Misselijk na het eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debdev, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    Zoals je ziet ben ik bijna 12 weken zwanger en sinds ik 7,5 week ben misselijk. Ik heb al emesfane gekregen van de huisarts. Maar het helpt me amper. Ik word namelijk echt misselijk en dan bedoel ik vooral braakneigingen die uiteindelijk resulteren in braken, na het eten. Ook moet ik steeds boeren.... Ik voel me het best in de ochtend op een nuchtere maag. Na de avondmaal en snachts is het ergst. Ik begin me eigenlijk af te vragen of het wel met mijn zwangerschap te maken heeft... :( het is in ieder geval heel vermoeiend en ik hang hierdoor meer in de wc pot dan op mijn roze wolk.... Ik probeer wel zoveel mogelijk te eten en weeg nog steeds hetzelfde, maar er gaat 3/3 in en weer 2/3 binnen 30 minuten weer uit...dus er blijft wel steeds 1/3 van mijn eten binnen maar fijn is echt anders...

2. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Het hoort opzich wel bij de eerste zoveel weken hoor.. Maar het is inderdaad waardeloos!!
    Ze zeggen dat het meestal rond de twaalf weken grens weer over gaat, dus dat is bijna voor jou! Maar het kan jammergenoeg ook langer duren. Ik was met veertien en een halve week opeens van de ene op de andere dag niet meer misselijk. Wat een hemelse gewaarwording zeg:)
    Hoop dat het bij jou ook snel weer over is, en voor zolang het duurt sterkte nog!!

3. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    Thanks Indy, nu maarhopen dat het snel over is.... Jij heel veel succes met de laatste loodjes !! Spannend hoor !

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik ben ook tot 13 weken misselijk geweest. Ik had dit alleen niet na het eten, maar als ik net een lege maag had of dat ik bepaalde geurtjes rook die ik echt niet meer kan uitstaan ;)

Na die 13 weken is de misselijkheid over, maar ik ben nu 's avonds na het eten wel constant "slecht". Ik heb nu meer last van mijn maag die opgooit en steeds een zuur gevoel aan mijn maag. Heb hiervoor gaviscon gekregen en hierdoor is het zure gevoel al wel verdwenen, maar het is en blijft een vervelend gevoel! De meeste avonden lig ik vervelend te draaien in de zetel en probeer ik te slapen om het vervelende gevoel niet te moeten voelen :) Maar we komen er wel door, probeer te genieten van de avonden dat het niet zo erg is :D

Het hoort jammer genoeg allemaal bij een zwangerschap ;)

Groetjes!!

5. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik had er tot +/- week 22 last van :)

6. debdev

debdev Lid

7 jan 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    tot 22 weken?? oh neeeeeee :(

7. nono

nono Niet meer actief

Vervelend dat je zo misselijk bent! Verschilt natuurlijk per persoon hoelang iemand misselijk is. Hoop toch dat het snel weg trekt bij je! Kan mij voorstellen dat je zo wel van de roze wolk geschopt word.

Deel Deze Pagina