Innestelingsbloeding? Hoe lang daarna testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tilly08, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi!

Ik zit vandaag op 10dpo en had zojuist een kleine maar duidelijke hoeveelheid oud bloed en slijmvlies weggeveegd. Kan dit van een innestelingsbloeding zijn? Ik heb dit in andere rondes nog nooit eerder meegemaakt en spot normaal gesproken nooit van te voren.

Gisteren had ik meerdere keren sterke steken steeds op dezelfde plek waar ik me zorgen over maakte ivm eerdere bbz.

Hoe snel na innesteling vind een eventuele innestelingsbloeding plaats? Is dit meestal meteen of iets na de echte innesteling? Zou het kunnen dat de steken van gisteren de innesteling was en ik vandaag daarvan bloed? Of betekend vandaag bloeden ook vandaag innesteling?

Ik heb vandaag getest maar die was negatief. Hebben jullie een innestelingsbloeding meegemaakt? Hoe lang daarna heb je positief getest?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een innestelingsbloeding is zeldzaam en komt vaker niet dan wel voor. Hier nooit een innestelingsbloeding gehad. Het kan ook een tussentijdse bloeding zijn of een voorbode van je menstruatie. Ik zou het dus even afwachten, succes!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Bruin is oud bloed, wat betekent dat de bloeding al wat dagen oud is.
    Dit kan innesteling zijn geweest van wat dagen daarvoor.
    Het kan nog afkomstig zijn van je eisprong of zelfs nog wat oud bloed van je vorige ongi wat er nu uitkomt doordat je progesteron daalt (en je ongi wordt).

Hoe lang is je lf normaal en hoe weet je zeker dat je nu op 10 dpo zit?

Bij mijn was oud bruin verlies op 9-10 dpo altijd teken dat mijn menstruatie eraan kwam.

Op zich kan je 2 dagen na de innesteling met een vroege test al positief testen.

4. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad gelezen dat innestelingsbloeding zeldzaam is en zo´n 20% van de tijd voorkomt. Vandaar dat ik hier even kom vragen en probeer inderdaad geen valse hoop te hebben, bedankt dat jullie reageren.

@RoGiJuLi ik ben redelijk zeker dat ik op 10 dpo zit ivm duidelijk positieve ovu test op cd15, negatieve test op cd16 en een temperatuurverhoging vanaf cd17. M'n normale LF is 12 met soms een uitschieter naar 13 of 14. Sinds eergisteren is mijn temp wel ietsje lager dan de dagen ervoor maar ik word sinds dan ook steeds veel te vroeg wakker dus ik heb geen idee of het ligt aan een daling van mijn progreterone level of omdat ik minder slaapuren maak. Goed om te weten dat dit bij jou gewoon een voorteken was van een opkomende ongi, en bedankt voor de uitleg van oud bloed van de vorige cyclus. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar het is opmerkelijk hoe je als je probeert jezelf geen valse hoop te geven en niet normaal niet aan symptoom spotten doet je toch meteen begint te twijfelen als je lichaam iets nieuws verzint :p

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.233
    17.248
    113
    Ik heb in mijn eerste en derde zwangerschap wat (bruin) bloed verloren, maar dat was beide keren nà de positieve test. De eerste keer vanaf 10DPO en de tweede keer vanaf 5,5 week.

6. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Herkenbaar... :rolleyes:
    Vooral dat je denkt, dit voelt wel echt anders dan normaal voor mn menstruatie (zou het dan tóch......) en vervolgens word ik gewoon ongesteld..pfft

7. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Haha ja, sorry dat jij dit ook hebt maar fijn dat ik niet de enige ben

Believe89 vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe is het nu?

9. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Lief dat je het vraagt! Ik had vanochtend (12dpo) wat leek op een hele lichte positieve test maar bij herhaling vanmiddag was er niets te zien. Voel me heel erg alsof m'n ongi eraan komt morgen dus ik denk dat ik gewoon door ben naar de volgende ronde. Bedankt voor het advies en de ervaringen!

Deel Deze Pagina