misselijk, misselijk en nog eens misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, ik ben de laatste week zoooo misselijk, eigenlijk de hele dag wel maar s'morgens is op zijn ergst, heb nog niet over hoeven geven, maar wel dat gevoel, heeft er iemand tips om dat de misselijkheid iets minder wordt?? morgen moet ik weer werken maar als ik me dan weer zo voel zo beroert, ik heb best intensief werk heel de dag lopen, en ook de heledag buiten, ik heb al wel op mijn werk aan gegeven dat de hele dag in de zon lopen te veel is, ben al paar keer erg licht in mijn hoofd geworden, en drink toch genoeg water, maar wat te doen tegen die misselijkheid ik eet expres al voor ik mijn bed uit kom!!

groetjes

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Slokje cola proberen, hielp bij mij soms wel.

3. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hoi,

Ik ben vanaf week 5½ misselijk geweest. Ook zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren op mijn werk. Dit ook in combinatie met een drukke dreumes van bijna 2.
    Ik heb de huisarts gebeld en zij heeft mij Emesafene voorgeschreven. Eerst zetpillen en later tabletjes. Hierdoor kon ik toch normaal mijn werk doen en thuis ook nog een beetje gezellig zijn. De misselijkheid ging zo'n beetje over bij een week of 17. Tot die tijd Emesafene gebruikt en langzaam afgebouwd.

Sterkte de komende dagen/weken. Zeker als je veel buiten moet werken in deze hitte is het echt niet goed te doen als je erg misselijk bent. Je moet in deze periode goed aan jezelf denken.

4. Takkiewakkie

13 feb 2008
    51
    0
    0
    Hoihoi,

Wat hierboven ook al geschreven werd; Emesafene vragen bij je huisarts, helpt echt. En je hebt ook bij de Etos van die reisbandjes, kan men ook gebruiken bij reisziekte. Dit zijn een soort kleine zweetbandjes en aan de binnenkant zit een knoopje, dit drukt op je pols en geloof het of niet, maar door die constante druk gaat de misselijkheid weg of wordt zeker minder.

Verder eigenlijk heel de dag door eten. Boterhammetjes, liga e.d.
    Het is afzien die eerste weken idd en dan kan het lastig zijn om het goed te combineren met werk. Sterkte en misschien heb je iets aan mijn tips.

Groet,
    Takkiewakkie

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij komt en gaat het, en het is juist rond het avondeten het ergst (nu dus, blurgh). Ik kan je echt aanraden om 's ochtends een paar lichte crackers te eten voor je opstaat. Ik krijg het direct op bed van mijn lief.

En ook: doe het 's ochtends sowieso rustig aan. Ik merk dat ik veel meer last heb op doordeweekse jakker-naar-mijn werk dagen dan in het weekend als ik lekker loom kan doen.

Dan verder nog: slappe thee wil wel helpen, maar ik drink zelf helemaal niks waar iets van theine/caffeine in zit. Ik vind Spa Citron/Gember heel fijn, weet niet waarom.

Ik eet kleine porties en zorg dat mijn maag nooit helemaal leeg is. Helaas word ik juist na een maaltijd meestal ook erg misselijk, en moet ik het eerste uur na het avondeten erg mijn best doen en aan andere dingen denken.

Het is heel naar, maar het gaat als het goed is wel weer over.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik slik sinds een week ook Emesafene. Met gele sticker dus eerste 3 dagen geen autorijden maar het helpt echt heel goed!
    Bij mij leed mn werk er ook onder en heb ook nog een kleine rondkruipen dus is vind het wel ideaal zo...

Alle tips mbt eten hielpen bij mij niet.

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi bedankt allemaal, ik heb wel een tegenvaller bij mij werk, ik werk in een honden pension, dus zoals ik al schreef erg zwaar werk, nou ben ik de afgelopen week erg loom en misselijk op mijn werk, en funcioneer niet meer als normaal, ik werk er tot oktober als oproepkracht met 0 uren contract, en ze hebben eieren voor der geld gekozen, en hebben me nog maar 2 dagen in de week ingepland, heb het uwv gebeld en hoop dat ik mijn ww uitkering kan hervatten, en waarschijnlijk kan ik vanaf oktober thuis van mijn zwangerschap genieten, ik ben nog steeds erg misselijk gisteren voor de eerste keer overgegeven en wel op het werk oepsie, ik eet veel kleine porties zodra ik een lege maag krijg moet ik iets eten, en s'ochtends durf ik zowat mijn bed niet uit zooooo misselijk, vandaag ben ik tot 16 uur vrij, en dat scheelt echt veel als ik gewoon tot een uur of 10 op bed kan blijven liggen, ik zal wel eens naar mijn huisarts bellen voor emesafene, want nou vooral met dat warme weer is het niet te harde.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Eshter, bel je huisarts, die kan het je zonder afspraak voorschrijven. Zeker als je wer er onder lijd moet je gewoon medicijnen vragen hoor! EN het is vakantieperiode dus vast wel ergens een bijbaantje te vinden denk ik?
    Ww is niet meer zo soepel, maar volgens mij kun je wel een aanvullende uitkering krijgen....
    succes!

9. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Cola heeft bij mij echt reuze geholpen!! Heb gelukkig nooit over hoeven moeten geven (afkloppen). En kleine beetjes eten, lichte dingen (cracker bijv.).

10. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb telefonische contact gehad met mijn uwv, en krijg gewoon een uitkering, en als het werk te zwaar wordt voor me, adviseerde ze me om de ziektewet in te gaan, uiteraard heb ik wel solicitatie plicht, en moet tijdens mijn eerste gesprek open en eerlijk te zijn, wat ik ook van plan was, ja en dat ik dan het risico loop afgewezen te worden, dan heb ik toch mijn plicht gedaan.

11. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meid ik ben vanaf week 7 tot ruim 20 weken boven die wc's brillen gehangen en ben nu wel beetje vanaf af maagzuur is in de plaats gekomen bij mij kreeg veel tips niks werkten.Aleen iets eten voor datje op staat cracker ofzo maar aleen zodat gal spugen minder werd en je iets te spugen had.maar voor overgeven en misselijk zijn werkten niks.hoop dat jij wel wat vind je Vk heeft meestal wel veel tips.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb 't zelfde probleem. 't Weekend 2 dagen gewerkt maar gistermorgen was ik weer zo beroerd dat ik me ziekgemeld heb.
    Vandaag was 't de hele dag mis, maar toch 't avondeten geprobeerd naar binnen te krijgen, ruim een uur over gedaan, en voel me nu ook wat beter.
    Ik hoef ook niet over te geven, maar ben nu al zat van die misselijkheid.
    's Ochtends op bed eten en dan een half uur later rustig opstaan en op tijd eten helpt soms aardig, maar vandaag was er geen houden aan.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik splits het avondeten, en begin met een half bordje. Als dat goed gaat, doe ik er nog wat bij. Het zakt vaak gewoon niet, heel naar, bah.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach meis, zo herkenbaar...

Ik werd ook met 5,5 week kotsmisselijk (na een week 'normaal' misselijk te zijn geweest). En t was continu, ook 's nachts. Bij mij hielp ook helemaal niets van de tips tegen de misselijkheid, emesafene werkte wel tegen de braakneigingen. Maar ik bleef misselijk en kon helemaal niet meer functioneren, lag alleen maar op de bank/in bed.

Uiteindelijk ging t ietsje beter met primperan en een vochtinfuus, want ik was bijna uitgedroogd... Daarna door heel veel te blijven drinken, kon ik wat meer eten en droogde ik niet uit. Maar ik bleef continu heel erg misselijk.

Pas met 12 weken hoefde ik niet meer de hele dag te liggen en met 19 weken was de misselijkheid weg... (soms kwam t nog ff terug, maar niet meer zo erg)
    En idd, ook ik kreeg vanaf 16 weken maagzuur (en andere maagklachten).
    Zwanger zijn is helemaal niet leuk ;) (maar mama zijn is zooooooo geweldig!!)

Enige 'tip' die ik je dus kan geven is blijven drinken, anders voel je je alleen maar slechter... En als je t echt niet meer trekt, omdat je niet meer kunt functioneren, ga naar de huisarts en vraag om medicatie! Hopelijk werkt t goed bij jou.

Heel erg veel sterkte, hang in there.

15. Anique

Anique Niet meer actief

Ja, ik ben ook supermisselijk, ik zal ook de dokter eens gaan bellen voor emesafene, ik heb het bij de eerste zwangerschap ook gebruikt.. dom eigenlijk dat ik dat nog niet eerder gedaan heb, want ik heb er wel echt superlast van...

16. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, heb me vandaag ziek gemeld, ik werd wakker ik wilde wat gaan eten maar ik moest heel hard rennen, ik heb vanmorgen naar de huisarts gebeld en die konden op dit moment nog niks voor mij betekenen, ik moest naar de verloskundige bellen, die zei ook het hoort erbij, en die emesafene zie de verloskundige schrijven ze alleen voor als je al een week niks binnen heb kunnen houden, beetje vreemd maar goed, op mijn werk zijn ze uiteraard niet blij, maar niks aan te doen, het is mijn lichaam met een klein kruimeltje en dat vind ik het belangrijkste en daar ben ik zuinig op, heb vanmorgen het uwv gebeld om me ziek te melden, even later werd ik terug gebeld door een man, hij vroeg wat de klachten waren, dus vertelde dat ik zwanger ben, hij vroeg hoe lang dan, 7 weken zei ik, oh zei das wel erg vroeg dan dat je zo misselijk bent das meestal pas later, dus ik zeg tegen hem meneer bent u wel eens zwanger geweest dan?? dat is heel normaal dat je rond deze tijd zo ziek kunt zijn e*k*l !! sorry

maar de verloskundige gaf wel als advies dat mijn vriend me s'morgen ontbijt op bed moet geven:p

17. Anique

Anique Niet meer actief

Raar dat jouw verloskundige zegt dat ze Emesafene pas voorschrijven als je een week niks binnenhoudt, bij mij hebben ze er echt niet moeilijk over gedaan. Deze keer en de vorige keer ook niet.... Gelukkig heb ik het nu in huis, ik weet dat het geen wondermiddel is, maar al helpt het maar een beetje, dat is al heel wat!

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ontbijt op bed helpt hier ook niet meer hoewel ik 't toch blijf proberen. Vanmorgen voor 't eerst overgegeven en verder maar rustig de hele dag beetje blijven liggen en lezen e.d.
    Vanavond wel weer even normaal avondeten gehad, en maar weer afwachten hoe 't morgen gaat.
    Mijn werk regelt 't zelf met 't UWV en doet totaal niet moeilijk. Moet vrijdag even bellen hoe 't gaat en dan weer overleggen. Wil 't niet, dan moet ik volgende week even overleggen met de verloskundige.

Deel Deze Pagina