Langere cyclus na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door aukje86, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

In juni heb ik een miskraam gehad. We kwamen er na 10 weken achter, het vruchtje was bij zes weken gestopt met ontwikkelen. Omdat het niet spontaan eruit kwam heb ik een curettage gehad.
    Normaal had ik altijd een cyclus van 30 dagen. Nu sinds de curettage, al vier maanden geleden, een cyclus van 40 dagen!
    Bij mijn vorige twee kinderen was mijn cyclus ook gewoon 30 dagen en na het stoppen met borstvoeding ook al snel weer 30 dagen.
    Hoe kan het nou toch dat het nu 40 dagen is geworden?!
    Herkent iemand dit?

Groetjes Aukje

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je bent dan sindsdien 2 keer ongesteld geweest? Twee cycli gehad?
    Wat je zou kunnen proberen, is tarwekiemolie of visolie om je cyclus weer op regel te krijgen, maar mogelijk ook even je algemene bloedwaarden laten prikken om uit te sluiten dat er na de miskraam iets is veranderd in je lijf....

3. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je reactie!

Sindsdien idd twee keer ongesteld geweest, waarvan de laatste keer heel heftig voor mijn doen.
    Vorige maand is mijn bloed onderzocht, ze hadden niks geks gevonden.

4. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is ook niet meer de oude. Voor de pil was ik erg regelmatig, altijd 28 dagen en heel soms 29. Sinds de miskramen is mijn cyclus niet meer de oude. Met behulp van ovulatietesten kan ik gelukkig toch mijn ei vinden.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier het zelfde probleem! Mijn cyclus is altijd erg regelmatig geweest, 33 dagen, kon de klok er op zetten. Na mijn eerste miskraam is het één grote zooi. Cyclussen varieëren tot wel 42 dagen nu! Mijn eerste miskraam was in mei, een missed abortion. Was 11 weken en 2 dagen en kindje was maar 8 geworden. Daarna heb ik in aug. met 6 weken en 2 dagen weer een miskraam gehad. Dit is nu weer de 3e ronde na mijn 2e miskraam en de vorige ronde heb ik zelfs geen eisprong gehad! Ik gebruik geen ovulatietesten maar temperatuur. Ik kijk het deze ronde nog even aan en anders ga ik naar de huisarts denk ik.

Deel Deze Pagina