Ik heb het zwaar op mijn werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Karagoz, 14 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Ik heb het zwaar op mijn werk. Ik werk in een verpleeghuis op een pg afdeling als verpleeg ass.

Sinds week 16 heb ik last ven mijn rug en bekken (heupen)
    Zelf heb ik een zwakke rug. Ik ben geboren met een scheve rug. Mijn verloskundige vertelde dat ik aan gepast werk moest doen, geen trappen lopen, niet stofzuigen en niet tillen.

Ik heb met mijn bedrijf arts en teamleider gepraat en ik werk voor 70%, geen zware mensen meer wassen, niet zwaar tillen en geen steunkousen meer. Ik werk 32 uur in de week en het is echt zwaar. Zodra ik thuis ben ga ik koken en gelijk slapen. Heb gewoon weinig energie. En mijn rug doet met de dag steeds meer pijn. Ik kan niet te lang staan of zitten.

Ik mag me niet meer ziekmelden van mijn teamleider om dat ik al een hoog ziekte verzuim heb.

Als ik me toch ziek meld dan krijg ik geen vast contract. Mijn contract loopt af in jan 2007.

Ik heb me gister toch ziek gemeld en heb er geen spijt van. Mijn rug doet zo'n pijn.

Ik moet ook aan me zelf denken en eerlijke gezegd kan het me nu niet meer schelen dat ik geen vast contract krijg.

Ik moest het even kwijt.

liefs layla

2. Judepluut

Judepluut Lid

3 apr 2006
    29
    0
    0
    Leerling-verpleegkundige
    Zwolle
    Jee wat vervelend voor je zeg..Ik ben zelf niet zwanger en ken deze kwaaltjes niet, maar werk wel in de gezondheidszorg..ik weet dus wel hoe zwaar het kan zijn.

Veel sterkte in ieder geval! Het is niet bepaald een gemakkelijke situatie waarin je zit. Heb je het met je partner, familie en vrienden over?

Liefs, Judith

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

@ Judepluut: Ik ehb het met ze er over gepraat en ze vinden het belachelijk!! Ik moet aan me zelf denken en aan de kleine en niet aan mijn baan.

De verloskundige zei dat als ik door ga dat ik bekkeninstabiliteit krijg en dat wil ik niet.

Ik hou van mijn werk maar mijn teamleider stuent me voor geen meter.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, kun je hier geen melding van maken ofzo. Ik bedoel, ze mogen je toch niet dreigen dat als je je nog eens ziek meldt, je geen vast contract krijgt. Zeker niet als je zwanger bent.

5. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik kan het.ik werk ook ook in een verpleeghuis als verzorgende.
    en ik moet zeggen ondanks het goede cao wat ze hebben je leidinggevende houd geen rekening met je.tegen mij zegt ze rustig je hebt geen handicap hoor als ik me moe voel of slap.
    ze stuurt me dalijk als ik over de 20 weken ben voor 4 dagen de nacht in.terwijl al ik al aangegeven heb dat ik dat niet meer aankan.maarja.ik vind dat je in je zwangerschap goed naar je lichaam moet luisteren.
    weet iemand hoe dat zit als je 2o weken bent en nachdiensten moet draaien?in principe mag je dit weigeren toch?

6. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Rachel: ik werk zelf niet in de zorg, maar ik heb van een kennis idd wel eens gehoord dat je, als je zwanger bent en in de zorg werkt, nachtdiensten kunt weigeren. Maar vanaf welke periode dat is? Heb je geen CAO-boekje thuis om het na te kijken?

Layla: Jij ook sterkte ermee ! Groot gelijk dat je voor jezelf en de baby kiest. Zorgen over het werk zijn hartstikke vervelend, zeker als je zwanger bent, maar een gezond kind krijgen, en jij als gezonde mama 'overblijven' zijn veel belangrijker !!

7. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dit zegt de website van de arbodienst.
    Ze mogen jou dus echt geen nachtdiensten laten draaien.

8. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ze moeten niet zo zeiken!!! sorrie hoor maar ziekte tijdens zwangerschap kost de werkgever helemaal niets!!! ze moeten voor vervanging zorgen en dat wordt 100% vergoed!!!

goed dat je voor jezelf hebt gekozen meid!!

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dit is gewoon manipuleren

als jouw VK jou zegt dat je dat niet meer mag heeft hij het maar te slikken

en je dan geen vast contract aan te bieden dat is misbruik maken van de situatie

zou dit zeker melden bij de arbo

meis sterkte met je rug en neem goed je rust bekken instabiliteit is geen pretje (heb het zelf gehad tot in een rolstoel aan toe)
    dus denk goed om jezelf (collega :) )

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Vandaag heeft mijn teamleidster gebelt. Ik mag deze week op de woonkamer zitten bij de mensen, zoals koffie delen en eten geven en dat soort dingen. Dat is wel lekker maar hoe lang ga ik dat doen?

Ze maakt een afspraak bij de bedrijf arts en ik weet zeker dat ik dan weer moet gaan wassen en dat wil ik eigenlijk niet.

Over 3 mnd heb ik pas verlof en dat duurt nog zo lang !!

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Rachel22, bij ons in het ziekenhuis hoef je vanaf 12 weken zwangerschap geen nachtdiensen meer te werken. Ik zou je eigen cao er even goed op na slaan, want elke cao of instelling kan zijn eigen regels/voorwaarden maken.

Kwebbel

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet natuurlijk niet hoelang jij al bij deze baas werkt, of hoeveel (tijdelijke) contracten je inmiddels al hebt gehad, maar hij mag je zeker niet ontslaan omdat je door je zwangerschap vaak je ziek meld, ik vindt het al behoorlijk asociaal dat zoiets al tegen je gezegd wordt zeg.

ik weet niet of er al gesproken is of je contract wel verlengd zou worden voor je in verwachting raakte??

hier heb je en mooie link waarop je ook bepaalde dingen kunt uitzoeken voor jezelf.
    heel veel succes en lekker rustig aan.

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h7zw.htm

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik ben in okt. 2004 komen werken, ik heb een jaar contract gekregen, daarna een verlenging van 3mnd en toen weer een verlenging van 1 jaar. Mijn contract loopt af op 1 januari 2007.

Dat betekend adt ik dan een vast contract krijg of ontslag. Ik kom na mijn verlof en vakantie kom ik in de laatste week van november weer werken en dan moet te horen krijgen of ik blij of weg ga. Als ik weg moet gaan, dan kom ik de volgende dag gelijk niet meer werken. Heb nog genoeg vakantiedagen en ze kunnen dan lekker de pot op!!!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja dan is het idd afwachten of je een contract nu gaat krijgen voor onbepaalde tijd of niet....ik hoop van harte voor je dat je em gaat krijgen, maar er zit niks anders op dan af te wachten of zelf te gaan polsen bij je werkgever of je straks een vast contract gaat krijgen of niet zodat je daar dan toch straks rekening mee kan gaan houden.
    succes :D

15. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    als zwangere vrouw sta je in je recht en idd het kost de werkgever niks. Ik zit sinds vorige week thuis en mijn baas zegt dat ik er van moet genieten. Als zwangere ben je niet meer een nummer, maar echt iemand... Ik heb veel last van bekken klachten, werk in de horeca en mijn baas kan me geen aangepast werk bieden. Dan zou hij naast mij iemand erbij moeten zetten en kost het hem extra geld. Achmea heeft me gebeld van de week en ik heb uitgelgd wat ik had. Veel sterkte en succes zei ze. Ik zou me als ik jou was gewoon ziekmelden, ze mogen je niet ontslaan tijdens het ziek zijn.

succes

knuf juud

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd ziek is ziek, maar ik zou enkel ziekmelden als het gewoon echt niet anders kan, anders is straks het risico groot dat ze idd straks geen vast contract krijgt.

maar ja tegen die tijd zal ze ongetwijfeld wel wat meer weten en weten of ze wel of geen contract krijgt en dan kan ze zich daarvoor altijd nog ziek melden dan krijgt ze in ieder geval nog 100% van het loon.

17. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    het is moelijk als je teamleidster je niet steunt.
    ik heb de arboarts ingeschakeld en die gaf aan dat ze me ging ziek meldden voor 50% omdat het lichamelijk even te zwaar is.zelfs aan zijn beoordeling twijfelde mijn leidinggevende.ik vind dat je dan wel erg ver gaat.dan krijg je officiele toestemming doen ze nog moeilijk.
    er is niet veel begrip voor de zwangere vrouw tenzij ze hetzelf zijn. :(

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb ook een scoliose, en hield het lopen ook niet meer vol, heb me 2 dgn ziek gemeld moest nd bedrijfsarts en kreeg aangepast werk.
    Voor jou is het wel klote dat je contract niet word verlengt, grof eigenlijk, maar denk aan je rug en je baby!!!!
    die zijn belangrijker als je baas!!!!!!!!!!!!!!

19. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

Rachel, je mag nachtdiensten weigeren vanaf week 12!!
    Ik hoef ze ook al niet meer te draaien.

20. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik werk ook in een verpleeghuis op een somatische afdeling.
    Voordat ik zwanger werd vond ik het lichamelijk al zwaar, nu ben ik gewoon helemaal munt als ik thuiskom, het is lichamelijk en dan 32uur te zwaar.
    Vorige week gesprek met teamleidster gehad, moest maar meer hulp vragen van collega's en dat ik niet zo aan moest stellen, ik moest nog zo lang tot mijn zwangerschapverlof!
    Soms weet ik ook niet meer wat ik moet doen, ben nu ook heel makkelijk dat als ik me niet goed voel ik me ook gewoon ziek meld!
    Moeten ze maar iets meer begrip tonen.
    En doe nu ook gewoon rustig aan hoor, als ik normaal 5 mensen was was ik er nu doodrustig 2..
    Het is mijn lichaam toch :oops:

Deel Deze Pagina