Pff worden jullie ook zo moe van die vraag? Ik denk dan: "Ben morgen 39 weken HOE MOET IK HET WETEN??!!? het kan vandaag, het kan morgen, het kan over 3 weken!! Laat me met rust." Allemaal vage kennissen en bekenden vragen het ineens (familie en vrienden soms ook, maar daar kan ik het ook wel van hebben). Ik reageer (als het per chat of whatsapp etc is) niet eens meer. Het voelt alsof je je de hele tijd in de gaten gehouden wordt. Mensen willen natuurlijk allemaal vinger aan de pols houden, want als het zover is willen ze een nieuwtje niet missen. (ze vragen bijvoorbeeld niet: "hoe gaat het met jou en de baby/buik?") Herkenbaar? Haha t zijn vast de hormonen... Ik hoop dat het snel voorbij is!
Ach ze zijn gewoon net zo benieuwd als jullie moet je maar denken Liever dit dan dat ze helemaal geen interesse tonen toch? Zelf overigens geen "last" van gehad want ben bevallen met 36 weken
oooh vreselijk!! werd er helemaal gek van.. Het is lief bedoeld, maar het is net alsof ze denken dat je het zelf in de hand hebt.. Maar als je de telefoon niet opneemt komt er gelijk een sms achteraan: Waarom neem je niet op? Ben je aan het bevallen? zucht..
Haha die vraag krijg ik ook wel vaker, maar kan me er niet druk om maken. Vind dei mensen wat denken te weten dat er een jongetje in mijn buik zit want ik raag naar voren veel erger, tis namelijk een meisje. Als ik dat dan zeg moet je ze nog zien kijken zijn ze bijna beledigd.
'Moet' je eens in onerstaand topic kijken Maar goed, de meesten zullen dit vragen uit gemeende belangstelling, maar na 100x dezelfde vraag, word je daar wel een beetje flauw van hè?
Zou het niet komen omdat de vraag zovaak gesteld wordt? Daar werd ik gek van, iedere keer dezelfde antwoorden geven. Maargoed beter dat ze interesse tonen dan helemaal niet. Zo belde mijn vader mij destijds iedere dag...nog niet bevallen? Euhm pap geloof me je bent de eerste die het hoort als je kleindochter geboren is...de beste man bedoelde het goed
Ha thanks, voel me al opgelucht dat ik niet de enige ben die het vervelend vindt die vraag te krijgen Gedeelde smart is halve smart, is het niet
ik weet wel dat mijn moeder toen ze zwanger was van mij er gek van werd ik werd een maand na datum geboren dus dan krijg je vraag heel vaak ben benieuwd of ik er ook last van ga krijgen
Ik snap je helemaal! En ik zie er nu al tegenop! Aan het einde vd zwangerschap van mijn eerste ( liep ook nog eens 2 weken over tijd ) kreeg ik de vraag con-stant. Niet alleen in het echt, maar over hyves, sms, telefoon, mail. Ik werd er niet goed van! Heb toen een wiewatwaar op hyves geplaatst met ( ff opgezocht en gekopieerd : Heerlijk!! Vier dagen overtijd alweer.. Ohh en.. Krabbels zijn natuurlijk welkom! Erg leuk om te weten dat er zoveel mensen aan me denken! Maar krabbels met: NOG NIET, of SCHIET IS OP enz, verwijder ik.. Gooi het maar op mn hormonen, maar ik word er lichtelijk chaggerijnig van! Wachten duurd voor ons ook zoó lang nu, en dan is zo'n krabbel niet echt leuk! Hopelijk nog even goede vriendjes .. Liefs van een zenuwappige nieuwschierige a.s mama! @ HOme. 21 okt 2009, 11:57 Daarna was het klaar met die irritante berichtjes.
Ik vond de interesse eigenlijk wel leuk. Zelf vraag ik ook wel hoe lang iemand nog moet en eigenlijk krijg ik altijd wel gewoon de uitgerekende datum met een glimlach te horen. Misschien is de irritatie streekafhankelijk?
Dat vind ik niet echt interesse tonen! Tenminste als het net zo is als mij. Dat mensen echt zeiden: Goh loop je nog, schiet eens op joh! Of: jeetje, ga eens bevallen man. Interesse tonen vind ik meer: Goh hoe is het?
Als er shirts gemaakt kunnen worden met equalizers (van die dingen die op de beat van de muziek bewegen), dan moet een shirt met zwangerschapsbanner toch ook wel mogelijk zijn? Ik ben; 39 weken + 1 dag zwanger. Iedereen ziet het meteen, ideaal
Dat vind ik dan weer een andere toon dan degene waar de ts het over heeft. En daar heb ik op gereageerd. Hoe lang moet je nog? Vind ik echt geen rotopmerking.
Ik liep op een warme dag, 1 week voordat ik uitendelijk bevallen ben.. Dus was iets van 39+5 ofzo. Strak jurkje aan, grote pukkel aan de voorkant. En dan: Ben je nog niet bevallen?? Jawel maar ik loop met een nepbuik. Of: Moet jij niet nu bevallen? Ja ben ik ook mee bezig, maar ff tussen de weeën door boodschappen doen. Multi-tasken he.
nee, dat is ook geen interesse tonen. De opmerkingen van ts vatte ik niet echt zo op als hoe het tegen jou gezegd werd. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.
Ik vind het een groot verschil of iemand aan je vraagt: hoelang moet je nog?"of dat iemand zegt: "ben je nou nog niet bevallen!"of "ga eens bevallen joh!" Die 2 laatste slaan nergens op maar de eerste vind ik puur belangstellend. En ja dat je die vragen dan zat bent kan ik begrijpen als je het 100x op een dag hoort hoor maar het is na je bevalling over en mensen zijn gewoon benieuwd En liever dat dan dat ze niets tegen je zeggen toch? Ik wil wel met je ruilen hoor, ik krijg vragen wanneer komt er een 2e?, die vind ik pas brutaal Maar ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten meid!