Los laten ja, maar hoe?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PaulineO, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PaulineO

PaulineO Lid

18 nov 2008
    5
    0
    0
    Historicus
    Huizen
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Wil graag een en ander van me afschrijven. Wij zijn sinds april zo'n beetje bezig met proberen. Begin juni bleek ik al zwanger, maar ik heb een miskraam gehad, waar ik eigenlijk nog steeds verdriet van heb, zeker ook omdat het tot nu toe nog niet opnieuw gelukt is zwanger te worden, waardoor ik steeds herinnerd word aan waar ik nu zou zijn als die zwangerschap goed was gegaan.

Ondertussen helpt mijn cyclus ook helemaal niet mee. Sinds mijn curettage in juli (mijn miskraam kwam niet spontaan op gang) ben ik pas twee keer ongesteld geweest, één keer na 7,5 week, 'daarna na zes, nu zit ik al bijna op vier weken na mijn laatste menstruatie maar volgens mij is er nog geen eisprong geweest.

Ondertussen word je doodgegooid met verhalen van mensen die zeggen dat toen ze het 'loslieten' ze ineens zwanger waren. Maar hoe doe je dat, terwijl je zo graag wilt (en in mijn geval terwijl je nog steeds verdriet hebt dat je zwanger was, maar nu niet meer....).

Pauline

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Tja Pauline ,erg dat ook jij dit meehebt moeten maken ,en dat loslaten , ikheb het ook geprobeerd maar weet ook niet hoe , ik heb in juni een bbz gehad en mijn cyclus is nu wel weer goed.
    Ik heb 2x gedacht dat ik weer zwanger was maar mijn lichaam houdt me behoorlijk voor de gek .....
    Ik ben er zelf veel mee bezig en ga van nod naar nod en hoop senl weer een extra streepje te krijgen ..
    Succes , hoop dat het jullie snel wat beter gaat !

knuffffff

3. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    wat erg om mee te moeten maken zeg. ik kan je helaas niet helpen zodat jij het los kan laten. mss samen op vakantie gaan? succes en veel sterkte.

4. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

haha dat is wel een hele vreemde opmerking...
    Dus jij denkt dat het op vakantie gaan helpt?
    Dan moet je wel perfect plannen niet?
    Precies op de eisprong naar spanje :(
    En dan ben je er nog steeds mee bezig ja?

En ik weet ook niet hoe het precies werkt met het "loslaten" want tja als je echt bezig bent met zwanger worden moet je:
    Of ovu testen
    Tempen
    En dan precies mikken op de eisprong dagen...

Dus ja HOE?
    Geen enkel flauw idee...

5. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Dat 'loslaten' hoor je zo vaak, maar volgens mij is het niet echt mogelijk. Als je een kindje wilt, weet je altijd wanneer je vruchtbare dagen zijn en dat je wanneer je niet klust een kans laat liggen. Je weet altijd hoeveel dagen het nog is tot je zou kunnen testen. Althans, zo was het bij mij. Ik denk ook echt niet dat de kans op een zwangerschap groter wordt als je het geestelijk 'loslaat', want het is een lichamelijk proces.

6. 2bb

2bb Niet meer actief

Als loslaten je zwanger zou maken zou dat een hoop problemen oplossen die puur lichamelijk zijn. Loslaten slaat dus nergens op, ook mensen in de mmm worden vaak zwanger en denk maar niet dat zij het hebben losgelaten ;). Daar komt bij: denk je dat als jij "het loslaat" je ei denkt: heeee een zaadje nu vooruit dan maar omdat ik zo lekker relaxed ben....kom op! Wat een onzin, nee hoor er mee bezig zijn maakt je niet minder vruchtbaar en helaas als het niet binnen een paar maanden lukt kun je helemaal niks loslaten. Ookal zou je willen.

groetjes

7. PaulineO

PaulineO Lid

18 nov 2008
    5
    0
    0
    Historicus
    Huizen
    Wauw wat fijn om zo snel allerlei reacties te krijgen. En ik krijg er ook wel een beetje een opkikker van dat jullie allemaal denken dat loslaten niks uitmaakt...

Als mensen zeggen dat je het moet loslaten, dat het dan pas komt, zorgt dat er alleen maar voor dat ik me extra zorgen ga maken a la dat het aan mij ligt dat zwanger worden nog niet (opnieuw) gelukt is.

Ik vind het ook zo frustrerend dat mensen er allemaal zo weinig van lijken te begrijpen. Ik krijg vaak (via via, meestal niet in mijn gezicht) opmerkingen in de trant van: je bent nog jong en je was vorige keer ook snel zwanger. Ik denk toch steeds een beetje: je weet niet of dat niet een lucky shot was, zeker niet aangezien ik totaal geen pijl kan trekken op mijn cyclus en dus op mijn vruchtbare dagen.

Groet, Pauline

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Pauline: na mijn eerste miskraam had ik ook een hele rare cyclus terwijl ik altijd een hele stabiele cyclus van precies 28 dagen. Ik ben er mee naar mijn ha gegaan en heb een kuur primolut gekregen. Na de kuur was mijn cyclus weer in orde.

En loslaten: diegene die weet hoe dat moet verdient de nobelprijs.

9. 2bb

2bb Niet meer actief

Pauline kop op hoor! Mensen weten gewoon niet zo goed wat ze moeten zeggen en zeggen dan wat iedereen al zegt. Loslaten wat die mensen zeggen! haha ;)

Geloof er nu maar in dat jullie baby ook gaat komen, het duurt alleen wat langer. Lucky shot daar moet je nu niet vanuit gaan, ga er maar vanuit dat jullie heel snel beter nieuws hebben.

groetjes

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bij het loslaten hoort ook niet je temp in de gaten houden en niet persee klussen op dagen dat je denkt dat je vruchtbaar bent.

De eerste jaren dat wij bezig waren, dacht ik bij alles wat ik wilde gaan doen "maar wat als ik straks zwanger ben?" Als ik solliciteerde dan dacht ik "maar hoe moet dat dan als ik zwanger ben?" Toen deed ik een avondopleiding waarbij ik eind vh schooljaar examen moest gaan doen. Ik twijfelde of ik die opleiding wel zou doen, want ja wat als ik zwanger raakte.

Op een gegeven moment ben ik daar mee opgehouden. Ik ging door met mn leven, ik deed de cursus die ik doen wou, ik begon mn eigen webshop enz enz.
    Oké ik werd zwanger, dat werd een miskraam. En weer een jaar door met mn leven en weer zwanger, weer miskraam.
    Ik ging door met mn leven, tuurlijk had ik verdriet na een miskraam, elke keer weer. En natuurlijk was het doorgaan met mn leven niet altijd even makkelijk. Maar het is wel goed dat ik het gedaan heb, anders had ik achteraf mn leven 7 jaar stil kunnen zetten!

Als je eenmaal zwanger bent, dan is het vroeg genoeg om je leven er verder op in te gaan richten.
    JE hebt dan immers nog 9 mnd de tijd!

Dus ja laat het los, door neit te temperaturen, door geen ovu-sticks te gebruiken, door niet persee te klussen om de dagen dat je denkt dat het moet.

Ik heb ook jaren getempt ed, steeds in de gaten gehouden wanneer ik dacht vruchtbaar te zijn.
    Maar iedere keer dat ik zwanger was (dat is nu 4x geweest) was het in de maand waarin ik nergens op gelet had. En op momenten dat ik dacht dat ik haast niet zwanger kon zijn omdat we op een heel fout moment in mn cyclus hadden geklust.
    Steeds als ik dacht dat het niet zo kon zijn (bv maar 1x sex gehad die maand omdat je druk was met hele andere dingen enzo), was het gewoon raak!
    Als de tijd daar is, is de tijd daar, dat is bij ons wel gebleken.
    Dus ja loslaten, proberen door te gaan met je leven met de gedacht "raak ik zwanger, is het van harte welkom!"
    Gebeurt het niet, dan leven we gewoon door.

Klinkt misschien heel eenvoudig gezegd, maar ik spreek echt uit ervaring, het kan!

En nee loslaten is geen garantie, want als er iets niet goed zit, zit er iets niet goed. Bij ons was het onbegrepen onvruchtbaarheid. Dus wij zijn ook doodgegooit met dit soort opmerken als loslaten enz. Makkelijk lullen voor mensen die al kinderen hebben.

Sterkte en succes!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lexie, dank voor het delen van je ervaring.

12. PaulineO

PaulineO Lid

18 nov 2008
    5
    0
    0
    Historicus
    Huizen
    Beste allemaal,

Mijn bedoeling was geweest om mensen even een hart onder de riem te steken, dat er veel mee bezig zijn niet per sé betekent dat het niet lukt. Hoewel ik de afgelopen maand bewust niet echt getemperatuurd heb, blijf ik er emotioneel veel mee bezig zijn en we hebben ook gewoon om de dag gevreeen etc. En afgelopen week had ik een positieve test in handen, dus het niet kunnen loslaten hoeft er gewoon niet voor te zorgen dat het niet zal lukken.
    Helaas was bij een test vanochtend het streepje nauwelijks nog zichtbaar, dus de zwangerschap is aan het afbreken en ik kan een miskraam verwachten. De tweede... ik ben heel verdrietig...

Liefs, Pauline

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Volgens mij hoeft dit niet altijd zo te zijn. Ik denk dat je het jezelf een stuk moeilijker hebt gemaakt door nóg een test te doen.
    Rustig aan meid, wacht even af. Hoe moeilijk het ook is.

14. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    @Pauline, ik hoop dat je het mis hebt en je beebje toch gewoon groeit in je buik.

@puzzycat24: ik denk dat Deebie die 'vakantie' opmerking maakte omdat ze bedoelde dat Pauline het door een vakantie een beetje los kan laten door even lekker eruit te zijn. Niet op vakantie om zwanger te raken ;)

Wij zijn inmiddels ook al anderhalf jaar bezig. Het eerste jaar was alles lekker vrijblijvend en dacht ik wel een beetje aan waar ik ongeveer zat in mijn cyclus maar deed er verder niets aan. Na een jaar zijn we toch maar naar de HA gegaan om wat onderzoekjes te laten doen voor de zekerheid.

Daar kwam uit dat ik niet (altijd) ovuleerde en mij werd aangeraden dat ik moest afvallen. Dit was voor mij een stimulans om dat eindelijk te gaan doen. Onder begeleiding van een dietiste ben ik nu in bijna 4 maanden zo'n 20 kg. afgevallen. Heb ook weer een regelmatige cyclus met een eisprong. Maar toch ben ik nog niet zwanger......

Natuurlijk weet ik wel dat ik 'pas' 3 maanden echt bezig ben (daarvoor had ik dus geen eisprong, dus dan is het zowiezo onbegonnen werk ;)) maar nu het lijkt (ja 'lijkt' zeg ik bewust) dat alles in orde is, merk ik dat ik onrustig wordt.

We worden er ook niet jonger op en ik wil het graag van me afzetten maar het lukt niet erg.

Heb nu dus ook besloten dat ik vanaf deze maand niet meer ga temperaturen. Ik heb nu 3 keer achter elkaar een eisprong gehad, dus moet ik er op vertrouwen dat ik die volgende maand ook gewoon heb. Mijn cyclus is regelmatig op 31 dagen dus daar kan ik ook redelijk vanuit gaan.

Ik wil minder op fora gaan lezen en posten zodat ik er minder mee bezig ben, maar ik zal er niet geheel mee stoppen want het is ook een deel van de voorpret.

Hoop dat dit mij gaat helpen de komende maand. Het helpt in ieder geval om het even van me af te schrijven.

Als het deze maand helaas niet zo mag zijn, heb ik 21 januari weer een afspraak bij de gyn voor controle.

15. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het deze maand redelijk kan loslaten. Ik doe geen ovu testen meer, klussen heb ik wel een bepaald patroon voor in gedachte waar ik aan probeer te voldoen en verder zie ik het dan wel. Heb geen testen meer in huis en schaf deze ook niet meer aan tenzij NA mijn nod. Na op mijn ongi dag flink te hebben gehuild heb ik het voor de eerste keer naast me neer kunnen zetten. Ik kijk nog weleens hierop, reageer zo nu en dan maar het is voor nu in elk geval geen obsessie meer.

Jij hebt natuurlijk een miskraam gehad en weet wat het is om zwanger te worden. Kan me voorstellen dat dat moeilijker is. Maar wie weet heb je iets aan mijn ervaring en hopelijk komt alles gauw goed voor iedereen.

16. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het deze maand redelijk kan loslaten. Ik doe geen ovu testen meer, klussen heb ik wel een bepaald patroon voor in gedachte waar ik aan probeer te voldoen en verder zie ik het dan wel. Heb geen testen meer in huis en schaf deze ook niet meer aan tenzij NA mijn nod. Na op mijn ongi dag flink te hebben gehuild heb ik het voor de eerste keer naast me neer kunnen zetten. Ik kijk nog weleens hierop, reageer zo nu en dan maar het is voor nu in elk geval geen obsessie meer.

Jij hebt natuurlijk een miskraam gehad en weet wat het is om zwanger te worden. Kan me voorstellen dat dat moeilijker is. Maar wie weet heb je iets aan mijn ervaring en hopelijk komt alles gauw goed voor iedereen.

17. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Loslaten....heel moelijk ja.
    Ik probeer het wel. Heb de eerste 11 maanden daarom ook geen ovu-testen gebruikt en niet getempt. Maar ja, je blijft er in gedachten toch mee bezig. En dat kun je moeilijk zomaar uitschakelen. Ik ben deze maand toch maar wel met ovu-testen en tempen begonnen om te weten of ik een eisprong heb en die heb ik gelukkig :)

Maar ja, aan de ene kant zijn er volgens mij heel wat meiden zwanger geworden terwijl ze er dagelijks mee bezig zijn. Neem bijvoorbeeld het NOD-forum. En aan de andere kant hoor je weer dat er vrouwen zwanger worden net in die maand dat ze er niet mee bezig waren.

Ik weet het niet...

18. puzzcat24

Meid dat een streepje lichter word betekend echt niet altijd dat het een mk word hoor
    Ik zou naar de dokter gaan om hulp en bloedafname om het uit te sluiten
    Niet zelf gaan dokteren

19. puzzcat24

Het NOD forum is niet om er elke dag mee bezig te zijn
    Ik zit er al maanden bij
    Het is een vrouwen kwebbel topic over vanalles
    Dat je het aan de eind van de cyclus hebt over je nod dat is niet dat je er te obsessief mee bezig bent
    Ga er eens heen want het is erg gezelli
    Want als je kijkt naar andere landen dan zie je oorlog,honger en armoede die mensen bevallen bijna elk jaar
    Dus ja tot hoever is stress een factor?

20. PaulineO

PaulineO Lid

18 nov 2008
    5
    0
    0
    Historicus
    Huizen
    Deels hoop ik dat ook nog steeds hoor, maar volgens de verloskundige zijn de tests zo goed tegenwoordig dat die het gewoon niet fout hebben en een lichter streepje betekent dan gewoon minder hormoon, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik wilde de test juist doen om mezelf een beetje gerust te stellen, dat het echt gelukt was.... Dus dat pakte ietsje anders uit....

Deel Deze Pagina