Oooh.. Ik heb echt jullie hulp en wijsheid nodig! Mijn man en ik zijn sinds eind februari van dit jaar bezig met het krijgen van een kindje. Maar omdat ik erg onregematig ongesteld ben, was het erg lastig om te 'plannen' wanneer we seks moesten hebben. Nou ben ik begin juni 2013 gestopt met de pil. Ik heb van 1 tm 7 november een hele heftige ongesteldheid gehad (veel rood bloed, krampen, misselijkheid, rug en hoofdpijn). Daar was ik heel blij mee omdat ik daarvoor eigenlijk geen échte ongesteldheid had gehad, zo voelde het althans niet (meestal maar een paar dagen, wel wat kramp en meestal 'oud' bloed). Maar nu heb ik sinds 1 december, deze maandag dus, last van af en toe wat lichtbruine afscheiding lijkt het wel (ook gepaard met pijnlijke tepels, waar ik in mijn hele leven nog geen last van heb gehad, en ik ben ontzettend emotioneel). Dat vind ik gek want voordat ik met de pil begon was ik altijd heel onregelmatig ongesteld en sinds juni 2013 ben ik het alleen nog maar om de 2 a 3 maanden geweest. Kan het zijn dat ik nu, ook al heb ik dat bijna nog nooit gehad, een regelmatige cyclus krijg? En mag ik deze bruinige afscheiding meetellen als een ongesteldheid? Ik wil eigenlijk heel graag naar de dokter maar ik ben nog geen jaar bezig en de vorige keer dat ik haar er naar vroeg was het enige dat ze te vertellen had dat ik moest afvallen. Ben inmiddels 10.50 kilo kwijt en weeg nu 92 kilo maar ik durf gewoon bijna niet terug omdat ik bang ben dat ze vind dat ik nog veel te zwaar ben... Kunnen jullie mij ajb helpen?
Bruine afscheiding is oud bloed en dus geen ongesteldheid. Zo zie ik het. Verder zou ik naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd. Knap dat je al 10,5 kilo kwijt bent! Je zegt dat je in juni 2013 gestopt ben met de pil.. Dat is inmiddels al 1,5 jaar terug toch? Dan is informeren of een doorverwijzing vragen niet erg hoor. Ik werd met 10 maanden doorverwezen.
Hi Appeltje, ongeveer zelfde schuitje hier, ruim 4 jaar geleden al gestopt met de pil. Allemaal goed gegaan tijdje stress gehad met kopen van een nieuwe huis waardoor ik ongeveer 10 maanden onregelmatig ongesteld was maar dat is middels weer teruggekeerd. Duur van de cyclus is per maand anders. Gemiddeld zit dit op de afgelopen 6 maanden op 33 dagen. Vorige maand dacht ik zwanger te zijn terwijl we er niet mee bezig waren, precies gevreeen rond de eisprong maar mijn ongesteldheid bleef uit 37 dagen. Sinds dien hebben we een echte poging gedaan maar ook met de onregelmatige ongesteldheid naar de dokter geweest en heeft mij nooit iets verteld over afvallen. Tuurlijk het is gezonder voor jezelf en het kindje maar ik heb zoveel mensen in mijn omgeving gezien die 10 tallen kilo's meer wegen. Voordat je met de pil begon was je ook wat forser dan het gemiddelde? Ik wel maar dat liep allemaal goed.
@Mnndyyy het is per lichaam en persoon afhankelijk of je moet afvallen. Ik zit in een gezonde bmi en loop in het ziekenhuis, ook bij mij houden ze het vetpercentage in de gaten, want het kán van invloed zijn.
He meiden! Bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad nu 1.5 jaar geleden. De dokter had ook gelijk, er kon/moest ook wel wat vanaf en volgens mij heeft overgewicht ook invloed op de vrouwelijke hormonen. Als deze bruine afscheiding geen ongesteldheid word dan moet ik gewoon eigenlijk echt even langs de dokter. Wat kan dat oude bloed dan zijn? Een foutje? Of een voorbode van een ongesteldheid?
Hey dame, mijn advies, laat je gewoon even nakijken. dit kan nooit geen kwaad. je mag na de dokter gaan als je een Jaar bezig bent. Dit ben je nu he. Als je onregelmatig ongesteld ben, hier zijn allemaal oplossingen voor. Om dit op orde te krijgen. Overgewicht is inderdaad niet fijn, maar er zijn wel meer vrouwen op de wereld die overgewicht hebben en zwanger worden. als jij je niet op je gemak voelt bij je huisarts. Dan vraag je toch een andere arts een vrouwelijke bijvoorbeeld. Ik bedoel je moet je op je gemak voelen desondanks je een beetje voller bent dan een ander. dus doe niet zo gek en schaam je nergens voor. ga naar de dokter en laat je doorverwijzen. Als je nog meer advies of steun nodig hebt, mag je mij altijd een privé berichtje sturen. succes meid you can do it!
Klopt dat het per lichaam anders is maar jopen dat het lukt Appeltje! Wens je heel veel succes en hoop dat het mogelijk innestelingsbloed kan zijn
@ Naturel; Haha, inderdaad heeerlijk die onduidelijkheid!! @ Mama007; dankjewel voor je advies! Misschien ga ik toch maar een andere arts zoeken, zit er steeds tegen aan te hikken.
Appeltje, ik begrijp je twijfels en vragen heel goed. Ik kan alleen aangeven wat bruine afscheiding bij mij betekende en dat was dat mijn menstruatie er binnen een paar dagen aan zat te komen, inclusief gevoelige borsten/tepels. Dit heb ik ook pas na ruim een jaar gestopt te zijn met de pil meegemaakt. Zoals je nu aan mijn banner kan zien ben ik er net achter dat ik zwanger ben, en het eerste wat uitbleef was de bruine afscheiding (en natuurlijk de menstruatie). Ik zou het een paar dagen (max 4) afwachten, komt er dan niets dan even overleggen met je huisarts hoe je dit op moet vatten. Succes en sterkte!
Haha, je zult het niet geloven maar ik ben net ongesteld geworden! Niet waar ik op gehoopt had maar toch wel een kleine doorbraak (letterlijk en figuurlijk haha)!!