Hallo allemaal, Toevallig zit ik nu ook al een week op internet te surfen over symptomen van zwangerschap. Ik moest namelijk ongeveer een maand geleden overstappen op rivigedon, de vervanger van microgenion 30. Verder geen opmerkelijke dingen bij de apotheker gehoord, dus ik ben na mijn laatste microgenion-strip en menstruatieweek gewoon verder gegaan met een rivigedon strip. Bij de tweede rivigedonstrip heb ik de eerste dag dat ik de pil weer moest nemen een microgenion-pil genomen. (Ik was mijn strip vergeten en microgenion had ik als enige reserve bij mijn vriend liggen.) 4 dagen later, in de eerste week van mijn strip, ben ik een pil vergeten (dinsdagavond). De volgende dag heb ik 'm pas weer 's avonds op de gebruikelijk tijd ingenomen. Donderdagochtend (raar maar waar) kwam ik er pas achter dat ik die van dinsdag was vergeten! Ik had de zondag daarvoor nog gemeenschap gehad, dus zit me nu ook telkens af te vragen hoelang spermacellen in je baarmoeder kunnen blijven leven. Ik heb de dokter gebeld en die zei dat ik maar moet afwachten omdat ik een risico loop. Het gekke is, het is nu ong. anderhalve week geleden is dat ik bevrucht zou kunnen zijn en ik heb nu al opvallende klachten; buikpijn, rugpijn, maagzuur, af en toe misselijk, verstopping van de darmen, pukkeltjes, temperatuurverhoging.... Ik moet m'n menstruatie afwachten en een test is volgens mij nu nog niet helemaal betrouwbaar. Maar wat ik me afvraag is of het normaal is dat je dit soort klachten al in zo'n vroeg stadium krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het aan de nieuwe pil kunnen liggen, of ben ik misschien niet goed overgestapt door pas na mijn menstruatieweek met de nieuwe pil te beginnen?? Misschien kan iemand me hier wat meer uitsluitsel over geven..En excuses voor de lange mail!
Waarschijnlijk ligt het aan de pil. Ben zelf een paar maanden geleden ook moeten overstappen naar rivigedon. Sinds die tijd heb ik een vreselijk opgezette buik. Zal binnenkort de ha bellen, hoor namelijk meer klachten over deze pil.
Ik hoop dat je gelijk hebt, dat het alleen aan de pil ligt...Maar is gewoon te belachelijk voor woorden dat je moet overstappen op een andere pil en dat iedereen daarvan zoveel klachten ondervindt. Heb er nu ook idd meer meiden over gehoord. Iemand anders die mij mailde zegt dat ze weer terug is gegaan naar microgenion. Misschien doe ik dat ook wel als ik niet zwanger blijk te zijn en de klachten blijven..