gesprek gynaecoloog - inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eloa87, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Hey hey,

Morgen heb ik een gesprek met de gynaecoloog over het inleiden. Het is voor 85% (??) zeker dat dit gaat gebeuren.
    Ik heb vandaag de 6e echo alweer gehad, groei van de beeb was P98, weet niet of dit iemand zegt... nou ja, mevrouw is nu dus al geschat op 8.5 pond.
    Nou spelen er nog meer dingen mee waarom ik graag eerder ingeleid wil worden.

Ik vroeg me af of er meerderen hier een gesprek met de gyn hebben gehad rond deze periode en wat voor tijdsperiode ertussen zat tot het inleiden zelf... 2 weken, een week, een dag???
    (dus van het gesprek tot het inleiden)

Ben stiekem toch wel benieuwd namelijk...!!! :) (en schijt nerveus :p)
    Is het ook mogelijk dat ze in week 37 inleiden, of doen ze dit eigenlijk nooit??????

Groetjes!

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Met 38+1 een gesprek gehad, gyn wilde gaan inleiden... Met 38+2 ben ik ingeleid (dag later dus) en ben de volgende dag bevallen. Als het medisch echt noodzakelijk is (oftewel het is voor de baby beter om geboren te worden) zullen ze met 37 weken inleiden... Wat ik begreep is dat ze liever tot 38/39 weken wachten. Houdt er rekening mee dat inleiden erg lang (meerdere dagen) kan duren. Met 37 weken heb je vaak nog geen ontsluiting en is er misschien nog niks verweekt.

3. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je reactie!!!

Toevallig loop ik al 2 weken met ontsluiting rond, dus dat is et em niet :D
    Maar de kleine zit verder prima, dus dan zal het wel week 38 worden inderdaad...

nogmaals bedankt!

4. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik kon na het gesprek de volgende dag direct ingeleid worden. Dus nog geen 24u later..wel was ik reeds 41 weken dus wel een andere situatie dan jij hebt. Er moet ook plek zijn op de afdeling. Daarvoor moest ik s'ochtends eerst bellen, dan zou het evt een dag of wat verschoven kunnen worden.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

de meeste gyns zijn er niet happig op. hier was het met de eerste zelfs zo dat de gyn aangaf dat als ze mij met 38 weken zouden inleiden dat er dan een grote kans op een keizersnee in zat en dat wilde hij niet (terwijl in al 6 weken met een infectie in mijn gezicht liep die behandeld moest worden door een neuroloog)

nu bij de 2de zou ik ingeleid worden met 38 weken maar ondertussen ben ik overtijd haha

6. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Dan heb ik het blijkbaar erg getroffen met de gynaecoloog :):)

Ik wordt namelijk aanstaande vrijdag ingeleid!!!!!
    (en afgelopen dinsdag gesprek gehad)...

Meneer de gyn: oh, maar dat gaan we wel doen... sterker nog, ik wil niet dat jij thuis bevalt, dus ook al begint het vannacht, moet je wel hierheen komen...
    Daarna, na mijn buik bekeken te hebben: Goh, je krijgt al harde buiken als ik ernaar KIJK... :)

Idd, wat Liekeiszwanger ook zegt, moet wel vrijdagochtend eerst bellen of ik kan komen, maar hij voorzag geen problemen en wilde niet te lang meer wachten.

@Amfy... ehm... ouch!!?!! Hopelijk is die infectie wel helemaal behandeld etc uiteindelijk??????? Waarom werd je nu uiteindelijk niet meer ingeleid????

7. jazz

jazz Niet meer actief

Is inderdaad mogelijk bij week 37 zeggen ze toch altijd het mag nu komen. Bij beiden mijn kinderen ben ik ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging/hoge bloeddruk. Mijn dochtertje woog niet zo zwaar maar mijn zoontje had wel het juiste gewicht...Mijn dochter was een verloskundige onschuldig bezoek, dezelfde dag naar het ziekenhuis, volgende dag ingeleid. Mijn zoontje, gesprek ziekenhuis en een week erna was ik ingeleid...Dus kan snel...Dus begin maar alvast je koffertje in te pakken...:D

8. jazz

jazz Niet meer actief

hahaha reactie is te laat aanstaande vrijdag..spannend...en veel succes.

9. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gek dat je moet bellen trouwens. Toen ze besloten dat ik een paar dagen later ingeleid zou gaan worden, lieten ze me ook weten dat ze een kraamsuite hadden geblokt voor die dag.

10. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    @jazz, hahaha... dank je wel!! ;) Ben flink bezig te bedenken wat in de weekendtas gaat :p

@Mon, zoals de gyn het tegen mij zei: hoogstwaarschijnlijk mag je je gewoon komen melden om half 8, maar het kan zijn dat er ineens 3 spoedbevallingen 's nachts zijn geweest, waardoor de verloskamers vol zitten!!

11. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik weet dat niet hoe ze dat bij ons doen... Was overigens maar goed ook dat ik gewoon terecht kon, want na drie nachten voorweeën was de energie toch wel een heel eind op.

12. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ons kindje is met 37w2d op 8 pond geschat en ze hebben mij geprobeerd in te leiden met precies 38 weken. Is helaas niet gelukt. Inmiddels 3 dagen gel gehad, werkt niet en de ballonkatheter om ontsluiting te creeeren krijgen ze niet geplaatst omdat de baarmoedermond nog te ver weg zit. Dus zoals je leest ben ik nog steeds niet bevallen. Ze kijken nu om de dag of ik ontsluiting heb zodat ze de vliezen kunnen breken. Dus is afwachten...

Ik lees dat jij wel al ontsluiting hebt, dus dat is gunstig. Dan kunnen ze waarschijnlijk direct de vliezen breken en evt infuus met weeenopwekkers toedienen.

Veel succes ermee!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

eloa. ze hebben mij niet ingeleid omdat ons meisje toch nog groeit ze heeft een afwijking in de navelstreng en het leek erop dat ze een groei achterstand kreeg maar dit was toch niet zo

14. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    @Senn, jeeeejtje meis :( Hier dus idd om dezelfde reden, mevrouw is ook op 8 pond geschat... Onwijs veel succes!!!!

@Amfy,
    Aan de ene kant natuurlijk "balen" dat je weer zo lang moet wachten op je meisje, maar aan de andere kant SUPER dat ze nog groeit en het toch zo goed doet!!! Hopelijk komt ze nu snel :)

Idd, hier al 1 cm ontsluiting... tenminste, dit was met 35 weken, dus ben benieuwd vrijdagochtend...
    De gyn wilde checken afgelopen dinsdag, maar vanwege bepaalde redenen heb ik van te voren opgegeven liever een vrouwelijke gyn te hebben. Gelukkig begreep hij dit volledig en zei hij dat het vrijdagochtend net zo goed kon.

Vraagje... hoe doen jullie dat met eventuele oudere kids??? Zoonlief van 3 jaar moet helaas eerst mee naar het ziekenhuis, omdat zijn vader hem nog niet om half 8 's ochtends op kan halen (rond 10 uur).
    Zijn ze dan al bezig om mij in te leiden, of duurt dat altijd wel eventjes???

15. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    P98 betekent 98e percentiel, oftewel 98% van de baby's is kleiner dan jouw kindje op die termijn ;)

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij ging het zo (misschien heb je daar wat aan ivm je zoontje):

Ik moest om 6:00 uur bellen om te informeren of er plek was. Dit was helaas niet het geval (drukke nacht geweest), toen moest ik om 9:00 uur terug bellen en toen kon ik komen.

Eenmaal daar op een kraamsuite aangekomen, werd er gekeken of ik ontsluiting had. Ik had 1 cm, maar baarmoedermond was nog niet geheel verweekt, dus kreeg hormoongel (spuiten ze in de vagina, tegen de baarmoedermond aan), daarna moest ik aan de CTG.... eigenlijk zodra je zo'n beetje daar bent, lig je meteen aan bed 'gekluisterd'.... als jullie beeb het een beetje goed doet, dan mag je na een tijdje van de CTG af en meestal wordt er dan na een aantal uur gekeken of de gel iets heeft gedaan.

Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden om hier andere kinderen bij te hebben (lijkt me voor je zoontje ook niet prettig).

Het kan ook zijn dat je voldoende ontsluiting hebt (hopelijk), dan breken ze de vliezen meteen en krijg je direct een infuus. Ik had zelf, na het breken van de vliezen, binnen 10 minuten weeën. Dus het kan heel snel gaan allemaal, zeker als je al ontsluiting hebt! Ik weet niet hoe vroeg je in het ziekenhuis moet zijn, maar je hebt kans dat je om 10:00 uur al flink ligt te puffen! Dus ik zou goed nadenken of je daar je zoon bij wilt of hoe dit voor je zoon is om zijn mama zo te zien.

SUCCES!!!

17. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    @Lily... ja, ik wist het wel :D Alleen bedoelde ik of degene die dit lazen het ook snapten ;) Nou ja, nu heb jij het iig goed kunnen uitleggen :D

@mausi,
    Jeejtje, dat gaat idd behoorlijk snel... het probleem is, ik heb dus totaal geen oppas voor hem :S Dus hij 'MOET' echt mee... nou gaat vriendlief natuurlijk ook gewoon mee, dus kan hij in die uurtjes zoonlief bezig houden... maar ik weet dus gewoon niet hoe ik het moet doen!!

(iedereen is op vakantie... nu komt de vriendin van z'n vader hem bij het ziekenhuis ophalen, maar die is half 10 's ochtends pas klaar met werken)

Ik ga er even vanuit dat ik die gel nog moet... dan lig ik dus idd al aan het bed gekluisterd...
    Pfff, toch maar even kijken voor laptopje meenemen :p :)

Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina