Ik ben nu ruim 16 weken zwanger en de laatste week gaat het eten echt moeizaam, na alles wat ik eet word ik vreselijk misselijk en geef ook met regelmaat over. Ik eet wel, omdat als mijn maag echt leeg is (of althans als ik een leeg gevoel heb) ik weer die verschrikkelijke kokhalsreflex krijg. Eerder in de zwangerschap ook wel eventjes gehad, maar met deze termijn ken ik het niet (ook niet van de eerste zwangerschap) Wie herkent dit en wie heeft er tips?
ik herken het, dat je misselijk wordt van alles wat je eet. Het enigste wat echt goed gaat qua eten is een hollands prakje. Dus aardappels en groente. Geen vlees, geen kruiden oid. Verder droge rijstewafel of hartige sultana gaat ook aardig Heb je medicatie?
Hier was het enige wat erin bleef frikadellen, pannenkoeken en appels. Eten waar je trek in hebt en steeds kleine beetjes. Sterkte.
Nee ik heb geen medicatie, ik heb ook nog geen melding gemaakt bij verloskundige of huisarts. Maar als het zo doorgaat, ga ik dat wel even doen om te kijken wat ze kunnen betekenen. Wat fijn dat je iets hebt gevonden dat echt goed gaat, ik heb nog niks kunnen ontdekken helaas.
Zou sowieso even vragen om medicatie bij de huisarts/VK. Heeft mij erg geholpen. Tijdens de tweede was ik extreem misselijk en leefde ik op waterijsjes en frietjes.