Zoals de titel als zegt ben ik altijd gewend te slapen op mijn zij in de foetushouding, nu ik zwanger ben ben ik soms beetje bang dat ik dan het kleintje prut, wie weet of dit kwaad zou kunnen?
Ik denk dat ze bedoeld: Als op je buik geen kwaad kan, kan foetushouding w.s. helemaal geen kwaad. Ik lag ook altijd op mijn zij....kon ook eigenlijk niet anders. Kussentje eronder :-D
Ok, duidelijk . Ik lig overigens ook op mijn zij. Ben nooit rugslaper geweest, en kan al sinds ik 5 weken zwanger ben absoluut niet op mijn buik liggen.... en ben toch een echte buikslaper van origine . Kleine is erg duidelijk. Ik mag soms op mijn rechterzijde liggen, maar voorkeur van de kleine is duidelijk links.
Ik had toevallig dit stukje gister gelezen: Niet op je rug Wist je dat je, behalve niet op je buik, ook beter niet op je rug kunt slapen? Het gewicht van je baarmoeder drukt dan te veel op je rug, je ingewanden en de 'inferior vena cava'. Die laatste is een holle ader die ervoor zorgt dat het bloed van je onderlichaam wordt teruggebracht naar je hart. Die afknellen kan allerlei kwaaltjes veroorzaken. Het beste lig je op je (linker)zij met een been over het andere gekruist met eventueel een kussen ertussen. Ik draai nogal in mijn slaap dus ik begin altijd op mijn zij maar wat ik voor de rest allemaal voor standjes inneem? Geen idee!
Ik slaap wel nog steeds op mijn buik. Kan er niks aan doen. Begin netjes op mijn zij, maar wordt 's morgens wakker op mijn buik. Vind het ook geen fijn idee, maar ik kan er volgens mij weinig aan doen.... xxx
Klopt, je kan best op je linkerzij liggen. Anders plet je de vena cava (ofzoiets) en dan krijgt je baby geen deftige bloedtoevoer meer en word jij heel duizelig! dit geldt natuurlijk vooral als je al een dikke buik hebt; dat is een tamelijk groot gewicht dat op de ader drukt
Wij hebben 2 matrassen en 1 groot onderlaken erop. Op de 1 of andere manier lig ik half op mijn zij, bovenste been opgetrokken en die ligt dan tussen die matrassen. Schijnbaar is dit voor mij een ontlastende houding waardoor ik heel lekker slaap. Klinkt heel vaag en zo ziet het er ook uit. haha. Liefs nance158
Ik begin op mijn linkerzij, en word ook links wakker. Alle bewegingen en pogingen tot draaien die ik maak doen pijn (schaambeen).
Ik heb dat laatst aan de verloskundige gevraagd of slapen op je rug slecht is, maar dat schijnt niet zo te zijn. Onbewust draai je je tijdens je slaap misschien toch op je rug. Mocht het zo zijn dat je bloedvaten hierdoor afgekneld worden dan wordt je vanzelf wakker, omdat dat geen prettig gevoel geeft. Anders zou je al een tennisbal ofzo in je pyama moeten naaien , zodat je niet op je rug kan rollen.
Ben bijna 24 weken en slaap nog steeds zonder enige moeite op mijn buik. Ik heb het idee dat ik nog heel wat weekjes dat zou kunnen doen. Het zit mij dus niet in de weg. Dat kan dus gewoon.
Ik weet helemaal niet meer hoe ik moet liggen Van de week maar gewoon met 2 kussens rechtop in bed in slaap gesukkelt.