misselijk , niet zwanger, rara hoe kan dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniem28, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ervaring met wel heel misselijk zijn, begint in de ochtend en gaat heel de dag door, maar toch niet zwanger te zijn?

Ik heb dit nu al voor de 2de ronde, en het is echt heel irritant!
    Ik zit kokhalzend achter mijn oc, heb ook erg last van hoofdpijn, vorige ronde test bij de ha laten doen, was negatief! Deze ronde weer gewoon ongi geweest, dus ja ga ervan uit dat het ook deze ronde weer niet raak is, maar wat kan het dan zijn??

Iemand ervaring??

2. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Hoii, het zou de spanning kunnen zijn die het proberen zwanger te raken met zich meebrengt. Ik weet niet of jij er ook bijna dag en nacht mee bezig bent, maar dat kost veel engergie en brengt veel spanning met zich mee elke maand. Ik zit nu in de derde ronde (ben zaterdag ongesteld geworden), maar merkte aan mezelf dat ik er teveel mee bezig ben..wat logisch is.. Ik heb besloten het maar op ze beloop te laten en we zien vanzelf wel wanneer het raak is. Ik teste ook voor me nod..kon het gewoon niet laten..maar als het dan negatief was bleef ik toch malen dat het wel eens tevroeg kon zijn blalblabla..en uiteindelijk toch weer ongesteld natuurlijk..pff ik werd daar zo moe van. Heeel verhaal, maar miss is dit ook de reden van jou misselijkheid.

3. giraf

giraf Niet meer actief

Griep? Spanning? Stress?

4. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het kan wat spanning zijn, zeker vorige maand, maar afgelopen maand (afgelopen maandag) , toen wisten we al dat het niet raak was, dus had me ook helemaal op de ongi voorbereid, mijn man is toen namelijk ruim 2 weken ziek geweest, dus hebben toen niet genoeg kunnen klussen zeg maar! Dus ja deze maand vind ik het zo raar... ja griep denk ik ook niet dat het echt is, ofja nog geen koorts zeg maar, temp is ook nog gewoon goed... Stress, ja dan zou het stress van thuis moeten zijn heb namelijk een hele makkelijke baan, alles wat vandaag niet komt, komt morgen wel zeg maar! Dus dat is natuurlijk wel fijn... Ja het si heel lastig... het bedreft ook wel een beetje de pret, omdat ik me eigen zo voel weinig zin er in, etc... dus dat maakt het wel moeilijk! Gister geklust, en werd gewoon tijdens zo ontzettend misselijk :(.. moet ook zeggen dat het gisteren ook wel een beetje pijn deed, leek wel of mjn bm heel laag zat? kan dat komen omdat ik nog maar net ongi ben geweest?

5. MamsVanRobin

Klote als je je zo voelt zeg :(, maar dan kan het de laatste keer daar niet aan liggen..of miss is het nog steeds de stress omdat het niet gelukt is...de teleurstelling en de vraag of het komende maand dan wel een keer gaat lukken. Griepje als je geen koorts hebt..nee..denk dat dat het ook niet kan zijn..zeker omdat je het al een tijdje hebt. Net als je werk, als er daar niet veel aan de hand is..is die kans ook klein. Heb je het voor de rest druk, veel aan je hoofd?? (behalve de stress van het wel of niet zwanger :p) Ik weet wel, dat ik mezelf de laatste tijd ook erg beroerd voel en met vlagen misselijk..waarschijnlijk is het bij mij een combi van me schildklier (veel moe zijn) en de stress die ik dus had (en probeer :p minder te hebben) van het wel of niet zwanger zijn/kunnen raken. Heb je thuis veel dingen aan je hoofd?? En hoelang zijn jullie ermee bezig nu, 2 maanden??

6. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten nu in ronde 7... Dus we zijn al een tijdje bezig, heb geen pil gehad, maar een spiraaltje.. Dus ja dat scheelt ook nog eens volgens mij, ben wel ontzettend moe, kan nu gaan liggen en dan slaap ik tot morgen vroeg zo voel ik me! Echt misselijk, hoofdpijn, en ik heb wel sinds een paar dagen over heel mijn lijf jeuk, heb geen andere douchegeld ofzo, haha! Ja nee ik zou niet weten wat ik thuis aan mijn hoofd moet hebben, we hebben alles prima voor elkaar overal tijd genoeg voor dus niet alleen maar haaast dagen,. dus ja ik snap er niks van waar het vandaan komt... Bedankt voor jullie reacties!

7. MamsVanRobin

Ik heb ook een spiraal gehad en heb hem er ongeveer een jaar geleden uit laten halen, sinds een paar maanden heb ik pas weer een redelijk normale cyclus.. Dat met die moeheid heb ik ook, gewoon de heledag kunnen slapen :( Gelukkig is het thuis allemaal op orde en hoef je je daar niet druk over te maken. Hoop dat je je snel wat beter voelt, anders miss ff een bloedtestje laten doen bij de dokter..miss komt daar wat uit. Succes!!

8. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is bij jou een redelijke cyclus? Ik heb een cyclus van 24 a 25 dagen, komt ook iedere maand zo uit! Nou het rare is, is dat het niet 2 rondes los van elkaar komt, maar al vanaf vorige ronde zo is, en het is eigenlijk niet weg geweest tot op de dag van vandaag! Dat vind ik er zo raar aan.. Ben bij de HA geweest, maar weet er geen raad mee en wil niet testen :(

9. 78Daantje

78Daantje Lid

12 apr 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, heb je je hele cyclus last van misselijkheid? Ik zie in je banner da tje bijna je eisprong krijgt.....toen ik gestopt was met de pil was ik steeds rond mijn eisprong misselijk, dat duurde vaak van een paar dagen ervoor tot paar dagen er na...heel raar.
    Mischien kan het daarmee te maken hebben?

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ongeveer een half jaar na het stoppen begon bij mij opeens PMS iedere maand, wat ik nog nooit eerder had gehad. Paar dagen voor menstruatie misselijk, moe, prikkelbaar, last van darmen en borsten. Heel irritant, maar het verdween altijd binnen een dag als het bloeden begon.

Na mijn miskraam werd het veel erger en was ik iedere keer misselijk vanaf een 2-3 tal dagen voor eisprong tot aan ongi. De laatste paar dagen voor ongi waren altijd afzien: erg moe, veel last van darmen, kokhalzen en zelfs spugen :(. Een paar keer zelfs ziekgemeld van mijn werk. Heel erge PMS dus...

Misschien dat je nu sinds 2 ronden echt helemaal ontpild bent?

De eerste ronde dat we er voor gingen namen verdween de misselijkheid 4 dagen voor NOD opeens en voelde ik me erg goed (wat ik normaal voor NOD dus nooit had), het bleek raak te zijn... (helaas kwam misselijkheid in volle hevigheid terug vanaf 5 wkn)

Sterkte! Ik hoop dat je je snel beter voelt of op zijn minst misselijk om een leuke reden!

11. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daantje, nee ik ben heel mijn cyclus misselijk dat is het rare eraan.. vorige ronde is het gekomen NA mijn ongi, ik was 1 dag niet meer ongi en toen is het komen opzetten, en niet meer weg geaan tot op de dag van vandaag!

@Kache, Ja ik heb ook soms spugen, duizelig, hoofdpijn, buikpijn, misselijk.. Het kan bij mij geen ontpillen zijn, heb namelijk een spiraaltje gehad, schijnt toch anders te zijn. Verder vind ik het raar, omdat ik het mijn gehele cyclus heb, dus niet vanaf eisprong tot aan ongi. Ik heb het de vorige ronde ook NA mijn ongi gekregen en het is niet meer weg geweest.. En dan hoor je links en rechts wel eens ooit van ja ik ben nog 3 maanden ongi geweest tot dat ik erachter kwam dat ik zwanger was.. ja dat vind ik allemaal moeilijk! Maar ja als ik alles zo na ga lijkt het zo op een zwangerschap... dat is het rare.. ik weet het allemaal niet!

12. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon PMS had ik ook altijd.

13. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    en wat kun je daar aan doen?

14. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    In principe niet veel. Lang leve hormonen ;)

Mogelijkheid 1 is weer aan de pil, mja das lastig zwanger worden.

Wat bij mij op eengegeven moment hielp warende etos zwangerworden capsules. Daar zit vitex agnus castus in wat je hormoonhuishouding stabiliseerd. En je vruchtbaarheid bevordert dus 2 vliegen in 1 klap als het werkt.

Ik heb jaren zonder pil gedaan en de bijkomende misselijkheid de week voor NOD gewoon accepteerd. Maar lees net dat je er de volle maand last van hebt. Dat lijkt me wel erg balen!

15. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ja dat is mijn probleem gewoon heel de cyclus, daarom heb ik ook niet gedacht aan PMS. Ja weet je wat het is, de etos pillen heb ik geprobeerd, maar daar werd ik nog zieker van! Misschien die van VSM gaan proberen... VSM puur mama, daar hoor ik meer verhalen over.. Ja ik krijg ook minder zin in klussen, want lig dan ook kokhalzend, niet zo smakelijk.. kijk als het 1 weekje was dan neem ik het ook voor lief, haha

16. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    In die van VSM zit geen Vitex ;) dus vitamine gezien wel goed hebbik ook geslikt maar zal niets voor je hormoonhuishouding doen.

Je misselijkheid kan gewoon verschillende oorzaken hebben. Verstoorde hormoonhuishouding vind ik als je net gestopt bent met de pil de meest voor de hand liggende, maar kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon een sluimerend griepje onder de leden hebt die niet door wil breken. Maar het kan ook zeker zijn dat je jezelf voor de gek aan het houden bent door de spanning en gewoon wat wilt voelen en hopen enz(the mind is a powerfull thing).

Hoe dan ook. Als j er veel last van hebt even naar de huisarts.

En in tussentijd zou je gember kunnen gebruiken tegen de misselijkheid. Hoe dan ook hoop ik dat het snel over gaat voor je.

17. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, nou ja die etos pillen kan ik niet tegen, heb ik al geprobeerd, maar ga dadelijk naar de drogist ff rond kijken, haha :)

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nou klinkt het alsof zwangerschap de enige reden van je klachten kan zijn :D

er heerst van alles, klinkt mij in de oren alsof je iets hebt opgepikt. of idd pms of spanningen.

19. MamsVanRobin

Zit de laatste 2 maanden op 28 dagen, daarvoor niet echt bijgehouden eigenlijk...daarvoor heb ik het eigenlijk niet echt bijgehouden..weet wel dat ik onregelmatig was...

20. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Hoi Je zegt ook dat je veel hoofdpijn hebt, als dat samen gaat, kan je ook misselijk zijn van de hoofdpijn, heb ik ook heel vaak. Is een migraine achtige hoofdpijn. Is meestal ook hormoonafhamkelijk. Kabn door het stoppen met de pil zijn dat je lichaam mioet wenen of zoals iemand anders aangaf vanwege de eisprong.

Deel Deze Pagina