Ongesteld en naar de gyn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bodille1988, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Pff, ik moet donderdag naar de gyn en ik voel aan mijn buik(pijn) dat ik ongesteld moet worden. Ik wil echt niet naar de gyn als ik ongesteld ben. Ik vind het al zo erg om te gaan en ik kan wel janken als ik er aan denk dat ik moet terwijl ik ongesteld ben. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een onwijs onregelmatige cyclus, maar nu natuurlijk tot 2x toe 17 dagen. Boven de 17 dagen is die nooit regelmatig en nu natuurlijk wel :( Ik wil eigenlijk de afspraak verzetten.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom moet je naar de gyn?
    Is het omdat je de mmm ingaat, dan zal je echt wel eens een echo moeten laten maken tijdens een ongi.

Ik weet het.... echt vies! Ik vond het zelf ook nooit leuk om te doen, maar hé.. je bent echt niet de enige vrouw die hij/zij ziet tijdens een ongi, dus daar hoef je je niet druk om te maken :):)

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ach meid de gyn ziet dat dagelijks. Heel veel meiden in de MMM moeten iedere cyclus een uitgangsecho, meestal op dag 3 dus kans is groot dat je dan bloed.

Voor de gyn hoef je dus niet te verzetten. Dat je het zelf wellicht vervelend vind kan ik begrijpen. Maar ik zou sowieso naar de afspraak gaan en dat bespreken. Ze zijn écht wel wat gewend daar!

Hier zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met bloedverlies. Toen meerdere echo’s gehad. Niet fijn maar het is écht hun werk.

4. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Ik heb mijn eerste afspraak bij de gyn. Dit omdat ik naar alle waarschijnlijkheid een anovulatoire cyclus heb. In 1e instantie werd ik niet doorverwezen, uiteindelijk toch wel. In 1e instantie was mijn cyclus boven de 22 dagen, maar afgelopen keer al na 17 dagen. En nu voelt het als het alweer gaat gebeuren... Met ovulatietesten kwam ik erachter dat ik nooit een piek heb gehad zeg maar, de streep werd wel donkerder, maar nooit op z'n donkerst.

Ik vind het zo erg! Moet ik dan een tampon? Moet ik maandverband? Ik vind het nooit zo fris ruiken, kan ik hier wat aan doen? En pfff... Ik voel me echt ff kut (leuke woordspeling) erover. Ik wil eigenlijk gewoon bellen en kijken wanneer de volgende keer kan.

5. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben zo er niet bij dat ik je bent vergeten te noemen in mijn reactie. Maar die heb ik dus hierboven gezet :)

6. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben zo er niet bij dat ik je bent vergeten te noemen in mijn reactie. Maar die heb ik dus hierboven gezet :)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Niet afbellen joh!! Gewoon een tampon in.
    Het eerste gesprek is vaak informatief en eventueel wat formulieren mee voor bloedprikken! En als ze al gelijk willen kijken of er al een ei groeit, kan je rustig aangeven dat je pas op cd 1 t/m 3 zit en ongi bent.
    Grote kans dat ze je dan een week later willen terugzien voor een echo en bloedprikken :)

8. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Pfff, ik vind het heftig hoor. Overal waar ik lees, zie ik dat je tijdens je 1e gesprek al een echo moet. Ik ben onwijs blij met je berichtjes! Pff, wat een gedoe joh..

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Relax!! Laat het gewoon over je heenkomen :)
    En als jij niet gelijk een echo wilt, dan hoeft dat totaal niet.
    Gek vraagje... ben je wel eens begonnen met ovutesten doen op cd 2-3??

10. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Dank je!!! Ik ben altijd begonnen rond dag 6. Zou je denken dat ik misschien wel een eisprong zou hebben alleen dan die dagen?

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Met een cyclus van 17 dagen en lf van 12-14 dagen zou je eisprong tussen cd 3 en 5 zijn ;)

12. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Niks aan de hand meis! Het is niet heel fijn maargoed, als het nodig is is het nodig helaas. Ik vond het zelf niet zo erg, maandverbandje in de onderbroek en zodra ik klaar was een tampon in.

Het is hun werk he...

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb 2x met een infectie in mn baarmoeder bij de gyn gelegen. Dan komt er echt wat meer uit als menstruatie bloed..
    ze zijn hiervoor dus last dat je ajb niet tegenhouden.

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Het voelt voor jou was vervelender dan voor de gyn. Je bent niet de eerste. Wat ik deed was een nat washandje in een boterhamzakje mee en vlak voor de afspraak vanonderen even opfrissen.
    Succes

15. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Tampon kan je niet doen natuurlijk (waar zou je daar mee naartoe gaan in het kleedhokje??). Gewoon maandverbandje in voor je vertrekt en voor je naar binnen gaat nog even naar de wc en met een nat doekje de boel schoonmaken.

Ik heb trouwens altijd bloedverlies NA een inwendig onderzoek, minstens zo vervelend...

16. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Tijdens behandelingen moet je altijd tijdens de menstruatie voor een echo. De eerste keren denk je hè bah daarna kan je het niets schelen. Ik neem ook vaak iets van een verfrissend doekje mee en haal dat daarvoor nog even doorheen (voor je gesprek nog even plassen in het ziekenhuis). Succes. Ik zou mijn afspraak niet verzetten als ik jou was.

17. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik kreeg een nat washandje en handdoekje na afloop bij de gyn zelf om de boel schoon te maken. Ik moest juist ongesteld zijn voor die echo, dus tja. Lekker is anders, maar ze zijn het gewend. En ik vond het ook altijd veel minder pijnlijk die inwendige echos als ik ongesteld was dan wanneer ik niet ongesteld was.

18. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik was ook ongesteld tijdens een vaginale echo.
    Ze vonden het geen probleem en gaven een handdoekje en verwezenlijken naar een hoek met een gordijntje waar doosjes maandverband lagen om mij op te frissen.
    Zij was heel netjes en discreet, stelde mij echt op mijn gemak. Prima te doen dus!

Deel Deze Pagina