KID Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door videlsje, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Hoi dames,
    Ik heb een vraag aan jullie over het KID traject. Wij weten nu dat wij niet anders kunnen dan met een donor te werken. En ik wil graag weten hoe het er in Belgie aan toe gaat, en dan met name Gent. want de wachtlijsten hier in nederland zijn ons te lang. En het boeit ons helemaal niet of het een bekende donor is.

Dus mijn vraag is: hoe hebben jullie het aangepakt? Wat waren de wachttijden? Wat moet jezelf betalen en wat word vergoed. Ik ga dinsdag zelf alles bellen maar een beetje info van jullie die het allemaal al hebben mee gemaakt zou fijn zijn.

Liefs van mij

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij zijn trotse ouders van 2 zoontjes, eentje geadopteerd uit china en eentje via IUI D in Gent.

Wij zijn overgestapt vanuit AZM naar GEnt.

We hebben dus de dossiers van ons door laten sturen, zat een verwijzing bij van het AZM en toen konden we al binnen 2 maanden in Gent terecht. Het was in de vakantieperiode en er vielen afspraken weg dus konden wij er mooi tussen.

Omdat ik al wel zwanger geweest was bij mijn ex en via een ICSI maar missed abortions had gehad, zijn ze mij gaan onderzoeken voordat ze uberhaupt de donor te voorschijn haalden.

Nadat ik helemaal binnenste buiten gekeerd was, en er ontdekt is dat ik Hashimoto heb ben ik aan de medicatie gezet.

Toen kregen we eerst een gesprek met de psychologe, daarna konden we van start nadat we de rietjes besteld hadden. Die gaat beordelen of je het wel aankan dat je kind voor de helft van een 'vreemde'is.. of je man het aan kan. OF je je kind gaat vertellen dat hij/zij via IUI D is verwekt en hoe je dat dan gaat doen.

Dan na de psygologe moet je weer een aantal weken wachten want dan wordt je in het team besproken of je het al dan niet aankan. De arts gaat toestemming geven in een gesprek en dan gaan jullie smane met iemand een hele lijst invullen. Voornamelijk hoe de donor er uit moet zien. Ze schrijven de uiterlijkheden van de moeder en vader op. Is er geen donor die op de papa lijkt, dan zoeken ze een donor die heel veel van de moeder weg heeft.

De rietjes zijn binnen ene paar weken in huis dus dat is snel. Dan moe je op het goede moment in je cyclus zitten en mag je adv echos of ovutesten voor de inseminatie komen met ondersteuning van pregnyl.

Omdat mijn cyclus altijd netjes was en derest alles in orde, hoefde ik alleen pregnyl te gebruiken. Heb via de ovu testen een keer mijn lh piek gemist en op mijn verzoek zijn ze toen via echos bij gaan houden.

Echos en onderzoeken en afspraken wordt vergoedt. Zaad en de verzendkosten moet je zelf betalen. ALthans zo gaat dat bij ons, zal ook wel aan je verzekering liggen.

En je verz moet een contract hebben met GEnt.

Denk dat wij al met al na 6 maanden na intake (dus dan reken ik even niet de wachtijd ervoor) begonnen met de eerste iui d. Maar ook mede doordat het vakantie tijd was, weinig doktoren voor de onderzoeken zat er wat meer tijd tussen de afspraken.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Is het niet zo dat als je bestelt via de Deense spermabank je in ieder geval de donor-wachttijd omzeilt? Dan zou je met die rietjes naar de Geertgen ofzo kunnen gaan :)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dat weet ik niet of dat kan. Onze donor is Deens idd. Maar je kan toch zelf niet met je rietjes over straat hihi..

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ned. Werkt volgens mij alleen met Ned. Donors.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Oh dat wist ik niet. Wel dat denemarken de rietjes aflevert bij het zkh van je keuze en dat dat heel snel gaat. Kan me voorstellen,dat de geertgen evt wel een buitenlandse donor accepteert.. ze hebben vaak net andere regels. Maar goed.. Geen ervaring :)ik had me er alleen op ingelezen omdat het erop leek sat we dat nodig hadden.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Vragen kan altijd! Zou ik zeker doen als dat qua reizen enzo makkelijker is..nee heb je, ja kan je krijgen toch?

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Maar als dat zo zou zijn he, zouden de wachtlijsten hier nooit zolang zijn, dus vraag me af of dat idd zo werkt?

9. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Helaas werkt dat zo niet hier in nederland anders hoeften we allemaal niet naar belgie of duitsland uit te wijken toch? Nederland met zijn kromme regels. Maar bedankt voor de info. Ik heb nou toch wel een beetje genoeg van het wachten maaar ja die 6 maanden kunnen er ook nog wel bij denk ik dan maar.
    Ik ga morgen bellen en dan zal ik het allemaal wel horen. Hoop nou toch echt dat er iets meer vaart in de zaak komt.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Als eenmaal het balletje gaat rollen, dus je de gesprekken en evt onderzoeken gehad krijgt, dan gaat de tijd wel om hoor, je leeft daar dan gewoon naar toe en voro je het weet krijg je de eerste iui D.

Ze wilden toen mij eerst helemaal onderzoeken omdat ned dat niet echt gedaan had zoals zij dat wilden zien. Ik had op dat moment toen ik bij hen begon 3 missed abortions gehad. En ze wilden mij goed onderzoeken, hsg enzo.

Ik weet niet of ze dat bij jou ook gaan doen natuurlijk..

MEt de IUI D nog 2 keer een missed abortion.

Poging 5 was ook raak en die ligt nu heerlijk te slapen boven en is inmiddels 13 maanden :)

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hebben 3 sept weer startgesprek voor een brusje. Toen ik belde was het eind mei. Dus moest 3 maanden wachten voor ik weer terecht kan... Ik weet niet hoe snel het gaat als je nieuwe patient bent.

12. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Op de website staat dat je binnen 4 weken een afspraak hebt dus tja ik weet het niet. Maar ja naar anderhalf jaar onderzoeken en nog geen resultaat ja behalve watwe al wisten is er verder nog niks dus ik vind dat er ondertussen wel eens wat meer vaart in mag komen. Ik weet het ongeduldig maar ik wil gewoon eens wat vooruit gang zien dan ben ik al wat blijer. Dan kun je tenminste ergens naaruit zien

13. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bij geertgen kun je ook snel terecht, hoor. En ze werken daar ook met Deense donoren.
    Maar als je gevoel beter is bij Gent, dan moet je dat natuurlijk doen, daar heb ik verder geen ervaring mee.

14. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Nou idd geertgen opgebeld en ik kon al over 2 weken terecht. Hebben ze het in grote lijnen uitgelegd hoe het werkt dus ben benieuwd.
    Ben toch wel blij dat er nou iets in zicht is haha. Totaal ergens anders beland maar ach als het niet bevalt kan ik nog altijd in belgie gaan kijken.
    Bedankt voor de reacties dames!!

Deel Deze Pagina