Ik wil graag naar een beautyfarm gaan binnenkort, maar nu weet ik niet wat je wel en niet mag doen. Dus wat is wel en niet schadelijk voor mijn kindje? Heeft iemand hier ervaring mee en wat raden jullie aan? Had ook een mailtje naar die beautyfarm gemaild en zij zeggen dat ze dagelijks zwangere vrouwen krijgen en dat er niks schadelijks is. Maar ik weet of ik het kan geloven. Hier kan ik onbeperkt gebruik van maken: Sauna, stoombad, Hot whirlpool, voetenbruisbad, oliebaden, zoutwaterbaden, peeling van zeezout met etherische oliën. (welke van deze mogen wel en welke niet?)
hey meis zo ie zo zijn er verschilende mening over het naar de sauna gaan. zoals ik het van mijn verloskundinge te horen kreeg was als je gewend bent aan de sauna en dus vaker gaat dan kan het geen kwaat. ik ben dus ook meeder keer naar de sauna geweest in mijn zwangerschap en heb goed naar me lichaam geluisterd zo van als ik het te warm had uit de sauna en niet langer als 10 minuten en geen dompelbad. wat dat is niet goed die verschillen zo groot. en met de rest van de beutydag gewoon doen wat je pretig vindt het enigste wat niet mag is de infrarood en dat staat er ook bij. groejtes sabrina
Een sauna schijnt echt niet goed te zijn. Verder kreeg ik harde buiken bij ons bubbelbad thuis en toen zei de verloskundige ook dat je een bubbelbad ook beter kon vermijden.
Sauna is prima, de Finnen doen het er al eeuwen mee Nee serieus. De eerste 12 ofzo weken moet je oppassen voor alle oververhitting (door sauna, whirlpool, stoombaden, koorts, etc - want dan kan je een miskraam of afwijkingen krijgen) en de laatste 4 ofzo weken mag je niet in bad (omdat je ongemerkt al ontsluiting kunt hebben en dus een infectie kunt krijgen). Daar tussenin mag je alles, maar let wel goed op jezelf: bij de eerste tekenen van onwel voelen (beetje onaangenaam warm, licht in je hoofd, dat soort dingen) moet je er even mee ophouden en rustiger aan doen. Het temperatuurverschil tussen sauna en dompelbad is geen enkel probleem, je vruchtwater blijft even warm hoor Dus: alles mag, maar let gewoon goed op jezelf en doe minder extreem dan je normaal zou doen - maar dat geldt voor alles tijdens je zwangerschap, toch
Ik ben vorige week weer geweest, heerlijk ontspannen zeg. Je moet juist extra goed afkoelen na een saunagang (hoeft niet perse in het dompelbad hoor ) zodat er minder kans is dat je duizelig wordt omdat je zelf te warm blijft. Als ik mn hoofd heel goed afkoel heb ik daar al geen last meer van, maar das natuurlijk persoonlijk. Wat ik ook van meerdere mensen heb gehoord (weet niet zeker of dat zo is, maar heb het zelf voor de zekerheid maar niet gedaan) is dat de infrarood sauna te diep verwarmt en dus ook het vruchtwater kan opwarmen (nogmaals weet niet of dat ook echt zo is) maar verder gewoon lekker gaan en naar je lichaam luisteren. Ik vond alle sauna's wel warmer aanvoelen en kon er ook minder lang in dan normaal, maar heb me heerlijk vermaakt in zoutbadjes (lekker gewichtloos drijven) bubbelbadjes en kruidenbadje. Veel plezier!
infrarood sauna mag apsoluut niet.staat ook op de bordjes bij de sauna aan gegeven over in bad gaan dat is een beetje onzing want dan zou ik thuis ook niet in bad mogen. en dat mag gewoon je mag zelfs in bad bevalen zolang het met je vliezen goed zit.is dat niet zo dan verteld je verloskundige dat maar met ontsuiting mag je gewoon in bad. en over het dompelbad het gaat er niet om dat je vruchtwater afkoeld het gaat er om dat dat dus een groot contrast in een keer is. en dat is niet goed. dat is zo'n schrik voor je kleine en alles. en over de finne die bevalen zelfs in de sauna
Eigenlijk wat al gezegd is, eerste 12 weken en laatste 6 weken mag je niet meer naar de sauna (omdat je ontsluiting/ gebroken vliezen zou kunnen hebben). Behalve de infra rood mag je alles, mits je goed naar je lichaam luisterd. Gewoon wat lager gaan zitten dan normaal (in de sauna) bv. Ik zeg geniet ervan (doe ik zelf ook reglematig ik heb ook nergens last van gehad! Jooze