Meiden, Ik heb jullie advies nodig... Gisteravond m'n moeder verteld dat ik zwanger ben. Mijn ouders wonen 2 uur rijden verder, dus ik wilde het gewoon zo snel mogelijk vertellen (dan maar over de telefoon). Het duurt nog even voordat we weer die kant opgaan. Ze was er helemaal niet blij mee Ze was er nog niet klaar voor, zei ze. Ik wist niet wat ik hoorde! Was helemaal in shock en tranen. Had dit absoluut niet verwacht. Het leek wel of ze het een schande vindt. Mijn vriend en ik zijn al 6 jaar bij elkaar en wonen al ruim 4 jaar samen. Helemaal gesetteld, leuk huisje, allebei vaste baan en nu een klein wondertje op komst......... voor ons is alles nu perfect compleet! De rest van de familie reageerde super blij en positief. Echt niet leuk dat mijn moeder zo reageert, het is toch je moeder........... Ik dacht misschien trekt ze bij en belt ze vandaag, maar nee hoor, nog helemaal geen reactie........ Kan wel janken. Sorry, maar wilde graag even kwijt. Liefs
He jakkes, wat een rotreactie van je moeder! Zij is er nog niet aan toe??!! Maar het is toch jouw leven?? Ze zou juist blij moeten zijn: ze wordt oma!!! Ik hoop dat je moeder toch snel bijdraait, meis, want zo is het voor jou ook niet leuk. Je wilt er toch graag met je moeder over praten, over het bij haar was en zo. Geef haar ff de tijd, misschien is ze snel gewend aan het idee.
Ik hoop inderdaad dat ze snel bijdraait. Heb ook helemaal geen zin om me druk te maken. Wil ook graag genieten. Gelukkig zijn een hoop andere familieleden wel helemaal blij. Dat maakt een hoop goed, maar ja, zoals ik al zei, het is toch mijn moeder. Ik zal wel afwachten..... wie weet. Liefs
Op zo'n reactie zit je nu natuurlijk helemaal niet te wachten en al helemaal niet van je moeder Misschien overdonderde het haar wel, maar ja dan had ze nu toch wel iets van haar kunnen laten horen.. Niet leuk voor je..maar gelukkig dat de meeste familieleden wel heel blij voor jullie zijn
jeetje meid, dat is nou echt een reactie die je helemaal niet zou verwachten natuurlijk... ik weet niet hoe oud (jong) je moeder is, mischien heb je wel een heel jonge moeder en staat oma worden voor haar gelijk aan oud zijn (worden) ??? niet dat dat zo'n reactie rechtvaardigd maar goed kan zijn dat zij (al is het verder jouw leven) in haar ogen nog niet toe is aan "oma" zijn..??? die moeder zijn er nou eenmaal ook, die willen zo lang mogelijk "jong"blijven??? ik weet het ook niet ik zeg ook maar wat, maar dat zie je vaak bij wat jongere moeders waarvan hun kind ook op jonge (al vindt ik jouw leeftijd echt wel meevallen, ik vindt onder de 20 jong) ook kinderen gaat krijgen??? wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen en probeer er zoveel mogelijk van te genieten samen meid, voor je het weet heb je de kleine hummel in je armen en gaat het alweer naar school.... laat je moeder op dit moment maar even voor wat het is, mischien trekt ze nog bij en anders maar ff niet, jij hebt wel wat anders aan je hoofd.... genieten..
Dank je wel! Mijn moeder is 49, dit jaar wordt ze 50. Lijkt me een normale leeftijd toch om oma te worden? Zelf mijn eigen oma vindt het geweldig...... 'een 4e generatie' zei ze Ze was zo blij dat ze dit nog mocht meemaken. Daar krijg ik dan echt kippenvel van Eigenlijk is zwanger worden of oma worden niet leeftijd gebonden, vind ik. Dat is voor iedereen zo verschillend. En als je er klaar voor bent is dat toch het mooiste wat je kan overkomen? Lijkt mij wel? Liefs
Jeetje, wat vervelend zeg. Heb je haar gezegd dat je er heel blij mee bent en det je zou willen dat zij ook blij voor je is.
jeetje wat een domper voor je zeg!! dat is toch niet wat je verwacht! Mijn (stief)moeder was 37 toen ze oma van mijn oudste werd en was er van dag 1 zo blij mee en vooral trots op (ik heb geen contact met mijn eigen moeder, zij is dus mijn moederfiguur) Ik hoop voor je dat je moeder snel bij draait en haar excusses aanbiedt... het gaat toch om jou en je baby? Liefs Wendy
Ja, dat heb ik zeker gezegd. Het lijkt net of het haar niets doet. Zo gevoelloos. Bah........ Mijn vader werkt ook nog eens op een groothandel van babyartikelen, dus je zou denken dat het onderwerp baby's niet zo gevoelig ligt. Echt vreemd allemaal.
nou meis das echt vervelend.... En ja het is je moeder.... daarom voelt het waarschijnlijk ook zo rot! Denk aan je eigen meid! Ik denk dat je moeder het niet verwacht had, en er misschien een beetje van geschrokken is! Over een paar dagen draaid ze misschien wel bij! Liefs...
nee dat is idd niet echt jong nee, mijn zus is 45 en is in december oma geworden, nou die was er echt wel blij mee hoor, ondanks dat ze er veel aan doet om er nog jong uit te zien.... ik zou juist graag willen dat ik jong oma zou zijn juist omdat je dan zoveel mee kan maken nog van je (klein)kinderen dat is niet iedereen gegeven en ik denk dat je moeder dat een beetje vergeet?? maar goed dat buiten beschouwing gelaten zeg, tis jouw leven, jouw kindje, waar jij heel blij mee bent en dat is het belangrijkste je moeder trekt later wel weer bij...... succes meid
Jeetje Patricia, wat vervelend zeg dat je moeder zo reageerde! Zij is er niet aan toe?? Maar jij hebt het kind toch in je buik?? Ik vind het een rare reactie en kan me best voorstellen dat jij je verdrietig voelt. Hoe reageerde je vader? Sterkte hoor meis en ik hoop dat ze je snel gaat bellen! Liefs Otje
Echt balen zeg. Mijn ouders vonden het super en eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat ze niet leuk zouden reageren. Ik vind het echt super rot voor je meid. Dit wil je natuurlijk graag delen met je ouders en samen blij zijn. Ik hoop dat je moeder gauw bijtrekt. Misschien had ze het niet verwacht en is ze geschrokken. Ik hoop in ieder geval voor je dat ze snel bijdraait en ze net zo blij kan zijn als jij.
Wat vervelend! Ik sluit me volledig aan bij smoekie. Geniet zoveel mogelijk van je zwangerschap, ik denk dat het wel bijtrekt hoor, misschien reageerde ze gewoon zo omdat ze het totaal niet had verwacht.
hey meid, wat naar zeg... beetje vreemd dat Zij er nog niet klaar voor is, het gaat er volgens mij om, dat jij er klaar voor bent, ik denk idd, dat je haar misschien verrast hebt.. en ja mijn moeder zei ook tegen mij: ik heet geen oma hoor, maar mimi ( nou jaaaa... dacht ik ) anders voelde ze zich te oud ( 53.. vind ik oud genoeg voor oma) maar dat is nu alweer helemaal weg, ze zegt zelf nu: ja en als ze straks naar oma gaat ( over zichzelf)... 't zal allemaal wel goedkomen... ze is denk ik echt ff in shock .. en tot die tijd gewoon lekker genieten... gr. sarah
Hoi Patricia, Wat vervelend zeg dat je moeder zo reageert ! Ik vind het zelfs ook erg egoistisch van haar ! Wie moet er nou aan toe zijn, jullie of zij ? Ik had ook verwacht dat mijn ouders veel enthousiaster zouden zijn. Voordat ik zwanger was kregen mijn man en ik altijd van die rare opmerkingen die er eigenlijk op neer kwamen wanneer we nou eindelijk eens aan kinderen gingen beginnen. We zijn vorig jaar pas getrouwd en ik heb in oktober mijn Mirena laten weghalen en ben in januari zwanger geworden. Snel genoeg toch, lijkt me zo ! Toen ik dan 7 weken zwanger was had ik een leuk cadeau gekocht voor beide opa's en oma's. Toen ze het uitpakten wisten ze het meteen. Ik had verwacht dat mijn moeder echt super blij zou zijn, maar ze reageerde heel mat, zo van "O, je bent zwanger". Mijn schoonouders waren juist heel enthousiast en boden meteen aan dat ze wel een dat wilden oppassen of misschien wel meer. Het enthousiasme is wel toegenomen bij mijn ouders hoor, maar toch nog steeds op afstand. Ze kopen wel dingen voor de kleine en zo maar ik kan niet zeggen dat ik dichter bij mijn moeder ben komen te staan nu ik zwanger ben (je hoort dat vaak van meiden ...) Een kussen maken voor de schommelstoel daar reageerde ze nieteens op. Het maken van de gordijnen voor het kamertje dat heb ik ook een keer gevraagd en aan haar reactie te merken was ze daar ook al niet blij mee. Een dag oppassen als ik weer moet gaan werken, daar kregen we een uitgebreide preek over en één dag dat ze wel zou kunnen (nou hoef ik die dag niet et werken, nu kan het opeens wel omgezet worden) Ik begrijp je gevoel heel goed. Maar je moet je er vanaf zetten. Dat is moeilijk nu, vooral omdat je veel emotioneler bent dan normaal en haar steun juist verwacht. Je kleintje verdient je aandacht en energie, al is hij of zij nog zo klein. Je gezin komt op de eerste plaats, en een enthousiaste opa en oma is handig meegenomen. Je moet je eigen weg gaan, iets van je eigen leven maken en je hebt zelf de beslissing genomen dat je een kindje wilt en dat is prima gelukt, dus wat wil je nog meer. Laat je moede los. Negatieve gevoelens over hoe zij doet zorgen er alleen maar voor dat je je rot voelt en dat moet je nu proberen te voorkomen. :x Het klinkt misschien hard, maar zo heb ik me er ook overheen gezet, en het lukt ! Veel strekte ! Groetjes, Nikki F
Ik heb last van het tegenovergestelde. Mijn schoonmoeder loopt veel te hard van stapel. Ik erger me er mateloos aan. Maar ja dat is natuurlijk altijd beter dan zo'n reactie! I k snap echt niet hoe jullie moeders dat nou kunnen doen. Maar ik denk als de kleine er is dat het toch in 1 keer over is, wie smelt er nou niet bij het zien van zo'n klein lief kindje?
Wat een vervelende reactie zeg! Jij helemaal blij en dan krig e zoiets. 50 vind ik een mooie leeftijd om oma te worden. Mijn moeder wordt deze maand ook 50 en ik hoop dit jaar ook zwanger te worden. Ik weet zeker dat ze wel zal bijdraaien. Een kleinkind is toch geweldig! Wel lief dat je oma zo reageert!
Nee, niet leuk, Kan het zijn dat ze zo geschrokken is dat ze verward reop reageerde? Toen ik het zei wilde mijn vader me maar niet geloven, pas na een dag of 2 a 3 zei hij jippie ik wordt opa, het moest echt langzaam doordringen tot hem. Anders bel je haar gewoon en zegt haar dat je dat nu niet netjes van haar vondt en dat ze best wel rekening met je mag houden en blij voor je mag zijn. Wij zijn in ieder geval heel erg trots en superblij voor je, dus zat mensen die het leuk voor je vinden en wat ons betrefd is het absoluut niet netjes, wat ze heeft gezegd en ze mag haar excuuses wel aanbieden.