Hallo, Ik zit te denken om misschien een waterbevalling te doen of in iedergeval de weeen opvangen in een bad. iemand ervaring? En wat zijn de voor en nadelen?
Ik wil ook graag een bad bevalling. Of inderdaad in ieder geval de weeën opvangen in bad. ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik ben niet bevallen in bad, heb wel een deel van de weeen erin opgevangen. Ik vond het vreselijk, de pijn werd veel heviger en ik miste echt het lopen. Ik vang mijn weeen het makkelijkst lopend op. Maar een vriendin van mij heeft haar hele bevalling in bad gedaan en vond het geweldig, zij raadt het iedereen aan. Het is dus echt heel persoonlijk en alleen ervaring leert denk ik.
Na het breken van mijn vliezen kreeg ik een weenstorm en in het ziekenhuis mocht ook even in bad, echt verschrikkelijk, kon mij geen fijne houding aannemen en de pijn werd veel heviger. Was er na 15 minuten weer uit. Het is per persoon verschillend maar je kan hem altijd huren/ aanschaffen en wanneer het niet comfortabel genoeg is of als het niet zo is als je gehoopt had kan je er altijd weer uit.
Ik wou heel graag in bad bevallen en heb dat ook gedaan. Ik vond het een hele bijzondere ervaring en kijk er met een goed gevoel op terug. Ik kan het iedereen aanraden en zou als er ooit een tweede kindje komt, opnieuw in bad willen bevallen. Voordelen: Ik kon mij in bad veel beter ontspannen, de bevalling verliep daardoor vlot, minder kans op inscheuren of een knip, minder bloedverlies, voor je kindje is dit de meest fijne manier om geboren te worden. De overgang vanuit de baarmoeder is op deze manier namelijk minder groot. Mijn dochter was bij de geboorte ook heel ontspannen. Toen ze er eenmaal was hebben we samen ook nog een mooi tijdje in bad gezeten. Ik heb zelf geen nadelen ervaren.
Mijn eerste bevalling was verschrikkelijk, 26 uur remifentanil ruggenprik enzovoort. Bij de 2e wilde ik t anders doen en hebben we een bad gekocht. Met 7 cm in plaats genomen (wilde wel eerder maar moesten nog naar t geboortecentrum) wat een verademing, kon alles goed wegademen en had geen last van mn bekkeninstabiliteit doordat ik zo licht was. Ik ben hangend over t bad op handen en knieeen bevallen ideaal ! Het is dus een echte aanrader om direct vanaf 4 cm in plaats te nemen, dan zijn je weeen nog niet zo heftig (meestal) en kan je dus goed ontspannen. Het grote voordeel is ook dat je perineum week wordt en dus minder makkelijk uitscheurt. Het voordeel voor je kindje is ook dat de overgang veel rustiger gaat en lekker warm ter wereld komt. Vaak huilen , badbaby's niet eens bij de geboorte en ook de periode daarna veel minder. Kortom ik zie geen nadelen !
Van de oudste op bed bevallen, pff zware bevalling geweest. Bij de jongste voor een badbevalling gekozen en mocht er een 3e komen, dan wordt het weer een badbevalling. De ontsluiting ging snel, weeen waren evengoed pijnlijk maar flinke pauzes tussendoor. Jongste gaf 1 kik en viel tegen me in slaap. Geen hechtingen en voelde me na het douchen weer helemaal oke, nergens last van.
Hoe is de ervaring met de weeën opvangen in bad maar zodra je echt op het eind zit er uit moet omdat je niet in het bad kan of mag bevallen? Ik wilde namelijk een badbevallling maar mijn vk zegt dat ze in het ziekenhuis wel een bad hebben maar je daar alleen de weeën in op mag vangen.. Daarna moet k er dus uit..
Belachelijk ! Kan je niet je een eigen bad meenemen? Mijn ervaring is dat de baden in het ziekenhuis te klein zijn en vooral ook een harde bodem hebben dit bevalt dus niet heel prettig wellicht is dat de reden? Ook zijn ze vaak wat angstig tegenover een badbevalling omdat het helemaal in opkomst is in Nederland en dus nog vrij nieuw is.. Terwijl t juist zoveel voordelen heeft ! Gewoon nog eens overleggen en erop staan dat je bevallen wilt in bad, het is jou bevalling vergeet dat niet !
Ze zegt dat een eigen bad meenemen naar Zh niet kan ivm de ruimte.. Ze zeggen idd dat het bad van het ziekenhuis te krap is om erin te bevallen.. Of je moet het niet meer redden dan is het niet anders.. Zou ik dan maar gewoon mijn mond houden haha