misselijk tijdens de keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by simple, Jul 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Ja, ik heb wel tijdens de OK overgegeven. Maar ik moet zeggen dat ze erg lang bezig zijn geweest met gerommel aan mijn baarmoeder (afwijking ontdekt tijdens KS) en daarvan word je blijkbaar supermisselijk.
    Op een gegeven moment zei ze: als ze straks je baarmoeder weer goed terugleggen, zul je je beter voelen.
    Dat was ook zo.

En trouwens, ik heb tijdens de bevalling van mijn eerste ook veel overgegeven.

2. Myo

Myo Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,352
    0
    36
    Door de medicijnen via een ruggeprik daalt meestal de bloeddruk. Hierdoor kun je misselijk worden. Ze proberen dat van tevoren op te vangen door flink wat vocht toe te dienen via het infuus, maar bij sommigen daalt de bloedruk te snel/sterk. Dan kunnen ze je medicijnen geven om die bloeddruk weer omhoog te krijgen en dan voel je je vaak alweer beter. Dat werkt heel snel.
    Door het gemanipuleer van de baarmoeder kun je een vaso-vagale reactie krijgen: door stimulatie van een bepaald deel van het zenuwstelsel, daalt je hartslag en dus ook je bloeddruk. Hierdoor kun je ook misselijk worden. Ook dit is op te lossen door medicatie toe te dienen of gewoonweg het gemanipuleer te stoppen.

Heb vertrouwen in het medisch personeel! En idd direct aangeven als je misselijk dreigt te worden, kunnen ze er direct iets aan doen.

3. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Dit noem ik pas een duidelijke uitleg waarom je er misselijk van wordt. Heel erg bedankt, hier ben ik blij mee, dan weet ik tenminste waar het vandaan komt.

Misselijk worden is niet zo heel erg, zolang je maar niet er echt van hoeft over te geven, maar ja dat heb je toch niet in de hand.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook last gehad van de rilleritis. Mijn armen trilden zo heftig; ik kon het gewoon niet stoppen. Heel apart inderdaad.

Ik ben overigens ook niet misselijk geweest. Tenminste niet van de ruggenprik/keizersnee.

Vantevoren was ik wel erg misselijk trouwens van de zenuwen. Moest er bijna van overgeven. Maar eenmaal op de OK en toen die ruggenprik zat, waren mijn zenuwen ook weer verdwenen.

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Was van tevoren ook bang dat ik misselijk zou worden of dat ik moest spugen. Heb dit duidelijk aangegeven in het voorgesprek en duidelijke afspraken over gemaakt. Maar gelukkig helemaal nergens last van gehad ook niet na de keizersnede

Zie aan je topics dat je tegen dezelfde dingen opziet als ik destijds en dezelfde bm-afwijking, dus als je vragen hebt pb me gerust :) succes met de laatste loodjes!

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik zag hier ook tegenop. Ze zeiden dat ik het moest zeggen als ik misselijk werd. Ik werd niet echt misselijk maar voelde me wel ineens heel vreemd en zei dit. Toen deden ze iets in mijn infuus en was het binnen een minuut over.

7. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik werd misselijk net nadat Nienke uit mijn buik was gehaald en ze bezig waren met hechten. Vrij snel daarna kreeg ik een middel tegen de misselijkheid.
    Verder had ik toen ik op zaal kwam ontzettende honger terwijl ik een spoedkeizersnee heb gehad 's nachts en 's avonds nog gewoon heb gegeten.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Rillen heb ik ook wel erg gehad....maar kan ook nog van de (in)spanning zijn!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

misselijk ben ik met bijde niet geweest. Met de eerste ben ik wel als nog onder al gehele narcose geweest omdat de ruggenprik te hoog uit viel waar door ik het gevoel kreeg te stikken en ik tegelijk een paniek aanval er boven op kreeg.

Nummer twee ook niet misselijk na een paar uur een weeeenstom( weeenopwekmiddel) en uit eindelijk nog een ks ontsluiting bleef hangen op drie centimeter er was geen keuze meer.

Maar na de ks van dochter idd (bleef trillen als of je het koud hebt) de trilleritis maar ik kreeg iets in me infus om dat trillen te stoppen vond het wel lekker dat trillen gek he. Zal denk ook de ontlading geweest zijn na die weeenstorm.;)

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik was helaas erg misselijk en voelde me echt niet goed tijdens de ks..
    we waren sochtends naar ziekenhuis gegaan met idee er is toch weer niks gebeurd (werd al de hele week ingeleid en mocht nachtje thuis slapen omdat ik gewoon amper sliep daar en er toch niks gebeurde)
    toen heb ik alleen een boterham gegeten en later in ziekenhuis een peperkoek plakje.. toen hebbe ze vliezen gebroken en alles doorgezet...
    en toen mocht ik dus niks meer eten ...
    was dus de hele dag tot de ks misselijk van de honger :p
    en toen tijdens ks gewoon rotgevoel weet niet of het met elkaar samenhangt maar denk het wel..
    om 2 u snachts mocht ik eindelijk een paar slokjes water ooh wat een verademing haha
    ik dacht dat ik sochtends echt een groot ontbijt zou eten zon honger dat ik steeds had maar na 1 boterham zat ik al vol :p

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh ja dat trillen had ik ook vreselijk erg!! had het ijskoud en de uren daarna nog, terwijl ik tijdens ks vuurrood zag en ze dachten dat ik koorts had ... ik vond het alleen geen lekker gevoel helaas ..

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb me voor de spoedkeizersnede helemaal leeg gekotst, maar ook tijdens de KS (handig, op je rug liggen en dan kotsen). Het kwam (zover als ik me kan herinneren, ik was een tikkeltje wazig van nogal wat meds) omdat ze een goedje in mijn infuus spoten waardoor mijn baarmoeder zou gaan samentrekken. Direct daarna kreeg ik ook iets ingespoten tegen de misselijkheid (ik hoo de gyn nog zeggen: "mevrouw heeft samentrekkingen! Bijna de darmen meegehecht!"

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Bij de eerste spoedks gehad en toen ben ik kostmisselijk geweest van de AA-drink die ik had gehad, dat kwam er dan ook weer uit.

Bij de tweede weer een spoedks, maar toen expres niets meer gedronken omdat ik het al verwachtte en toen was ik niet misselijk.

14. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik ben ook erg misselijk geweest tijdens en vlak na het zetten van de ruggeprik voor de keizersnee..heb zelfs moeten overgeven. Niet vaak zo ziek gevoeld, maar toen ik het aangegeven had kreeg ik iets ervoor in het infuus..ook tijdens de operatie nog een aantal keren wat gekregen tegen de misselijkheid...

15. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het vandaag even met de verloskundige in het ziekenhuis besproken, want ik ben altijd tijdens of na een operatie kotsmisselijk. Zij raadde mij aan om dit in ieder geval 's ochtends bij de opname te melden en ook nog even tegen de anesthesist te vertellen. Hopelijk kunnen we het deze keer voorkomen...

16. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik ben ook van plan dit aan te geven woensdag en hopelijk kunnen ze me al op voorhand iets geven. Heb sowieso al iets gekregen wat mijn maag rustiger maakt, kan ik 4 uurtjes vooraf in nemen. Zantac heet het geloof ik, 2 tabletjes zijn t.

17. Janet83

Janet83 Actief lid

Oct 12, 2009
    158
    0
    0
    Wel een goed idee! Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnee gehad en ben toen heel misselijk geweest tijdens de ks zelf, moest vreselijk overgeven, en bij de tweede ben ik vreselijk misselijk geweest bij het zetten van de ruggeprik terwijl ik dat helemaal geen pijn vond doen! Ben benieuwd hoe het deze keer gaat! Succes woensdag!

18. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Voor diegene die hebben moeten overgeven: waren jullie wel nuchter vooraf of niet?
    En hebben jullie van jezelf een sterke of zwakke maag?

Share This Page