Misselijk, maar HA wil niets geven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lutje, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hoeveel x per dag heb je de emefasene genomen?? ik heb in het begin ook emefasene gehad en ik mocht het 2x per dag nemen en in het uiterste geval 3-4x dag. volgens de HA werkte het spul beter als je het regelmatig nam. dus ervoor zorgen dat het juist niet uit kan werken. door het vaker op een dag te nemen, zorg je dat er een soort van constante spiegel van het spul in je lichaam zit. de werking blijft dan een beetje constant. (net als bij paracetamol.)

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Probleem wat ik had bij emesafene was dat ik er ook te slaperig van werd. Ik sliep constant en kreeg daardoor ook niet genoeg binnen. Bovendien was de misselijkheid op hetzelfde niceau als nu. Ik hoefde alleen niet meer te kokhalzen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hoelang dagen/weken heb je het gebruikt?? ik was in het begin ook heel moe en slaperig ervan maar met medicijnen is het zo dat na een tijdje vaak de meeste bijwerkingen verdwijnen/verminderen.

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik gebruikte het nog maar net. Mijn huisarts heeft liever niet dat ik het gebruik ivm eerdere miskramen. Maar ik begreep dat emesafene niet altijd werkt. Daarom ben ik wat huiverig om het constant te gaan gebruiken.

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik snap dat je huiverig bent, maar het is echt een veilig middel.
    Ik slik het nog steeds, en ben al 29 weken. Dat zou ik niet doen als ik ergens zou twijfelen.

6. smartie1980

En het klopt dat het niet altijd werkt hoor. Maar proberen is zeker de moeite waard!

7. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Vervelend om te horen dat je zo misselijk ben. Ik ben al voorbij de 19 weken en nog misselijk en overgeven. Ik heb uiteindelijk wel medicijnen (zetpillen) gekregen omdat het niet anders kon. Was ook door uitdroging opgenomen geweest. Bij misselijkheid alleen geven ze niet snel medicijnen. Hoop het beste voor je en dat het snel maar voorbij mag zijn.

8. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Mijn huisarts was huiverig om emafesene te geven, in plaats daarvan heeft ze gaviscon tabletten aan geraden, die zijn vies maar helpen super!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het wel heel raar dat er nog huisartsen zijn die huiverig zijn om emesafene voor te schrijven. Het wordt echt al tientallen jaren gebruikt en is het enige middel in Nederland tegen zwangerschapsmisselijkheid dat zonder voorbehoud veilig is bevonden in de zwangerschap.

@Henrieke: hoe is het gegaan bij de ha?

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Mijn gyn vertelde toen hij hoorde dat ik medicatie slikte ik net zogoed gember kon nemen dat heeft hetzelfde effect.. Balen dat je HA niet naar je luisterd!

11. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Vanmorgen om half negen gebeld en kreeg te horen dat de ha me spoedig terug zou bellen. Nu, vier uur later, zelf maar weer gebeld. Bleek dat het niet in het systeem stond. Nu word ik over paar minuten gebeld. Slechte dag verder vandaag. Heel veel kokhalzen en moest weer overgeven :(

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Valt mee. Ha bleek er al druk mee bezig te zijn geweest. Ze probeert gyneacoloog te pakken te krijgen en met het ziekenhuis te overleggen. Er word dus aan gewerkt! Nu nog steeds wachten tot ik word terug gebeld als de ha de gyn te pakken heeft gehad.

13. smartie1980

Gaviscon? Dat is voor maagzuur, zuurbranden...
    Henrieke, veel succes!
    Ik weet hoe het is.

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Toch even naar de gyn in het ziekenhuis geweest. Wat een ramp was die autorit zeg! Pfff! Nederland heeft teveel hobbels, drempels en rotondes!

Urine was redelijk, waarden waren wel wat verhoogd maar niet genoeg voor opname. Direct ff echo gekregen en alles is iig goed met de beeb! Nu heb ik recept voor 3x daags emesafene zetpillen. Dat toch maar proberen. Eenmaal thuis ging jas net nog op de grond voor ik weer boven de wc hing. Welkom thuis :)

15. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    @ HenrieckeC

Wat vreselijk, dat misselijk zijn. Ik was bij mijn eerste tussende 6 en 15 weken zo hondsberoerd, en niet kunnen spugen. Toen de misselijkheid eenmaal minder werd kreeg ik juist af en toe 'spuugaanvallen', die toch minder vervelend waren. Dan was het tenminste over. Ik heb jaren lang emetofobie gehad (fobie voor overgeven en misselijk zijn) en was er min of meer van af toen ik zwanger werd. Maar ik snap je angst helemaal. Geef me jeuk, geef me pijn, maar geen misselijkheid!
    Heel veel succes, ik hoop voor je dat het snel minder wordt!!

Deel Deze Pagina