Misselijk tijdens lichamelijke inspanning

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mariaatje, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Tot nu heb ik echt helemaal geen "last" van mijn zwangerschap.
    Alles verloopt perfect en naar wens, en daar ben ik natuurlijk erg blij mee, en ik wil ook niet klagen, maar.... ;)
    Tijdens het sporten (volleyballen) word ik elke keer zo misselijk, terwijl ik de hele zwangerschap tot nu toe pas één dag last van heb gehad.
    Alleen steeds met het sporten, het is echt ook zo erg dat ik spierwit word en het speeksel in mijn keel voel wegtrekken.
    Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en vooral of het te verhelpen is?

Thanks!

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Heel vervelend dat je misselijk wordt bij inspanning. Ik heb dit van internet geplukt, omdat ik zelf ook wel benieuwd was:

Welke veranderingen ondergaat je lichaam tijdens de zwangerschap?

Tijdens de zwangerschap verbruikt het lichaam meer zuurstof. Het kost meer kracht om te ademen omdat de baarmoeder tegen het middenrif drukt. Hierdoor kan sporten moeilijker worden.
    Het lichaam maakt tijdens de zwangerschap meer bloed aan. Het kan zijn dat je hierdoor misselijk wordt tijdens het sporten.
    De lichaamsvormen veranderen. De buik en borsten worden groter en het zwaartepunt verandert waardoor je evenwicht wellicht minder wordt.
    De stofwisseling wordt sneller. Hierdoor is het verstandig om te sporten zodat je je bloedsuikerspiegel op peil houdt. Let er wel op dat je meer moet eten als je gaat sporten. Vooral de inname van koolhydraten is belangrijk.
    De baarmoeder is uitgerekt en hierdoor moet je zware sporten zoals krachttraining vermijden.

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hoe irritant! Helaas heb ik geen tips voor je. Het zou toch wel minder moeten worden na 3 maanden? Ik heb het niet tijdens lichamelijke inspanning, maar als ik mijn tanden poets, brrrr! Vanochtend stond ik ook weer te kokhalzen. Het is al minder omdat ik de peutertandpasta van mijn zoontje gebruik, maar dan nog...

Sterkte!

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Misschien helpt het als je tussendoor wat eet? Ik ben niet specifiek misselijk met sporten, maar gewoon de hele dag door. Door met regelmaat wat te eten (beetje yoghurt, cracker met kaas, etc.) gaat het bij mij beter.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik ken het (had het al als ik opstond om naar de wc te gaan) en daar was helaas niets aan te doen... Denk dat je gewoon even rustig aan moet doen!

6. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Dank jullie wel voor alle reacties!
    Ik ga na de feestdagen maar een mueslireep meenemen naar de trainingen!

Thanks!

Deel Deze Pagina