Darmkrampen en menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Caro31, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De laatste maanden begint mijn menstruatie heel anders dan anders. Ik heb eerst een hele dag flinke krampen met behoorlijke darmkrampen erbij, waardoor ik 'k weet niet hoe vaak op de w.c. te vinden ben... echt niet leuk meer. Eind van de dag zet het bloeden dan eindelijk door. De darmkrampen zijn na een dag meestal verdwenen.

Zijn er nog meer meiden die eerst gedurende de dag krampen hebben en dat je het gevoel hebt dat het maar niet los wil komen?

Het klinkt misschien raar, maar ik heb soms het gevoel dat ik endometriose heb. Heb ook regelmatig tijdens de menstruatie bloed bij de ontlasting gehad. Toevallig deze menstruatie nog niet.

Heb het bloed bij de ontlasting ook al eens bij mijn huisarts aangekaart, maar die deed er heel luchtig over.

Verder heb ik zo nu en dan onverklaarbare pijnaanvallen in m'n onderbuik, zo eens in de 2-3 maanden. Deze duren dan ongeveer een uur... ik kan dan niet lopen of staan van de pijn... heb er zelfs al eens van moeten overgeven en zweten erbij, verschrikkelijk. Ook al eens aangekaart bij de huisarts, maar niet veel verder mee gekomen.

Ben benieuwd of er nog meer meiden deze klachten hebben. Is het normaal om zoveel last van je darmen te hebben als je ongesteld bent?

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik had er altijd erg veel last van toen ik nog aan de pil was. Wel een dag of 3, niet dat ik constant op het toilet zat hoor. Echt alleen krampen. Gelukkig heb ik het nu niet meer.

3. Amybaby

Amybaby Lid

29 dec 2007
    19
    0
    0
    Hai Caro31,

dat lijkt heel erg op wat ik altijd had, uiteindelijk hebben ze bij mij na een jaar met pijn lopen, endo geconstateerd. Eerst zagen ze op een echo een grote cyste op mn eierstok en toen dat ze gingen opereren de verklevingen. De pijn heeft zich in een jaar opgebouwd, het werd al erger. niet dat ik je bang wil maken maar laat je even checken. je kunt een bloedtest laten doen, waaruit ze kunnen zien of je endo hebt, en misschien een echo om te kijken of het er allemaal goed uitziet. gewoon op aandringen bij je huisarts!

amybaby

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Gezien de weinige reacties, ben ik dus blijkbaar een van de weinigen die deze klachten heeft. Voor mij een reden om volgende week maar eens een afspraak met de huisarts te maken.

Amybaby: vervelend dat je endometriose hebt. Ik heb eigenlijk alleen klachten tijdens de menstruatie en dan af en toe dus zo'n buikpijnaanval tussendoor. De menstruaties zijn soms ook best wel pijnlijk... Heb er vannacht weer twee uur wakker van gelegen. :( Drie jaar geleden heb ik nog een echo van m'n buik gehad. Toen is er wel een cyste op m'n eierstok gevonden, maar die hoefde niet weggehaald te worden. Als ik m'n klachten in tik op Google kom ik ook steeds op endometriose uit.

Bedankt voor je reactie in ieder geval en ik hoop voor jou dat je snel zwanger mag zijn. Tinkerbel, ook bedankt je voor je reactie. Fijn dat je er nu geen last meer van hebt.

Deel Deze Pagina