Dilemma, advies nodig

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kaatje85, Jan 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hey meiden. Ik zit met een dilemma.

We hebben het al een paar goede vrienden verteld, die allemaal erg blij voor ons waren.
    Nu hebben we nog een goed bevriend stel, die hebben we nog niets verteld omdat ( heel lullig) we zeker weten dat zij het gelijk doorverteld aan anderen, en we wonen in een dorp dus dan weet binnen no time iedereen het.

Nu het dilemma.

1 Of ik zeg het haar met het risico dat ze het doorverteld

2 Of ik zeg niets, maar dikke kans dat ze het dan van mijn overbuurvrouw hoort, omdat moeders voor moeders hier aan de deur komt om die bussen op te halen.

Ze woont hier een straat achter, dus als ze net door de straat fietst als ze die bussen ophalen, weet ze het ook.

Ben bang dat ik kwade blikken krijg als ik het niet zelf vertel maar ze het van een ander hoort.

Wat zouden jullie doen?

2. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik denk altijd: als ik niet wil dat iedereen iets weet, houd ik mijn mond. Dat zou ik nu ook doen.

En kwa moeders voor moeders: ik heb de flessen de eerste weken zelf afgeleverd. Kan dat in jouw regio niet?

3. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Het haar vertellen en er bij zeggen dat ze het niet door moet vertellen, dat jullie dit geweldige nieuws zelf aan iedereen wil vertellen!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ja kan wel,maar komt qua werk niet goed uit.
    heb ook niet zo zin om me in alle bochten te wringen om het daar te brengen.

Ik heb gewoon de pech dat mijn overbuurvrouw en de buuf ernaast van roddelen houden.
    Verder een zwanger en net bevallen iemand in de straat, dus iedereen weet onderhand hoe de bus van MVM eruit ziet.

Anders willen we het over 11 dagen na de eerste echo vertellen.

Ow en het haar vertellen en zeggen dat ze haar mond moet houden werkt niet,want weet uit ervaring dat het zo gaat.

" ze verteld dan tegen anderen, je moet verder je mond houden hoor maar .... is zwanger, en die zegt het door enz. "
    dan weet dus iedereen het maar niemand weet van elkaar dat ze het weten.
    Volg je het nog :)

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou het haar nog niet vertellen, mocht ze toevallig door de straat komen als mvm bij je deur staat, kan je toch tegen dr zeggen dat je wilde wachten met vertellen tot je over de 13 weken grens heen bent...

6. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Ja, ik volg het nog, ;) dus dat is ook geen optie, dan wordt het best een dilemma ja...

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Eigenlijk had je het beter HELEMAAL even geheim kunnen houden :) als je persé niet wilt dat mensen het weten !

Maar als jullie een vriendengroepje zijn, en 1 stel ervan weet het niet, dan is het best lullig!
    Plus de kans dat iemand zich per ongeluk "verspreekt" of een bepaalde opmerking maakt waarin ze het door kunnen krijgen...

Maar je moet ook je gevoel volgen, ik ken ze niet, en als je denkt dat het gelijk " in de krant " staat :) dan kan je misschien toch beter je mond houden totdat je een week of 12 ben :D

-xxx- en Suc-6

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ja idd. Bij haar twee zwangerschappen wist ik het bij 7 en 9 weken.
    De eerste keer praatte haar man zijn mond voorbij
    Bj de tweede zag ik dus dat ze die MVM bussen bij haar ophaalden.
    Zit hier zo van te balen.
    Ik wil het haar ook gewoon graag vertellen,maar weet in mijn achterhoofd dat als ze het doorverteld en het mis gaat ik iedereen kan gaan vertellen dat het mis is gegaan ( want dat knapt ze dan weer niet voor me op:s)

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik zou het gewoon niet vertellen want dat wil je eigenlijk ook niet.
    ik zou het niet haar vertellen omdat er toevallig een bus van MvM in de straat komt.

Succes meid!

10. shalini

shalini Actief lid

Jul 21, 2007
    289
    0
    0
    als je het verteld gewoon zeggen dat ze der mond dicht moet houden.

en wat voor vriendschap is het nou als iemand geen geheimpje kan bewaren?

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Ja maar je zegt toch dat t goede vrienden van jullie zijn...weet je zeker dat ze dit soort dingen dan ook niet voor zich kan houden?

Is toch normaal dat je goede vrienden dingen in vertrouwen kunt vertellen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze t halve dorp op de hoogte gaat brengen :rolleyes:

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ze heeft mij dus ook al meerdere keren verteld dat andere ( goede)vriendinnen van haar zwanger zijn. toen ook allemaal nog maar een week of 7.

Vanavond maar eens op tafel gooien en kijken wat mijn vriend er van vind.

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    En later beginnen met Mvm kan niet? Bv. over 11 dagen als je je echo gehad hebt.

Ik zou het sowieso nog niet vertellen. En anders toch een andere oplossing bedenken voor de mvm bussen. Kan je die bussen niet bij je ouders of andere goede vrienden op laten halen?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als ik het zo lees neig je naar wel vertellen.
    Wat maakt dat ook eigenlijk uit.
    ALs je buurtjes het toch rondbazuinen..kan jij het beter zelf doen.
    Had sowieso wel verwacht dat je het van de daken zou schreeuwen ;)
    Succes meid!
    Elmo

15. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Als je het echt niet wilt vertellen en je niet wilt dat ze er achter komen, zou je het dan idd niet bij iemand anders kunnen laten afhalen?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Vind het ook erg moeilijk om mijn mond te houden !
    Zou het misschien bij mijn ouders kunnen laten ophalen,maar ja dan moet ik het daar ook heen brengen.
    Het zal toch wel vertellen worden maar dan met een duidelijk verzoek het voor zich te houden, doet ze dit niet weet ik gelijk wat de vriendschap betekend voor haar.

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Moeders voor moeders bussen zelf wegbrengen! Heb ik in het begin ook gedaan! ;)

18. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    als je het niet wil vertellen, vertel je het niet, het is tenslotte JOUW zwangerschap, niet de hare.

en dan komt ze er via via achter, ook niet belangrijk meis, JIJ bent nu belangrijk, als ze moeilijk gaat zitten doen dan vertel je haar maar dat je nog altijd vrij bent om het te vertellen wanneer jij het wil...en dat zij daar niks over te vinden heeft...

kop op, maak je er maar niet druk om....sommige mensen snappen er geen bal van!

ik heb vorig jaar een miskraam gehad, ik ben er echt kapot van geweest, dus ik ga het nu echt pas met 12 weken vertellen, maar ik heb dus echt van die mensen in mijn omgeving die gewoon doodleuk even vragen of ik zwanger ben! dat vráág je toch niet aan iemand die een miskraam heeft gehad, dan snap je toch zeker wel dat die persoon dat dan liever tzt zelf wil vertellen als het wel allemaal goed gaat?En stel dat ik dus nog niet zwanger was geweest, dan doe je iemand toch verdriet door zoiets te vragen?
    dus zo zie je maar, sommige mensen kunnen zich echt niet in een ander inleven
    ik maak me er niet meer druk om...het is MIJN leven!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Daar heb je gelijk in.
    Als mijn vriend het niet vertellen wil dan doen we het niet en dan zie ik het wel.

Denk trouwens dat er hier iemand in de straat nog pril zwanger is. De vrouw van moeders voor moeders zei dat ze pasgeleden heel dicht bij ons huis was,maar ze mag geen namen noemen..
    Best lastig voor mij want ik ben heel nieuwgierig haha.

20. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    haha straks is het die vriendin van je :rolleyes:

Share This Page