misselijk na avondeten

Discussion in 'Zwangerschap' started by ricmar94, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Misschien een rare vraag
    ik lees vanalles over ochtend misselijkheid.
    Gelukkig heb ik daar geen last van (nog niet) ik eet wel direct een cracker na het opstaan)
    Maar ik ben juist savonds misselijk. als ik heb gegeten, is het net of er beton in mijn maag ligt, ik hoef niet te braken, maar het is net of het eten niet zakt.
    herkent iemand dit?

2. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik denk dat het ochtendmisselijkheid is genoemd door een arts die elke ochtend na het ontbijt naar zijn werk ging, en die pas terug kwam als zijn zwangere vrouw al lag te slapen. Daardoor zag hij alleen de ochtendmisselijkheid, en nooit de middag- of de avondmisselijkheid. :D

In principe kun je op elk moment van de dag misselijk zijn en/of overgeven. Meestal in het eerste trimester, maar er zijn genoeg vrouwen die nooit misselijk zijn, en anderen die er helaas gedurende de hele zwangerschap last van hebben.

Ik ben zelf een geluksvogel: Ik heb in de afgelopen veertien weken maar vijf keer hoeven overgeven, en inmiddels lijkt de misselijke fase helemaal achter me te liggen. Ik hoop dat jij hier ook snel doorheen bent.

3. Maia

Maia Niet meer actief

meis, ik ben de hele dag misselijk. Als ik mijn bed uitstap nog niet, maar daarna begint het wel hoor en het is steeds wat heftiger als ik gegeten heb dus ik herken het. Hoort erbij ;)

4. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0
    oh nou ochtendmisselijkheid was het bij mij ook niet hoor
    haha nee avondeten ruiken en koken dan ging ik al zowat over mijn nek.
    eten ging wel
    maar niet te veel
    en bepaalde geuren (wokolie man wat een walgelijke lucht blegh ) kon ik echt niet tegen hoor
    dus nee heeft niks met ochtend te maken
    zeker niet als je zoals sommigen de hele dag door loopt te kokhalzen ;)
    sterkte ermee

Share This Page