Tips gezocht. Het lukt me gewoon niet om te eten.

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Sanyi, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Hoi meiden,

Ik ben nu 9 weken zwanger en de afgelopen weken was ik met vlagen misselijk en eten ging niet makkelijk. Sinds woensdag is het heftiger geworden. Hele dag misselijk spugen. Niks kunnen eten. Ben nu ook al 2kg afgevallen sinds woensdag (nu 66kg bij 1,70). Drink ook enorm weinig.
    Vandaag gelukkig niet echt misselijk, maar alles valt als een blok op mijn maag. Ik heb honger, maar ook weer niet. Vandaag heb ik 1 glas jus op, een evergreen liga en wat druifjes.
    Ik heb nergens energie voor, lig maar in bed en als douche doe ik dat maar zittend.
    Heeft er iemand tips voor me?
    Ik voel me hierdoor zo ellendig.
    Alvast bedankt!

Xxx

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Soep?

Ik zou t even overleggen met je vk als ik jou was.

En goed vitaminen blijven slikken voor je beeb!

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Ga morgen zeker even bellen. Gisteren een opkikker geprobeerd, maar niets smaakt ook.
    Gynaecoloog had gezegd dat chips soms ook wel lekker is, maar zelfs dat (ben er normaal gek op) hoef ik niet.

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Het belangrijkste is beter drinken! Zin of geen zin, voldoende water drinken, anders raak je uitgedroogd, en dat is wel gevaarlijk.
    Je kleine eet je reserves wel op!
    Ik ben ruim 6-7 kilo afgevallen de eerste periode en leefde weken lang op water en vitamine pillen.
    Ik was zelf dan wel heel beroerd, maar de kleine heeft er geen last van gehad!

5. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees mee..
    Krijg al twee weken bijna niks door m'n keel en al een kilo afgevallen. Vanmiddag at ik twee crackers met jam, dat ging best aardig!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Geen sinaasappelsap (te zuur voor je lege maag).
    druiven, appels, beschuit, rijstwafels.

Geen melkproducten (maakt misselijkheid erger).

Kleine beetjes eten en blijven drinken! Vochttekort maakt ook/extra misselijk.

7. angel1990

angel1990 Actief lid

Dec 29, 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bouillon!! Vitamientjes!

Geen melkproducten!
    Sappen als appelsap.

crackers als bijv. Lu cracottes

en proberen iig iets te eten! Al is het maar twee hapjes
    proberen iets te drinken al is het maar twee slokjes!

Sterkte

8. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb ook zo'n periode gehad. Soep met brood of crackers at ik. Smaakte niet, maar verplichtte mezelf ertoe.

9. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ik heb het ook gehad!! Ik ben op een gegeven moment op waterijsjes gaan sabbelen. Hoe kouder hoe fijner voor mijn maag. Is dat een idee? Dan krijg je wat vocht binnen.
    Rakketjes of perenijsjes?

En zo tegenstrijdig maar hielp langzaam wel was elke keer eten. Zodra mijn maag maar iets leeg raakte was het einde zoek! Dus ik zat zowat elk kwartier met een crackertje of een partje appel. Werd er moe van...

10. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Kan nu trouwens goed eten weer alleen warm eten is een ramp...

Ik vond gewone crackers ook vies trouwens... At/eet creamcrackers voor toastjes

11. Mona29

Mona29 Actief lid

Oct 22, 2013
    248
    0
    0
    Slip je vitaminepillen voor zwangere vrouwen? Zo niet, doe dat dan. Dat is natuurlijk geen vervanging van gezonde maaltijden, maar dan krijg je tenminste nog iets aan vitamine en mineralen binnen.

Zelf heb ik nu 2 weken geen eetlust. Ik heb geen afkeer van voedsel, ben ook niet misselijk, maar moet mezelf dwingen iets te eten. Ben ook afgevallen. Ik slik gravitamon elke ochtend en drink wel voldoende. Eten gaat helaas nog niet echt. Neem nu met name wat fruit.

12. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou hier heeft het geholpen om een keer savonds een lekkere pizza te eten. Sochtends voelde ik me een stuk beter en sindsdien gaat het bergopwaarts en kan ik meer eten en voel ik me beter.

13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Ik zweer al weken bij vla:)

Share This Page