wat beterder gaat voelen en lekker kan gaan genieten van jouw zwangerschap.

Groetjes

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Yep, heel herkenbaar! Ik heb het ook gehad, ook vanaf ongeveer de 7e week. Kon ook helemaal niets, lag alleen nog maar in bed. Helaas heeft het bij mij redelijk lang geduurd, ben tot week 16 flink misselijk geweest. Ben in die periode ook 3 keer een week opgenomen wegens uitdroging en uitputting.
    Daarna werd het minder en tussen week 20 en 24 is het spugen helemaal gestopt. Had toen wel nog een heel gevoelige spijsvertering, dat heb ik eigenlijk de hele zwangerschap gehouden.

Ik heb wel een paar tips:
    - ga even langs de huisarts voor emesafene, dat kun je tijdens de zwangerschap veilig slikken of als zetpil nemen tegen misselijkheid;
    - veel rust nemen en idd een prikkelloze omgeving;
    - eet vooral dat waar je trek in hebt ook al is het niet gezond of gaat het tegen de standaardtips voor misselijkheid in, bij mij hielp vet eten juist om minder misselijk te worden bijvoorbeeld. Maak je ook niet te veel zorgen als je niet veel of ongezond eet, het babietje krijgt alle stoffen die het nodig heeft van jou. Zelfs ten koste van jou :);
    - drink veel, vooral water. Als je veel spuugt kun je nl uitgedroogd raken en dat is niet goed voor je lichaam. Tevens kan je maag helemaal overstuur raken, als dat gebeurd kun je proberen om steeds een klein slokje water te drinken. Als je twijfelt of je uitgedroogd bent, kun je bij de vk of de ha je urine laten testen.

Hoop dat je hier wat aan hebt! Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Rosa

4. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Zal je inderdaad maar als eerste feliciteren! Helaas weet ik hoe jij je voelt. De eerste weken waren echt een drama. Als jij je het beste voelt als je op bed ligt, doe dat dan vooral gewoon. En ik wil je niet de put in helpen, maar het spugen is bij mij nooit helemaal weggegaan. Het is alleen echt stukken minder en veel minder heftig. Ik heb allemaal verschillende tips gekregen en je moet zelf een beetje kijken wat het beste bij jou helpt.
    Ik had een bakje met crackers naast mijn bed staan zodat ik rustig iets kon eten voordat ik mijn bed uit ging. Dat werkte bij mij wel wat. Verder schijnt 's-morgens een klein glaasje appelsap ook te werken. Heb ik alleen zelf niet geprobeerd, moest ik niet aan denken. Verder moet ik echt regelmatig wat eten. Zorg dat je altijd iets bij je hebt als je wel naar buiten gaat. Paar koekjes ofzo in je tas. Beetje vla vind ik ook altijd lekker als ik thuis een beetje misselijk ben. Heel veel gelezen over gember trouwens. Ik lust alleen absoluut geen gember. Als je het wel lust is het het proberen waard natuurlijk. Doe vooral rustig aan, merk echt dat ik veel meer last heb als ik toch teveel heb gedaan. Sucses en sterkte, bij de meeste vrouwen is het vooral de eerste 12 weken dus hoop bij jou ook!

5. Niet meer actief

- eet vooral dat waar je trek in hebt ook al is het niet gezond of gaat het tegen de standaardtips voor misselijkheid in

Deze tip kreeg ik ook van mijn vk.
    Hoefde dan niet te spugen, maar het eten wilde gewoon niet naar binnen.
    En heb er tot 15 weken last van gehad.
    Maar is gelukkig bij iedereen verschillend ;)

Deel Deze Pagina