Hartkloppingen, zwaar gevoel

Discussion in 'Eerste symptomen' started by butterfly89, Mar 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wederom weer het gevoel zwanger te zijn, dit heb ik al vaker gehad, maar m'n lichaam houd me steeds voor de gek :(
    Maar nu dus weer andere symptomen die ik nog nooit gehad heb..
    Het opvallendste vind ik dat ik iedere dag wel meerdere keren last heb van een soort hartkloppingen; ik voel me hart dan echt duidelijk heel hard kloppen (niet sneller, maar meer bonken). Ik heb dat anders echt nooit en kan 't niet zo goed plaatsen. Kan dit een eerste zwangerschapssymptoom zijn?

Daarnaast heb ik een zwaar en drukkend gevoel op m'n blaas en kon ik de afgelopen dagen steeds maar hele kleine beetjes plassen, terwijl ik wel veel dronk.
    En ik heb echt extreem veel trek in zoetigheid.. Meestal kan ik me goed inhouden en eet ik heel gezond, maar ik heb nu zooo'n trek in koekjes, taart etc, echt niet normaal! Er staat nu een 'gezonde' brownie in de oven met kidneybonen, agavesiroop, rozijntjes enzo. :D
    Ook ruik ik heel veel, meer dan normaal, maar de laatste tijd ruik ik sowieso meer. Mijn reuk is heel erg verbeterd na een VMK in december en is sindsdien ook zo sterk gebleven. Maar lijkt nu wel weer iets toe te nemen, want rook vanmorgen zelfs hoe komkommer ruikt (wist niet eens dat dat een geur had) en ruik zelfs de thee als ik voor 't theeschap in de supermarkt sta. (Oke, in vergelijking; een heel tijd geleden rook ik niet eens een poepluier als ik aan 't werk was op 't KDV!)

Wie herkent hier iets van? En kunnen dit symptomen zijn?

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    he butterfly,

wat betreft de hartkloppingen dat heb ik nog nooit gehad.
    maar je reuk, dat herken ik wel.
    sinds januari ruik ik eigenlijk niks meer, ik heb een flinke verkoudheid gehad en die blijft en beetje hangen zeg maar.
    niet dat er snot in zit maar mn reuk is gewoon veel minder geworden.

sinds eind vorige week begin ik weer te ruiken.
    en begin vorige week is hier de innesteling geweest.

dus dat zou kunnen.

hoop voor je dat het snel raak is meid.

3. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Hartkloppingen ken ik wel dat had ik ook. Drukkend gevoel op je blaas, en kleine beetjes plassen kan ook een eventuele blaasontsteking zijn, dus dat zou je even kunnen na laten kijken bij de huisarts. En je reuk dat herken ik ook, ik kon bepaalde dingen niet eens meer in huis hebben, want daar ging ik gewoon echt van over mn nek.

Het beste wat je kan doen is gewoon even een test doen, zo weet je het ook voor jezelf.

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Ik ha ook veel hartkloppingen in mn zwangerschap.. maar meer op het eind wat ik me kan herinneren..l

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ik herken dat ook die kloppingen. Soms vind ik dat zelfs een beetje eng..

Wanneer kun je testen?

6. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Hartkloppingen kunnen er dus evt. wel bij horen, geeft weer hoop. Gister ook opeens kramp in m'n kuiten, terwijl ik gewoon ergens stond, heel raar.

Maar ik zit nu op dag 30 en vanmorgen een negatieve test :( Mijn cyclus varieert van 30 tot 34 dagen ongeveer..

7. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Gisteravond in bed heel sterk het gevoel dat m'n menstruatie eraan zou komen; veel menstruatie achtige krampen in m'n buik. Vanmorgen nog niet, dus nog steeds afwachten.

Wel nog steeds last van hartkloppingen en 'bonzende' vingers/buik etc, heel vreemd. Vooral in bed heb ik er veel last van..

8. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Wanneer is je nod?
    Ik heb zelf helemaal geen kenmerken gehad na de innesteling.
    Wist niet eens dat dat al zo snel kon.
    Ik kreeg pas echt kwaaltjes toen ik 6 weken zwanger was,ook dat beter ruiken (heb ik nu nog steeds)
    Vind het moeilijk om er een oordeel over te geven.
    Mocht je nou 1 a 2 dagen voor je nod zitten zou het kunnen en kun je een testje wagen maar beste is natuurlijk testen op je nod of als je 1 dag over tijd bent.
    Maar proberen kan altijd natuurlijk ;)
    Spannend! Hoop dat je zwanger bent!!

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Normaal is m'n cyclus tussen de 30 en 34 dagen, maar de laatste maanden eigenlijk wel veelal 30 dagen. Nu op dag 33 en nog geen menstruatie op komst, dus ik wacht nog steeds af.
    Heb ook 'n zwaar/drukkend gevoel in m'n onderbuik, dus ben ook beetje bang dat m'n eisprong misschien nog helemaal niet geweest is.. Het kan dus nog 2 kanten op. ;)
    Ik had een aantal dagen geleden wel een test gedaan; negatief, maar nu durf ik niet zo goed meer.

10. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Vandaag m'n NOD & nog een negatieve test. Ik snap er echt helemaal niks meer van..
    Vorige maand was m'n menstruatie echt al heel weinig en nu gewoon helemaal niet, heel raar dit. Terwijl 't het afgelopen jaar altijd rond de 30 - 34 dagen was.

11. Angeline

Angeline Actief lid

Oct 12, 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Hoi Butterfly,

Ik herken (bijna) alles in je verhaal.. deze maand heb ik (weer) de hartklop versie. Ik ervaar het als zeer hinderlijk.. af en toe is het zo erg dat ik naar adem moet happen. Heb jij er ook dat onrustige gevoel bij?

Iedere maand heb ik overigens weer andere 'signalen' waardoor ik denk dat ik zwanger ben.. ;) Mijn lichaam neemt een behoorlijk loopje met mij!

Er zijn het afgelopen half jaar al een aantal versies de revue gepasseerd en ik durf eigenlijk al nergens meer op te hopen.

Zit nu een dag voor mijn NOD en heb 'last' van het natte gevoel (ook het idee dat er lucht daar ontsnapt) en vooral mijn humeur is niet om over naar huis te schrijven! En dan toch nog die hoop he..

Ik hoop dat jij snel een positieve test in handen hebt..

Liefs Angeline

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Butterfly,

De hartkloppingen kerken ik wel, het voelen bonken van je hart.
    Nu heb ik normaal ook hartritmestoornissen, maar nu heb ik er meer last van dan normaal.

Plassen hoeft niet bij elke zwangerschap. Bij mijn dochter had ik het al voor nod, vooral snachts en nu niet.
    Ook had ik obstipatie bij mijn dochter en nu moet ik bijna elke ochtend.
    Hoofdpijn kan ook een symptoom zijn, maar dat had ik ook wel eens na mijn eisprong.
    Als je een blaasontsteking hebt doet het plassen pijn of aan het eind van je plasje, of je hebt een kriebelig gevoel met plassen.

Ik was er afgelopen maand van overtuigd dat ik NIET zwanger was en zie mijn onderschrift...
    Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer het even af te wachten.
    2 of 3 dagen na je nod testen is misschien fijner voor jezelf.
    Het vruchtje kan ook laat ingenesteld zijn he..

Ik teste pas bijna een week later, maar dat kwam omdat ik gewoon dacht dat ik weer een cyclus van 34 dagen had. ;)

Succes meid, natuurlijk hoop ik dat het (snel) raak is voor je!

Groetjes!

Share This Page