Heey meiden, Deze maand willen we er voor gaan om te proberen zwanger te worden. Nou wil ik alleen heel graag nog paar kilo's eraf voordat ik zwanger ben. Ik weet dat lijnen tijden de zwangerschap heel slecht is en ik vroeg me af of dat in de periode ervoor (dus nu) ook al slecht is? Heeft iemand anders misschien tips om dan op een gezonde manier af te vallen zonder een streng dieet zodat ik toch alles binnen krijg wat ik binnen moet krijgen? Ik zit hierdoor niet lekker in mijn vel want het lukt me totaal niet om al het lekkers te laten staan Hopelijk heeft iemand een goede tip voor me! Groetjes
Tja, het is jammer dat je het moeilijk vindt om al het lekkers te laten staan! Want als je dát zou doen, maar wel drie gezonde maaltijden per dag zou nemen, plus twee keer 1 stuk fruit als tussendoortjes, dan zou je waarschijnlijk wel alle voedingsstoffen binnenkrijgen die jij en een evt. ebryo nodig hebben, terwijl je minder caloriën binnenkrijgt. (Meestal is "al het lekkers" eigenlijk extra, dus ook als je niet zwanger wilt worden een van de eerste dingen om te veranderen als je af wilt vallen. Tja, íedereen weet het, maar stiekum wil niemand het weten... ) Gelukkig krijgt een embryo in het begin nog geen voedingsstoffen van jou, maar leeft hij vooral van de voedingsstoffen die in de eicel opgeslagen lagen. Zo lang je niet weet dat je zwanger bent kun je dus gewoon lijnen, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de vraag of je wel genoeg van bepaalde voedingsstoffen binnenkrijgt voor een embryo. (Al zou ik persoonlijk wel een multivitamine voor zwangeren slikken, i.p.v. alleen foliumzuur.)
Lijnen is niet goed tijdens je zwangerschap maar toch kan je wel afvallen door gewoon gezond te eten. Hier blijkt de truuk te zijn om elke 2-3 uur iets (gezonds!) te eten en nu vliegen de kilo's eraf.
Gezond eten en bewegen en "al dat lekkers" idd laten staan. Als tip, ook voor als je straks zwanger bent. Elke dag of elke 2 dagen groente en fruit in kleine snackstukjes snijden en in een bakje in de koelkast zetten. Als je zin hebt om te snacken pak je een van de bakjes en een vorkje en gaat lekker prikken. Is veel lekkerder(naar mijn mening) dan al dat vette spul waar je dik van wordt en eigenlijk niets toevoegd aan je lichaam. Verder noten halen en een kraker. Je kan dan niet alles naar binnen gooien omdat je moet kraken en ook noten zijn weer gezond en lekker. Plus van die snacks ga je je weer biet zo zwaar voelen om te bewegen. Bovendien helpen die snacks geweldig tegen de misselijkheid in het begin vd zwangerschap. Dus gezond, lekker en het werkt ook nog eens! Wat wil je nogmeer? Ow ja en dingen als chips enz gewoon niet kopen kom je niet in verleiding en pak je als alternatief al snel wat fruit, groente of nootjes. Succes
Ik zou zeggen probeer vooral wat meer te sporten, ik heb horen zeggen als je zwanger bent met een goede conditie is ook weer een plus punt... Ik ben dit jaar al 15kg afgevallen. Maar ben misschien geen goed voorbeeld, ik heb jaren zitten dieten zonder resultaat, en het net nu alles laten varen, ik eet weer waar ik zin heb... Na jaren lijnen is volgens mij gezonder eten een automatisme geworden en je houd het veel beter vol als je toch af en toe eens mag zondigen... Verder ben ik weer volop beginnen sporten, 2x spinning in de week, 1x gewoon fitnessen of bij goed weer een fietstochtje na het werk... Dat sporten heeft het voor mij echt gedaan denk ik... Ik zou zeggen probeer gewoon gezond te eten, veel groenten en fruit, als je extra beweegt verbrand je ook wat meer calorieën als je dan heel af en toe eens een koekje pakt, kan toch echt niet zo'n kwaad? En blijf volhouden het kan zijn dat je niet direct begint af te vallen, raak dan niet ontmoedigt...
Wat een slimme tip! Ik kan soms echt wel een paar handjes noten wegkanen (uit een zakje dus!), maar op deze manier gaat dat veel minder snel!
Super bedankt voor alle tips!! Ik zal idd gewoon geen chips e.d. meer in huis halen. Ik zal proberen gezonder te eten en elke dag met de hond een grotere ronde te lopen als normaal. Hopelijk ga ik dan ook lekkerder in mijn vel zitten. Heel erg bedankt!
je kunt gewoon dieten tot je zwanger bent hoor. mijn tweede was ongepland, ik deed weihjt watchers en was 12 kilo afgevallen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. kon volgens de vk echt geen kwaad.
Ik vind Yvonne Lemmers en South Beach erg fijn. Afvallen gaat goed en je hoeft niet op een houtje te bijten, verre van zelfs. Je hoeft geen calorien te tellen en eet gewoon alles van de groene lijst tot je vol zit. Makkelijk zat. Succes!